19 Reacties

één jaar geleden

Hmmm ik krijg er ook een naar gevoel van. Waarom niet gewoon eerlijk zijn... Er is degelijk wel iets aan de hand anders zouden ze dit vanaf het begin al doen.

één jaar geleden

Nou daar zou ik ook vraagtekens bij krijgen ja. Heel vreemd. Ik vind wel dat je als ouders een eerlijk antwoord mag verwachten en dan zelf kan afwegen of je je kind wel of niet brengt.

één jaar geleden

Wat een slechte communicatie. Hier zou ik zelf ook geen genoegen mee nemen maar zou mijn kindje waarschijnlijk wel alsnog laten gaan.

één jaar geleden

Ik ben zelf werkzaam in de kinderopvang en het enige wat ik kan bedenken, is dat er onenigheid is tussen 2 ouders. Ik vermoed dat er een vader of moeder is die tijdelijk het kind niet op mag halen. Tenminste dit is wat ik vaker heb meegemaakt.

één jaar geleden

Reactie op MVCJJ

Ik ben zelf werkzaam in de kinderopvang en het enige wat ik kan bedenken, i ...
Vind dit een realistisch scenario! Wel zou ik nog steeds mij er niet prettig bij voelen… lastig hoor ☹️☹️ .. bij ons zijn de deuren standaard al op slot en kunnen we erin door een speciale tag, daar voel ik mij zeer prettig bij.. is dit niet zo bij jullie?

één jaar geleden

Reactie op 24babywatcher

Vind dit een realistisch scenario! Wel zou ik nog steeds mij er niet pretti ...
Wij hebben een wachtwoord, maar 10 jaar geleden hadden wij dit nog niet.

één jaar geleden

Reactie op 24babywatcher

Vind dit een realistisch scenario! Wel zou ik nog steeds mij er niet pretti ...
Nee bij ons kun je ook gewoon binnenlopen. Dacht dus dat dit overal zo ging. Tot ik vandaag ging opzoeken en erachter kwam dat dus veel kdv's een codesysteem oid hebben. Ik ben nog altijd niet veel wijzer maar ik heb m ziekgemeld voor deze week.

één jaar geleden

Nee bij ons kun je ook gewoon binnenlopen. Dacht dus dat dit overal zo ging ...
Wij hebben ook een code, maar dat is ook niet waterdicht natuurlijk.

één jaar geleden

Nee bij ons kun je ook gewoon binnenlopen. Dacht dus dat dit overal zo ging ...
Ik denk dat ik hetzelfde had gedaan 😅. Als het idd een probleem tussen ouders is vind ik het nog steeds geen prettig idee… mensen kunnen gekke dingen doen als het om hun kids gaat… code systeem is idd ook niet waterdicht maar geeft wel een stukje meer controle .

één jaar geleden

Wij hebben een code voor ophaaltijden. Buiten deze tijden is de deur op slot. Alsnog heeft laatst mn ex zomaar onze dochter opgehaald. Daarna gesprek met ze gehad en iemand had dus de deur voor hem open gedaan. Beleid is aangepast naar als iemand belt eerst via de intercom te woord staan. Dus ik kan me inderdaad voorstellen dat dit gaat omdat een ouder daar niet mag komen. Echter om deuren volledig gesloten te houden ook tijdens de haal en brengtijden gaat wel ver. Dan is er wel wat meer aan de hand. Ik zou toch een gesprek aanvragen omdat jullie je niet veilig voelen bij de situatie.

één jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Wij hebben een code voor ophaaltijden. Buiten deze tijden is de deur op slo ...
Ik denk dat een gesprek niet veel oplevert. Ze willen dus helemaal niks kwijt over de situatie. Maar ik zal de volgende keer als ik daar kom wel even vragen hoe of wat en dat dit een volgende keer wat beter aangepakt moet worden. Blijkbaar hadden nog een aantal ouders met vragen gebeld nav het bericht. En inderdaad, mensen kunnen gekke dingen doen als het om kostbaar bezit gaat. En al zal mijn zoon 99% kans ongedeerd blijven, hij hoeft er nog geen getuige van te zijn. Ik hoop gewoon dat ieder kindje veilig blijft. ☹️

één jaar geleden

Wat een gek bericht. Snap je keuze wel. Lijkt me lastig. Ze zullen voor zoiets een goede reden hebben. Misschien moeten ze zelf ook nog even bedenken wat ze naar buiten mogen en willen brengen. Mocht het onenigheid zijn zoals eerder beschreven dan zou ik het positief opvatten. Er wordt tenminste wel actie ondernomen ter bescherming van

één jaar geleden

Bij mijn kdv is ook standaard de deuren op slot. Je moet aan de deur bellen en dan komen ze open maken. Aangezien het altijd zo is geweest, vind ik het niet raar. Alleen in jou situatie als het plotseling is zou ik wel me vraagtekens erbij hebben en meer info hebben. Aan de andere kant denk ik ook als er echt iets aan de hand is en hun hierdoor de veiligheid kunnen waarborgen prima toch.

één jaar geleden

Eerst dacht ik ook van wat raar! Maar bedenk me net dat bij ons de deur ook op slot is. Ik moet aanbellen en aangeven dat ik mijn zoontje kom brengen en ik moet ook aanbellen als we hem weer komen ophalen. Vind dat dan weer helemaal niet zo raar maar ken ook niet anders. Maar snap wel dat als het zo uit het niets voor een weekje is, dat je dit een onderbuik gevoel geeft

één jaar geleden

Ik denk dat een gesprek niet veel oplevert. Ze willen dus helemaal niks kwi ...
Ja het bericht roept vragen op en geeft ouders een onveilig gevoel. Er staat ook: deze week. Dus gaat na die week alles weer van het slot af? Ze hebben jou aangegeven vanwege privacy redenen dus dan gaat het wel degelijk om andere ouders lijkt me. Ik vind persoonlijk dat het KDV hier verdere toelichting bij moet geven. Je betaald ze voor de opvang van je kind dus je hebt ook recht om te weten wat er speelt. Begrijpelijk dat ze niet bij naam en toenaam de situatie kunnen uitleggen, maar ze kunnen je wel aangeven waarvoor ze dit doen.

één jaar geleden

Hier zit de deur ook dicht en moet je aanbellen bij de desbetreffende groep. Via de intercom zeg je je naam en doen ze de deur open.. ook niet waterdicht natuurlijk en tijdens piekuren houden mensen vaak de deur voor elkaar open. Wanneer er geen verdere berichtgeving zou komen dan dit, dan zou ik mijn zoontje ook even thuis gehouden hebben. Zo uit het niks alles op slot doen roept veel vragen op.

één jaar geleden

Hier is de deur ook altijd op slot, moet je even aan bellen en dan doen zij de deur open, ze kijken dan via de camera wie er voor de deur staat. Net sls bij een appartement haha. Vind t eigenlijk wel een veilig gevoel ook 🫣

één jaar geleden

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5359803/stagiaire-kinderopvang-amsterdam-maakt-beelden-ontslagen wordt de laatste tijd alleen maar gekker.. je weet nooit wat er achter de schermen gebeuren met je kinderen 😥

één jaar geleden

Heb m vanmorgen afgezet bij kdv en nu werken ze dus ook met een codesysteem. Geeft ook weer wat meer rust!