6 Reacties
2 jaar geleden
Toch wel goed laten weten dat dat niet mag (nee, dat doet pijn, dat mag niet!) en geef alternatieven wat wel kan/mag zoals een bijtring.
2 jaar geleden
Geen tip maar wel iets dat een tante mij vertelde. Zij kreeg 20 jaar geleden als tip : vanaf je kind je bijt, even terugbijten. Wel niet hard maar dat ze verschieten en voelen was het is. Haar kind heeft effectief nooit meer gebeten maar ze vond het toen ook echt raar 😂.
Ik volg Flux - zou heel kordaat zeggen ‘neen’ en eventjes time-out doen dan (in park of hoek). Tonen dat dit gedrag niet kan.
2 jaar geleden
Reactie op mummy of M.
Geen tip maar wel iets dat een tante mij vertelde. Zij kreeg 20 jaar gelede ...
Ik zou dit zelf echt niet doen omdat je hiermee laat zien dat bijten dus een optie is.
Zelf zou ik zeggen, auw dat doet pijn, niet doen, en daarmee duidelijk maken dat dit echt niet kan.
2 jaar geleden
Reactie op happy24
Ik zou dit zelf echt niet doen omdat je hiermee laat zien dat bijten dus ee ...
Ik bedoel, mijn zoon doet me in alles na. Dus als ik terug ga bijten.. is het einde zoek. Net als met slaan.
In z’n enthousiasme slaat of bijt mijn zoon wel eens. En ook in z’n boosheid. In beide gevallen moet hij leren dat dat echt niet mag. Dat zal een paar herhalingen vergen maar zoals met alles snapt hij na een paar keer dat het niet gewenst is en heeft hij er verder ook geen lol in oid.
2 jaar geleden
Ik vind dit ook lastig, die van ons mept mij af en toe ook al spelend behoorlijk hard in mijn gezicht. Als ik dan mijn hoofd terugtrek uit reflex, moet hij lachen en wil hij het nog een keer doen. Ik zeg dan 'auw, dat doet pijn!' en zet hem even van me af, op de grond of een stukje weg.
Dat lijkt dan even te werken, maar een paar dagen later gebeurt het dan toch opnieuw. Dit is iets van de laatste twee, drie weken.
Het is net iets anders dan bijten, maar denk dat er beetje dezelfde werkwijze in geldt. Dus ik lees even mee of er nog andere tips zijn die misschien beter werken 😳
2 jaar geleden
Geen tips helaas. Hier ook een bijter en naast bijten, trekt en sabbelt hij ook aan mijn haar..
Tot nu toe nog geen aanpak gevonden dat werkt😕
Het bijten is overigens bij hem echt uit boosheid en frustratie, het haren trekken en sabbelen om genegenheid te hebben.
Ik ben al maanden bezig met het trekken aan mijn haren om te zeggen auw dat doet pijn, niet doen.