20 Reacties

2 jaar geleden

En over de dag heen eet hij alleen 1 boterham met geluk en fruit

2 jaar geleden

Ook niet met rijst, zoete aardappel, aardappel o.i.d.? Kip en gehakt is favoriet hier. Als je het zo maakt dat hij de groente misschien wat minder proeft?

2 jaar geleden

Geef het eens in grote stukken. Dus bv echt een grote roos broccoli die zo gaar is dat je m tussen je vingers zou kunnen pletten. Zie ook insta van solid starts

2 jaar geleden

Hier ook absoluut geen groenten!! Alles wat ze met de proefhapjes lekker vond, lust ze opeens niet meer. Alleen de koolhydraten (aardappel, pasta) vist ze er tussen uit 🤣 ik probeer er maar geen ding van te maken, soms best moeilijk, maar hoop dat ze het eetmoment daardoor prima blijft vinden

2 jaar geleden

Probeer er geen ding van te maken. Jouw negatieve energie daaromheen pikken ze feilloos op 🙈 Probeer door de dag heen wat dingen aan te bieden. Het je dit soort dingen al geprobeerd? Bijvoorbeeld geprakte/ gepureerde groente op brood (avocado bijv.) of spinazie en tomaat door een omelet. Soep of pastasaus met verse groentes pureren.

2 jaar geleden

Ik zou zeggen lekker laten gaan. Baby's en kinderen vinden groente gewoon niet zo lekker, is vaak bitter. Blijven aanbieden en als ze het niet eten, dan niet. Onze oudste is nu 4 en eet inmiddels wat rauwkost en verder ook helemaal niks qua groente. Ze is zo gezond als maar kan. Groot worden ze toch wel en groente gaan ze vanzelf eten 😊

2 jaar geleden

Hoe geef je het? Hier gaat het wisselend. Ze pakken wel wat ze nodig hebben. Het helpt wel als ons meneertje het zelf mag eten, met z'n handjes. En een grote kliederboel voor mama maken ;)

2 jaar geleden

Misschien een keer mais proberen van een maïskolf eten? Dat vond mijn zoontje echt geweldig, en het is een wat zoetere groente

2 jaar geleden

Je zou kunnen overwegen om slurp fruit waar groente doorheen zit aan te bieden, dan komen er toch wat groentes binnen en leert je kindje wennen aan smaken. Verder denk ik dat je er vooral geen punt van zou moeten maken, dat voelen ze aan en werkt vaak averechts weet ik na m’n eerste kindje. Ik ben bij hem op gegeven moment begonnen met 6maanden potjes, waarin bijv aardappel tomaat en rundvlees zat, of sperziebonen en ham. Door dat soort smaken te combineren gaan ze het vaak wel eten, en kun je langzaamaan weer zelf gaan koken met de dingen die ze graag oppakken. Sterkte hoor niet teveel zorgen maken

2 jaar geleden

Ik zou er niet te veel over stressen. Mijn dochter is 3 jaar en eet nog steeds geen groente. Ze is gezond en groeit goed. Je zou inderdaad knijpzakjes gemixt van fruit en groente kunnen proberen daar ben ik ook net mee begonnen en de zoete smaken gaat er goed in. Misschien is dat een optie en ik ga er maar vanuit dat het ooit goed komt 😉.

2 jaar geleden

Hier ook hoor! Gaf het eerst gepureerd, toen stukken, maar wil nu helemaal niks meer. En pasta en vlees daarentegen gaan er wel goed in… ik vind het ook frustrerend, maar probeer me er niet te druk om te maken, het komt hopelijk wel weer een keer.

2 jaar geleden

En met mais of zo er door dat is wa zoeter ook he hier doe ik da af en toe is omda hij da super graag eet dan doe ik broccoli en vlees en aardappelen en dan een blik zoete mais er door

2 jaar geleden

Hier was dat ook zo. Hebben ons er bij neergelegd, en ik hield er ook geen rekening meer mee. Bood gewoon aan wat wij aten aan groente die avond en verder geen aandacht aan besteed. En zo ineens van het een op t andere moment eet ze bijna alles! Uiteindelijk komt het vast goed lieve mama😄

2 jaar geleden

Misschien wat appelmoes erdoorheen doen.

2 jaar geleden

Wat fijn dat er meer kindjes zijn zoals die van mij. Ik leg mij er maar bij neer. Sta vanalles te maken en ben er druk mee. Krijg er nog geen hap in! Zo frustrerend! Fruit eet ze wel, en aardappels en vlees. Leg me er maar bij neer. Komt vast goed als ze wat ouder is

2 jaar geleden

Reactie op Babynr2boy

Misschien wat appelmoes erdoorheen doen.
Hier zou ik wel mee oppassen 🙊 mijn ervaring is dat een kind dan niets meer lust zonder appelmoes en het heel veel moeite kost om er weer af te krijgen 😊 TS het zijn echt fases. Eten is 1 van de dingen waar kindjes een soort (ik kan er even geen ander woord voor vinden) macht over hebben, omdat je als ouder zo machteloos kan zijn als je kindje niet eet. Een heerlijk moment om de grenzen dus te gaan opzoeken 🙄😮‍💨 hier thuis heb ik bij de oudste gemerkt dat wat je ook probeert qua boos zijn, filmpje, lekker toetje na, etc het niet werkt. We hebben op gegeven moment besloten dat hij zelf mag eten of hulp krijgt als hij dat aangeeft. Verder ruimden we het bord af als wij klaar waren of we bijv 15-20min verstreken waren. Ondertussen lekker kletsen en zo aan tafel om er gewoon een gezellig moment van te maken en geen strijd. Naderhand, of hij zijn bord nu wel/niet had leeg gegeten, kreeg hij altijd volle kwark. Soms proefde hij wel wat en soms niet. Vaak gaven we hem door de dag heen Bijv stukjes komkommer en paprika en dat ging prima. Verder werkte hier een monkey platter (zoek maar op internet) ook enorm goed en hier kun je leuk mee spelen met wat je erop legt en dan zie je vanzelf wat je kleine wel graag eet en wat niet en zo kun je je kleintje ook nieuwe dingen leren eten. Heel veel succes en proberen niet te veel zorgen te maken, ik geloof echt dat je kleintje binnen krijgt wat het nodig heeft door de dag heen en gewoon blijven aanbieden. Hetzij tijdens het avondeten of een ander moment als de kleine bijv nog niet een hele dag er op heeft zitten en al wat vermoeid is daarvan?

2 jaar geleden

Ik geloof er niet zo in dat kindjes helemaal geem groente lusten. Dat komt van goed. patronen en voorspelbaarheid zijn ook nodig als het gaat om eetmomenten. Wanneer word er gegeten, op welke plek, aantafel of op schoot, met tv of zonder tv, welk moment van de dag. Met wie. Ik zou kijken of je een voorspelbare situatie van kan maken. Ik zou proberen elke dag het zelfde patroon aan te houden en vooral en gezellig houden en het samen te eten.

2 jaar geleden

Hoe gaat het met je baby ?ik heb hetzelfde verhaal sinds één week

2 jaar geleden

Reactie op Kvdb

Ik geloof er niet zo in dat kindjes helemaal geem groente lusten. Dat komt ...
Ik ben het niet helemaal met je eens. 2 kindjes, precies op dezelfde manier aangepakt met eten. Alle maaltijden samen aan tafel zonder afleiding. Met groente begonnen, altijd consequent aangeboden. In de eigen stoel zonder afleidingen. Oudste eet alles zonder probleem Jongste spuugt alles uit. Inmiddels de hele truckendoos al uit de kast gehaald, maar zonder succes. Nu met 1 jaar eindelijk zo ver dat ze brood zonder beleg, aardbeien, tomaat en sinaasappel eet.

7 maanden geleden

Reactie op xxmaia

Ik ben het niet helemaal met je eens. 2 kindjes, precies op dezelfde manier ...
Ik heb hier precies dezelfde situatie: de oudste (2 jaar) eet werkelijk alles, de jongste (8 maanden) laat een stukje kleinkunst-acteerwerk zien als hij ook maar een likje groente in zijn mond krijgt. Gelukkig wil hij het wel als ik het op brood doe. Ik vroeg me af hoe het bij jou nu is, twee jaar later?