10 Reacties

2 jaar geleden

Hoi hoi, ik denk dat dit echt bij de leeftijd/fase hoort. Hier doet onze zoon het dus ook af en toe of hij slaat. Gewoon blijven benoemen en aangeven dat het niet oke is en niet mag. Het wordt vanzelf minder (zeggen ze, vriendin van mij haar dochtertje heeft daar ook in gezeten zij is nu 2,5 jaar).

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Ook bijten en slaan ondanks het uitleggen dat het pijn doet en het niet mag. Sluit me aan bij Flux, denk dat t wel weer overwaait 😅

2 jaar geleden

Hier eentje die niet bijt, wel slaat af en toe. Ze snappen nu nog niet dat dat iets is wat niet mag. Wij zeggen vaak niet petsen, maar lief aaien. Ze begint dat wel te leren nu. Verder zag ik dit artikel nog over slaan. Dat zal je misschien een beter beeld geven over waarom je kind dit doet. https://www.oudersvannu.nl/peuter/ontwikkeling/mijn-peuter-slaat-hoe-kan-ik-hierop-het-best-reageren/

2 jaar geleden

Als Charlie mij bijt geef ik direct een bijtring. Soms is het frustratie, soms vermoeidheid, soms door tandjes die doorkomen. Met de bijtring doet ze niemand pijn en kan ze toch even lekker haar gang gaan.

één jaar geleden

Sinds afgelopen week bijt en slaat ons zoontje nu elke dag. Vanochtend beet en sloeg hij mij weer en ondertussen ben ik ook een beetje bang geworden voor hem want het doet echt pijn 😣 Ik heb hem meerdere malen aangesproken en toen hij mij weer sloeg heb ik hem maar terug in bed gezet zonder speen en knuffels. Toen drong er wel iets tot hem door…. Ik ga zo het CB bellen want ik zit onder de blauwe plekken en trek dit zeeeeer matig!

één jaar geleden

Reactie op tango

Sinds afgelopen week bijt en slaat ons zoontje nu elke dag. Vanochtend beet ...
Oh, dit is wel heftig indd! Goed van je dat je contact opneemt met CB. Ik hoop dat je er achter komt waarom hij het doet en wat je er mee kan. Hier bleek het gelukkig een fase, het bijten is gestopt en het slaan ook zo goed als. Het bleek hier echt 100% frustratie te zijn omdat hij iets duidelijk wilde maken, maar niet begrepen werd. Sinds hij wat meer praat, is het ook echt een heel stuk minder. Ik merk wel echt heel erg dat hij kopieergedrag heeft. Hij heeft 2 oudere broers van 10 en 11 en 1 oudere zus van 9. Die stoeien, ruziën, en zijn ook niet altijd even lief voor elkaar, hij doet dit na.. Het enige wat ik daar tegen kan doen, is zorgen dat de oudere kinderen niet meer het slechte voorbeeld geven😅

één jaar geleden

Ik snap je frustratie! Ik heb een tweeling die dit al lang en in periodes veel doen. Alles geprobeerd, negeren, boos worden, rustig blijven, terug bijten. Ik ben nu degene die door een van de twee veel gebeten wordt. Ik ben gaan kijken wanneer hij dit doet en ik kwam erachter dat hij toch jaloezie ervaart en zijn emoties nog niet genoeg kan uiten. Ik heb hem daarom extra aandacht gegeven en dit heeft echt geholpen. Wat ik ook heb gedaan is hem mij laten bijten en geen enkele reactie geven en doorgaan als ik dan met de vaatwasser bezig was bijvoorbeeld en als hij klaar was met bijten gaf ik hem aandacht zonder het over het bijten te hebben. Het deed heel erg zeer want hij bijt echt goed door maar hierdoor is het minder geworden. CB is ook al eens bij ons thuis geweest maar die tips van hun lees je ook online.

één jaar geleden

Ik heb natuurlijk ook altijd gezegd dat bijten pijn doet en niet mag.

één jaar geleden

Reactie op tango

Sinds afgelopen week bijt en slaat ons zoontje nu elke dag. Vanochtend beet ...
Hij was al snotverkouden en ik merk ook een oorontsteking bij hem. Misschien dat z’n kiezen verder doorkomen en dat hij door de pijn / frustratie gaat bijten en slaan. Gisteren ook koorts en echt niet fit. Het verklaard wel z’n gedrag. Hopen dat hij snel weer beter is. Volgens het CB deden we alles al goed dus die had geen aanvulling 🙂

één jaar geleden

Reactie op tango

Hij was al snotverkouden en ik merk ook een oorontsteking bij hem. Misschie ...
Geduld, het zijn fases zullen we maar zeggen😫 Leuk is anders, maar gewoon blijven doen wat je doet! En indd op de momenten dat ze ziek zijn, last hebben van kiezen word het weet even erger.. Ik zie het maar zo; zolang hij mij bijt, en geen anderen heb ik er wel vrede mee🙈 dan weet ik tenminste zeker Day het een vorm van ontlading is voor m. Daarnaast natuurlijk altijd blijven corrigeren en consequent blijven