11 Reacties
één jaar geleden
We merken hier thuis dat alles mama is. In de ochtend wijst ze papa bijvoorbeeld altijd af, ookal doet hij het heel leuk. Ik merk wel dat het anders is als ze echt een dag echt alleen samen zijn geweest. Dat je echt even weggaat zodat ze kunnen bonden. Dat werkt hier wel. Dan heeft mama ook even pauze😅
één jaar geleden
Dit papa’s kindje wil op dit moment ook liever mama. Het is een fase inderdaad. Heeft je partner er veel moeite mee?
één jaar geleden
Bij ons is dat ook wel zo.
Al mag hij haar wel op bed leggen s’avonds ook niet altijd.
Maar bij hem slaapt ze snel en bij mij niet.
Maar voorderest is alles mama ook omdat ik altijd s’ochtends er bent en haar ook altijd ophaal van de opvang.
Mijn man gaat s’nachts naar werk
één jaar geleden
Reactie op ShumStar
We merken hier thuis dat alles mama is. In de ochtend wijst ze papa bijvoor ...
Tijd samen doorbrengen (zoontje en heit) helpt hier ook. Ik ga ook bewust uit beeld.
Heel herkenbaar dus. Hij hangt en zit altijd op en om hij heen. Ik ben er bij opstaan en naar bed gaan. Mijn vriend werkt s avonds en ligt s ochtends langer.
Hebben een jaar geleden ofzo hier een gesprek over gehad en toen is hij bewust meer tijd gaan doorbrengen met m'n zoontje en dat helpt dus enorm. Maar blijft een mama's kindje. Denk gewoon geduld hebben en soms ook weglopen zodat papa zich maat met de kleine moet redden. Dan ziet jullie kindje ook dat papa er is om te troosten, spelen of wat dan ook.
één jaar geleden
Reactie op Lisette74
Ja hij wordt er erg verdrietig van🥲
Ach die lieverd. Maar goed zeggen dat het een fase is. Kinderen zijn soms raar
één jaar geleden
Zielig genoeg voor papa is dat ook hier het geval… hij heeft het inmiddels geaccepteerd (t is al vanaf dat ze een voorkeur kan hebben) en we wisselen gewoon af ook al huilt ze dan bij hem, zodat ze hopelijk op een punt alles waardeert wat hij wel doet en hem wel accepteert.
Geen tips, maar wel medeleven ♥️
één jaar geleden
Hier heeft hij ook duidelijk z’n voorkeuren voor mama als we beiden thuis zijn. Papa mag hem sochtends niet uit bed halen. Hij zegt dan letterlijk ‘papa naar beneden’ en roept om mama.
Echter als ik weg ben is er niets aan de hand en mag papa alles doen.
Ga zo weer naar huis na 6 dagen weg voor werk. Vrees dat ik dan weer twee weken ‘mama tijd’ moet inhalen 😌😅😩
één jaar geleden
Reactie op happy24
Hier heeft hij ook duidelijk z’n voorkeuren voor mama als we beiden thuis z ...
Ja hier ook als ik weg ben geeeen problemen! Soms ga ik met opzet al eerder weg naar bijvoorbeeld de sportschool in de avond zodat papa haar rustig naar bed kan krijgen 😂😅
één jaar geleden
Zo’n herkenbare topic! Hier precies t zelfde.
We doen wel bijvoorbeeld dat als papa haar luier gaat verschonen en ze accepteert t niet, dat papa t als nog gaat doen en blijf ik het haar uitleggen tijdens t verschonen. Eerst zei ik: okeeee ik doe t wel…. Maar nu we dit doorzetten merk ik toch wel verschil. Als ik er niet ben is alles goed en mag papa wel alles en hebben ze de grootste lol.
één jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
Ja hier ook als ik weg ben geeeen problemen! Soms ga ik met opzet al eerder ...
Haha in een hele erge ‘papa mag niks doen’ fase hebben we soms zo gedaan alsof ik weg ging en ging ik een klein rondje met de auto (we zwaaien elkaar altijd uit bij het wegrijden dus mooi ritueel voor onze dochter en duidelijk dat ik er dan niet meer ben) en toen ging ik via de tuin stiekem weer de woonkamer binnen zodat papa haar naar bed kon brengen 😂 inmiddels gaat het ook weer als ik er ben, het gaat alleen mis als ik naar haar toe ga, maar als ik beneden blijf mag papa haar naar bed brengen
Ze heeft nu trouwens nog steeds een voorkeur voor mama met alles maar het is weer een stuk minder erg en als ze wel weer even alleen wil dat mama haar pakt ofzo kunnen we wel uitleggen dat dat nu even niet kan (ik heb bekkenpijn ivm zwangerschap) en dat papa haar wel kan pakken en dan is het prima. Alleen ‘s nachts is het nog drama als papa haar naar ons bed wil halen als ze wakker wordt (slaapt dan altijd bij ons in bed verder) dus dat doe ik meestal gewoon zelf.
Het is dus zeker een fase maar wel zwaar voor zowel mama als papa..