25 Reacties

3 jaar geleden

🤷‍♀️ laat het los. Volg gewoon je kindje. Als ze 45 min geslapen heeft en ze is vrolijk wakker, prima. Wordt ze na een uurtje weer moe? Lekker terug naar bed. Kom je dan op 4 slaapjes per dag? Het zij zo. Mijn dochter van 5 mnd poept niet in haar slaap, maar slaapt overdag ook vrijwel nooit langer dan 45 min achter elkaar. Is vaak gewoon 2 uur wakker tussendoor. Groeit goed en is heerlijk tevreden.

3 jaar geleden

Hier wordt überhaupt nooit langer dan 45 min geslapen. Meestal maar 30 min🤭

3 jaar geleden

Hier nog een slechte slaper overdag dan wel niet door der poep maar idd los laten ik dacht ook o nee ze slaapt te weinig maar gewoon je kindje volgen meer kun je niet doen

3 jaar geleden

Ik snap wat jullie bedoelen, maar wat nou als ze als ze niet gepoept zou hebben wel langer zou slapen. Want soms heb ik het idee dat ze wel moe is maar niet moe genoeg om nog in slaap te vallen. Ze slaapt zoizo wel hazenslaapjes, altijd wel gedaan. Maar nu had ik het idee dat het poepen echt de dutjes belemmerd ofz.

3 jaar geleden

Ik heb dit nu ook met mijn zoon. Tijdens de middagdut poepen en dan niet in slaap komen en dan aan het einde van de dag toch wel echt moe zijn. Helaas geen tips want ik weet het ook niet. Ik probeer hem inderdaad zo goed mogelijk te volgen en dan maar een slaapje meer en wat vermoeider.... het gaat hopelijk weer snel voorbij

3 jaar geleden

Reactie op Karie88

Ik heb dit nu ook met mijn zoon. Tijdens de middagdut poepen en dan niet in ...
Dat hoop ik ook! Hier al een aantal weken aan de gang 🙈

3 jaar geleden

Mijne wordt ook vaak na 45 min wakker. Twee dingen die hier helpen: Bij een kort dutje (na verschonen luier) een stuk wandelen. Slaapt hij vaak nog even verder. Het ritme volgen van slaaptipsvoorbabys. Biedt hem nog maar drie dutjes aan per dag en hierdoor is het middagdutje langer (nu vaak een uur en kwartier). Heb bij mijn zoon namelijk wel pas het idee dat hij gaat poepen als hij wakker is.

3 jaar geleden

Ik hoor vaak goede verhalen over bzc (baby zindelijkheids communicatie), zelf geen ervaring mee. Maar misschien poept ze als je haar op het potje zet voor het slaapje? Ons zoontje doet ook vaak haze slaapjes, wordt vaak zonder reden al wakker na een half uur en ziet er dan echt heel moe uit. Maar slapen doet ie dan niet meer. S nachts slaapt hij heel goed en hij groeit verder goed en is meestal tevreden dus ik maak me er maar niet druk om.

3 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Ik snap wat jullie bedoelen, maar wat nou als ze als ze niet gepoept zou he ...
Ik snap je maar aan dat ze poep als ze slaapt kun je niks doen ze poepen en plassen wanneer ze willen (de mijne heeft er het handje voor om te poepen wanneer ze aan de borst zit haha) zolang ze vrolijk is en goed drinkt en plast is het goed en als ze moe is gewoon op bed leggen

3 jaar geleden

Reactie op Puck90

Mijne wordt ook vaak na 45 min wakker. Twee dingen die hier helpen: Bij ee ...
Ik volg ook, of probeer iniedergeval een beetje dat schema te volgen. 3 dutjes en over de eerste en laatste maak ik me ook niet zo druk want die zijn zoizo niet zolang alleen t middag dutje blijft kort. Snachts sliep ze eigenlijk altijd goed door nu de laatste tijd is ze snachts ook wakker en vaak ook omdat ze gepoept heeft. Probeer haar wakkertijd ook in de gate te houden en ze is na 2 uurtjes ook echt wel weer heel moe. Maarja zolang ze dus blijft poepen tijdens het slapen kan ze niet langer slapen dan dat ze nu doet.

3 jaar geleden

Reactie op ChrissyvK

Ik hoor vaak goede verhalen over bzc (baby zindelijkheids communicatie), ze ...
Werkt dat al voor een baby van 5 maanden 😅. Ik heb het idee dat ze poept tijdens haar slaap omdat ze dan ontspannen is ofz.

3 jaar geleden

Reactie op lieveENjack

Ik snap je maar aan dat ze poep als ze slaapt kun je niks doen ze poepen en ...
Ja ze is verder wel gewoon vrolijk, drinkt en eet goed alleen poept gewoon heel vaak 🤣

3 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Ik volg ook, of probeer iniedergeval een beetje dat schema te volgen. 3 dut ...
Ohh heel lastig!! Snap dat je er mee worstelt en je doet zo te horen gewoon al heel veel goede dingen. Krijgt ze ook tandjes? Mijn zoon ging bij zijn eerste tandje opeens heel veel poepen.

3 jaar geleden

Reactie op Puck90

Ohh heel lastig!! Snap dat je er mee worstelt en je doet zo te horen gewoon ...
Poeh ze heeft er wel mega erge jeuk aan! Hele dag op haar hand aan het bijten of op alles wat ze tegen komt eigenlijk. Strijk er al z'n spul op voor verlichting maar merk niet echt verschil. Voel nog geen tandje erdoorheen komen.

3 jaar geleden

Nou ik sluit me bij je aan hoor!! Ik denk dat mijn zoon zijn tweede tand krijgt maar dit hier ass we speak met een wakkere jongen na een poepluier om 2 uur snachts. Ook overdag slaapt hij heel mort erdoor. Hoe is het nu bij jou?

3 jaar geleden

Reactie op Puck90

Nou ik sluit me bij je aan hoor!! Ik denk dat mijn zoon zijn tweede tand kr ...
Nog steeds het zelfde. Poepen poepen en nog eens poepen. En jeuk aam de tandjes volgens mij wordt ze er knetter gek van.

2 jaar geleden

Hebben jullie al eens aan probiotica gedacht? Daardoor kunnen ze terug gaan naar 1-2 poepluiers per dag.

2 jaar geleden

Reactie op deerecindy

Hebben jullie al eens aan probiotica gedacht? Daardoor kunnen ze terug gaan ...
Wat bedoel je met probiotica?

2 jaar geleden

Hier is het sinds zijn tand door is weer beter met het poepen! Merk jij al verschil?

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Hier is het sinds zijn tand door is weer beter met het poepen! Merk jij al ...
Nee de tandjes zijn ook nog steeds niet door. Wel veel last! Gebruik nu soms ook wat boter Poep is nu soms wel dunner