4 Reacties
茅茅n jaar geleden
Eigenlijk kun je beginnen wanneer je wilt. Maar het lijkt mij het handigste om te beginnen na je menstruatie. Heb je je al verdiept in de hormonen enz in de pil, en andere anticonceptie? Ik heb daar altijd problemen mee gehad. Nu zei de arts dat in de spiraal en buisje een hormoon minder in zit dan in de pil dus dat je dan de klachten die je kunt ervaren van de hormonen niet hebt. Lijkt mij als je zolang geen anti conceptie hebt gebruikt het best wel even wennen kan zijn om weer die hormonen in je lijf te krijgen. Maargoed dat was eigenlijk niet je vraag馃槣
茅茅n jaar geleden
Ik heb altijd 'geleerd' om op de 1e dag van je menstruatie te beginnen, dan ben je ook direct het meest beschermd.
Kan zeker ook anders, maar dit lijkt het handigst.
https://www.thuisarts.nl/anticonceptiepil/ik-kies-voor-gewone-pil-combinatiepil#:~:text=Begin%20met%20de%20pil%20op,condoom%20als%20je%20seks%20hebt.
Hier na 2 kindjes ook weer aan de pil, maar ook tussen die 2 heb ik 'm nog weer gebruikt. Kids zijn ruim 7 en bijna 2.
茅茅n jaar geleden
Reactie op PBJJ
Eigenlijk kun je beginnen wanneer je wilt. Maar het lijkt mij het handigste ...
Ja klopt heb ik me in verdiept. Want liefste neem ik ook geen hormonen, voelde me juist beter toen ik stopte met de pil.
Maar ik had gelezen met een spiraal, kun je nog steeds ongesteld worden, of heel lang ongesteld worden.
En aangezien de vakanties er aan komen, zul je net zien.. ben ik weken ongesteld terwijl we op vakantie zijn.. dan lijkt me de pil de beste oplossing.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Manu26
Ja klopt heb ik me in verdiept. Want liefste neem ik ook geen hormonen, voe ...
Je kan eventueel ook condooms of de pil gebruiken tot na de vakantie en daarna een spiraal