17 Reacties

2 jaar geleden

Hier alleen mama af en toe. Verder ook nog niks hoor maar hij snapt wel veel dus maak me nog geen zorgen. Zijn pas nog een aantal topics over gemaakt

2 jaar geleden

Hier ook nog geen woordjes.. brabbelt veel en snapt ook heel veel dus maak me ook geen enkele zorgen. Komt wel wanneer ze er zin in heeft, ze steekt haar energie liever in het ontwikkelen van haar motoriek 😂

2 jaar geleden

Hier hetzelfde! Begint sinds 2 weken wel veel meer brabbelt te maken en zegt dingen als och/ oei/ mam/ pap/ oen etc

2 jaar geleden

Oh gelukkig.. hier zelfs nog geen mama of papa... Wel lichamelijk heel druk inderdaad

2 jaar geleden

Hier ook nog amper een woord (mama, papa, hamham (eten)). Brabbelt wel meer en verder ontzettend veel fysiek bezig. Hij heeft wel het schreeuwen en heel hoog gillen weer ontdekt sinds vandaag 🤦‍♀️🤦‍♀️ Vooral als hij z’n zin niet krijgt…

2 jaar geleden

Hier is het juist andersom.. mijn dochter loopt nog steeds niet los. Wel aan een handje en kan zelf de trap op en de bank op en af, maar lopen zonder handje blijft een ding (We hebben zelfs een half jaar een fysio gehad). Ze kan al wel ontzettend veel woordjes benoemen, daar loopt ze weer voor op het gemiddelde. Ze praat lekker met je mee . De een is gewoon sneller met de grove en de andere met de fijne motoriek, komt allemaal wel goed toch!

2 jaar geleden

Hier bijna 18 maanden maar precies andersom; loopt nog niet los maar wel veel woordjes 🤷🏼‍♀️ ieder kindje z’n eigen tempo, komt vanzelf

2 jaar geleden

Had ook een post hier over gemaakt eve geleden hier ook vanaf 10/11 maanden al aan het rond wandelen dat de mensen zeide Amaai die is snel maar buiten wauw en jajajaajaj wat niet ja wilt bedoelen zegt meneer dus niet. Hij doet wel goed mee met liedjes op tv en zo dus hij begrijpt ook veel maar ben zo aan het luistere wanneer de eerst mama of baba komt

één jaar geleden

Mijn zoontje is 18 maanden praat hele zinnen en loopt nog niet ieder kind ontwikkeld in zijn eigen tempo, het kan frustrerend als ouder zijn maar ik heb me er langzaam wel bij neergelegd al..

één jaar geleden

Toen ze hier echt goed stabiel los kon lopen, kwamen de eerste echte woordjes en probeert ze ons ook echt na te zeggen. Eten loopt ze alleen weer achter, ofwel er is een gemiddelde leeftijd dat ze dingen gaan doe. maar dat is natuurlijk niet voor niks een gemiddelde ;)

één jaar geleden

Ik begin me ook zorgen te maken. Hier enkel mama papa en bal. Hij doet ook geen moeite. wijst wel naar alles en zegt dan eh eh...

één jaar geleden

Reactie op Anoniempje9090

Ik begin me ook zorgen te maken. Hier enkel mama papa en bal. Hij doet ook ...
Exact onze zoon. Kan mama en papa zeggen maar doet het nooit. Hij red zich met eh eh bij alles en zegt dus niks 😂

één jaar geleden

Hier ook eentje mama en papa zegt ze enkel als ze zin heeft. En voor al de rest is het ooh of eh eh. 😅

één jaar geleden

Hier ook nog geen woordjes. Hij brabbelt wel heel veel en snapt bijna alles😅 Het is hier vooral wijzen en die en die😊 Hij weet bijvoorbeeld wel dat een koe boeee zegt en een kip tok😆 Zelfs papa en mama zegt hij nog niet🤷🏼‍♀️ Maar hij snapt wel alles en doet het verder echt super goed!

één jaar geleden

Met 18 maanden of 19 maanden hoef je echt niet druk te maken mijn dochter zegt ook niet veel alleen papa en soms mama. Het kan ineens heel snel gaan zal me pas druk maken met 2,5 Het kan zijn dat motorisch heel snel gaat dat praten iets langer duurt maar dat is helemaal niet erg

één jaar geleden

Ieder kindje doet het op zijn tempo. Komt allemaal goed.

één jaar geleden

Gisteren van het consultatiebureau extra tips gekregen aangezien Dayton wel alles begrijpt. Ipv meegaan in het die,die en die en het wijzen, moeten we nu gaan vragen wat hij wil🙈 We hebben de tip gekregen om net iets extra te gaan stimuleren om woordjes te gaan zeggen😊 Verder was alles helemaal goed en is het een heel pienter jongetje.. vraag of hij zijn wangetjes aanraakt en hij doet het, weet zijn buikje aan te wijzen en eigenlijk alles wel😆 Nog meer boekjes gaan lezen, benoemen en vragen wat hij zelf ziet etc..