3 Reacties

één jaar geleden

Oh wow... das echt een moeilijke. Ik brainstorm even.. - rustig opbouwen terug.. eerst in jouw armen binnen om ietd uit haar kastje te halen.. erna in jouw armen binnen en even op de grond zitten, dag erna weer wat langer.. om zo op schoot.. zo tot spel overdag.. echt rustig opbouwen en haar angst mee wegnemen - peuterbed tijdelijk op jullie kamrr zodat het bed goed veilig voelt terug - tonen hoe camera werkt, zelf evt laten bedienen?

één jaar geleden

Heeft ze een knuffel waar ze dol op is? Als ze bij mij iets niet wilt doen dan speel ik met 1 van haar knuffels, nu overtuigd kikker 🐸 haar om bijv. aan te kleden, maar ook om over bepaalde angsten heen te komen. Ik maak er maar een spelletje van.

één jaar geleden

Helpt het misschien om eerst te laten zien dat de camera niet eng is.. op n grappige manier. Ik denk dat het hier bijvoorbeeld zou helpen als ik tegen hem zeg.. ooh kijk dit is de camera dino.. hoi camera dino! Ik aai je even over je hoofdje hoor (camera aaien). Nou hoor die is lief.. Evt van papier en plakband een paar konijnen oren erop plakken? Zoiets? Als mijn zoontje ziet dat ik het niet eng vind.. dan is het blijkbaar dus niet eng.