16 Reacties
één jaar geleden
Heel herkenbaar!!!
Ik ben nu de laatste tijd aan het leren, om eraan toe te geven. En gewoon dit soort dingen te ondernemen. Laatst uit eten geweest, dagje bataviastad. Voorheen had ik dat allemaal niet gedaan, vanwege slaapjes, drukke meid etc.
Maar ik merk nu, ook voor haar gaat er een wereld voor der open. Ondanks er niks te beleven valt tijdens shoppen. Kijkt ze toch der ogen uit, en mag ze tuurlijk soms lekker lopen ipv de wagen.
Het zijn toch nieuwe indrukken.
En wat ik ook gemerkt heb, ze word veel flexibeler. Iets wat ik niet had verwacht, gezien ze best houd van een en t zelfde ritme. Blijkbaar, viel dit dus erg mee. En was ik het (vaak) die het in stand hield
één jaar geleden
Is een camping bedje bij die oom binnen geen optie ? Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen ik begrijp jou wel. Mijn zoontje gaat ook op dinsdag en woensdag naar de opvang en moet op donderdag ook echt bijkomen. Wij gaan gewoon hier in onze woonplaats naar de vrijmarkt van 8 tot 11 dan thuis lunchen en me zoontje laten slapen en dan na zijn slaapje rond 15:00 gaan we nog even terug naar de stad waar ook onze hele familie is.
één jaar geleden
Ik snap je helemaal! Wat betreft het stukje slapen.... Ik was tot voor kort ook vrij krampachtig hierin, oh gister drukke dag dus vandaag echt even bijslapen, optijd bedje in enzo... Inmiddels heb ik het een aantal keer losgelaten omdat het toevallig zo uitkwam dus dacht we proberen het gewoon (best moeilijk soms!), en ik heb me echt druk gemaakt om vrijwel niks... Als ze echt moe is valt ze wel even in slaap, hetzij in de wandelwagen of heen/terug in de auto. Maar ze heeft laatst de hele dag dr slaapje overgeslagen en was heel gezellig! 🙊☺️ ('s morgens 7.30 tot 's avonds 20.30)
Nu zien we wel per keer hoe of wat en waar we heen gaan. Houden noet meer per se rekening met slaapjes als dat toevallig zo uitkomt. Beetje flexibel en ze gaat er goed op tot nu toe.
Wij gaan morgen ook alleen even hier in het dorp kijken, is pas vanaf 13.00u
één jaar geleden
Volgens mij heeft dit niets met te beschermend zijn te maken. Dit is puur praktisch en gaat om met z’n allen ‘plezier vs gedoe’ hebben.
Ik zou hier niet aan beginnen omdat mijn zoontje echt een middag slaapje nodig heeft en dit niet in de kinderwagen doet. Als we die overslaan dan wordt het voor niemand een leuke middag en avond en dat vind ik vaak zelfs zielig voor mijn zoontje als hij zo moe en overprikkeld raakt dat hij enkel nog huilt.
één jaar geleden
Helemaal met je eens! Dit is echt niet de dag op de touwtjes losser te laten. Die hele dag is een grote ellende voor je kind en daar heeft ze inderdaad helemaal niks aan. Alle argumenten wat je geeft, geef ik je helemaal gelijk in. Je kunt zeggen tegen je vriend dat het klopt wat die zegt, je houd altijd al rekening met je kind en soms een dag anders is niet erg. Maar geef dan als argument dat dit echt weer het extreem uiterste is. Een dagje naar de dierentuin en dan eens een dutje overslaan is heel wat anders, en misschien ook beter om mee te beginnen als je al eens wat losser wilt laten. Ik zou dus ook niet meegaan met mijn dochter. Zul je ook nog zien als je wel meegaat, wie zit er dan de heletijd met een overprikkeld, oververmoeid, huilend kind? Juist ja, waarschijnlijk jij. Nee lekker thuis blijven, je vriend komt er wel overheen.
één jaar geleden
Oh ik snap je helemaal… ik zou zelf lekker zeggen, veel plezier ik blijf thuis.. leuk dat ‘we mogen ook best aan onszelf denken’ maar puntje bij paaltje ben je zelf de Sjaak als je kind overprikkeld/oververmoeid raakt…
Wij wonen 10 min lopen van de stad en gaan heen als ze wakker is van het slaapje en terug als ze moe wordt en dat is het beste voor iedereen 😅🙊
één jaar geleden
Ik snap je heel goed.
Ik zou eerst kijken of je een campingbedje bij die oom thuis neer kunt zetten. Als dat niet kan, zou ik lekker thuis blijven en dat je vriend naar Utrecht gaat. Dit is waarschijnlijk het laatste jaar dat je kindje een middagdutje doet. Dus waarschijnlijk kan je vanaf volgend jaar elk jaar gewoon gezellig meedoen met de familie. Dan zou ik dit jaar nog lekker voor de rust en regelmaat kiezen en het jezelf niet moeilijker maken dan het al is!
één jaar geleden
Heb je een draagzak? Dat ze daarin tot rust kan komen? Of dat je bijv 2 uurtjes gaat of zo en daarna met het ov terug naar huis en je vriend daar nog kan blijven? Of dat jullie de auto terug pakken en je vriend als het klaar is het ov naar huis neemt?
Campingbedje als box naast de kraam zetten dat ze lekker mensen kan kijken op die manier?
één jaar geleden
Ik zou juist wel even gaan want je kan toch niet altijd thuisblijven omdat je kind moet slapen of omdat er te veel prikkels zijn? Dan wennen ze er nooit aan. Als je merkt dat ze het echt niet leuk vind kan je toch gewoon naar huis?
één jaar geleden
Ik zou juist wel even gaan want je kan toch niet altijd thuisblijven omdat ...
Ik ben het hier niet mee eens. Althans, niet voor mijn eigen kind. Ik denk dat iedere ouder hun kind goed genoeg kent om ze bepalen wat ze wel of niet aan kunnen aan prikkels of vermoeidheid.
Mijn zoon kan echt niet zonder z’n slaapje en raakt dan oververmoeid en gaat alleen maar huilen. Als je dan nog helemaal terug moet reizen met OV etc is het al te laat en vind ik het zielig voor m’n zoon (en mezelf want hij is ontroostbaar).
Dit heeft niets te maken met altijd thuisblijven, maar wel met dingen organiseren op een haalbare manier waardoor er alsnog ruimte is voor een slaapje. Dus ofwel korter weg gaan en weer op tijd thuiskomen, dan wel zorgen dat er op een andere plek geslapen kan worden.
Dit is in mijn ogen ook niet iets waar een kind op deze leeftijd aan moet of aan kan wennen. Dit is behoefte aan slaap en rust. Met de tijd en dus ouder worden hebben ze daar minder van nodig. Maar dat komt vanzelf, dat is geen gewenning.
één jaar geleden
Lekker proberen. Misschien wordt dit ook wel jullie eigen familie traditie als gezin.
Mijn zus woont op 2 uur rijden afstand. Dus dat komt ook altijd net niet uit met slaapjes als we een dag op en neer gaan. Maar dat is dan maar zo. Kleine vind t geweldig om iedereen te zien en veel mensen. En als het niet gaat ga je toch lekker even ergens wat eten of naar het huis van je oom?
Zou in ieder geval de wandelwagen meenemen met een lekker dik dekentje. Knuffeltje mee en dan slapen ze zo hoor in de wagen.
één jaar geleden
Dank jullie wel voor jullie reacties. Met jullie input hebben we het er samen nog eens goed over gehad en uiteindelijk besloten dat we niet zouden gaan. Volgend jaar als ze het middagslaapje niet zo nodig meer heeft, kunnen we wel gaan. We zijn nu even rondje dorp wezen doen en ‘s middags lekker een eind wezen fietsen.
één jaar geleden
Goed besluit! Wij waren ook 2 uurtjes in Utrecht (wonen daar) op een ‘rustiger’ gedeelte in het centrum binnen de hekken. Ze vond het fantastisch maar Het was echt een grote overprikkeling. En ook hoe snel ze rond ging rennen, dat had ik op een drukker onveiliger plek echt niet fijn gevonden.
En ik ben verder echt redelijk makkelijk, dus fijn dat jullie er uit gekomen zijn!