39 Reacties

één jaar geleden

De billen van onze dochter zijn erg gevoelig. Wij gebruiken oridza zalf, op aanraden van iemand anders. Andere werkt allemaal niet en merken dat die zalf nodig is. Deppen na het verschonen altijd de billen droog. Ze heeft 2x schimmel gehad en lijkt dit niet op, maar ben geen expert ;)

één jaar geleden

Af en toe billen laten drogen aan de lucht? Even rond laten lopen in z’n blootje? Altijd smeren houdt het ook nat. Iets grotere luier? Wij zijn toch wel van de Pampers, toch het idee dat doe wat beter ventileren.

één jaar geleden

Reactie op iblrsoek

De billen van onze dochter zijn erg gevoelig. Wij gebruiken oridza zalf, op ...
Goed gezien, huisarts dacht ook niet aan een schimmel en adviseerde de Weleda calendula billen balsem. We gaan het zien 👍 anders ga ik weer een andere zalf proberen. Bedankt voor de tip!

één jaar geleden

Bij ons was Weleda Liniment de oplossing. Je doet flink wat op een watje en doet de poep daarmee weg. Doet minder pijn en dat spul blijft dan achter. Grote watjes kan je kopen bij de Action (bij luiers liggen die). En als het echt erg is, douchen we haar elke keer als ze poep heeft om te voorkomen dat we langs de huis moeten.

één jaar geleden

Ik merkte bij m’n zoontje dat af talken na verschonen het laatste vocht weg nam wat soms toch voor irritatie zorgde. Verder vlamde m’n zoontje echt op als hij tanden of kiezen kreeg, ongeacht wat we deden. Merk wel dat voor onze kindjes de Zwitsal doekjes (met zink zalf erin) het fijnste werken, bij allerlei andere inclusief sensitive water etc reageert hun huidje. Zou zeggen probeer eea en dan zie je het snel genoeg

één jaar geleden

Hier werkt Weleda billenzalf echt top! Elke luier lekker insmeren met die zalf en we merken dat het dan echt minder wordt of weggaat👍

één jaar geleden

Mijn dochter heeft 1 keer echt vuurrode billen gehad met het doorkomen van haar beide ondertandjes. Het lag nog net niet open, ontzettend zielig. Alle crème geprobeerd maar niets hielp. Haar ontlasting was ook super dun. We besloten haar na iedere spuit luier haar in bad te doen met een pantykousje gevuld met havermout. Na 1 dag (ongeveer 2 a 3 badsessies) was het al veel minder! Na 3 dagen ongeveer was het ergste er echt af en begon het weer helemaal mooi te worden. Succes!

één jaar geleden

Wij gebruiken al een hele tijd de zalf van Dr. Leenarts. De babybillen zalf. Hier echt de oplossing! Leek elke keer door Sudo en andere cremepjes alleen maar erger te worden. Dit werkt top

één jaar geleden

Reactie op Kimberlyvdbunt

Wij gebruiken al een hele tijd de zalf van Dr. Leenarts. De babybillen zalf ...
Ja, Dr. Leenarts heeft hier ook heel goed geholpen!

één jaar geleden

Maizena!

één jaar geleden

Hier ook dokter leenarts, of bepanthen billenzalf. Beste werkt om onze dochter eerst in bad te doen, dan dik in de zalf en dan lekker naar bed. Meestal is het dan de volgende dag al bijna zo goed als weg

één jaar geleden

Maizena!
Nee niet doen 🙈 enorme voedingsbodem voor schimmels.

één jaar geleden

ons zoontje kreeg het waarschijnlijk van fristi..bepanthen was een wondermiddel bij ons gelukkig

één jaar geleden

Reactie op amanda-chanel-jayden-dani

ons zoontje kreeg het waarschijnlijk van fristi..bepanthen was een wondermi ...
Ik ben een tijd geleden al geholpen door de Weleda calendula billenzalf Bepanthen deed bij ons ook niets. Ons zoontje krijgt buiten af en toe (waterige) ranja en koemelk alleen water te drinken dus daar zal het niet aan liggen. Ook qua eten niks geks veranderd

één jaar geleden

Is de volgende dag weg! Thank me later

één jaar geleden

La roche posay cicaplast aangeraden door de dermatoloog pediater en helpt heel goed!!

één jaar geleden

Kokosolie heeft hier heel goed geholpen.

één jaar geleden

Shea butter, Etos zacht en puur luiers & GEEN potjes eten / GEEN tomaten/paprika meer geven. Kijk hoe dat gaat!

MOD

één jaar geleden

Op verzoek van TS gesloten.