16 Reacties

3 jaar geleden

Kikker en zijn vriendjes en het 365 dagen verhaaltjes boek van Dikkie Dik 😃

3 jaar geleden

https://www.bol.com/nl/p/spetter-spat/9300000034398515?referrer=socialshare_pdp_androidapp Mijn zoontje is fan van dit boek. Ik lees dit voor sinds hij 3 maanden oud is (foto is van tien). Echt een aanrader.

3 jaar geleden

Reactie op Kristar

https://www.bol.com/nl/p/spetter-spat/9300000034398515?referrer=socialshare ...
*tien = toen

3 jaar geleden

Hier van alles, Jip en janneke, pluk. Knisperboekjes en kiekeboe boekjes🥰

3 jaar geleden

Wij hebben boekstart van de bieb. Zaten al leuke boekjes in. Kikker hebben we ook vind ie ook leuk. Wij zijn er snel mee begonnen, na maand a anderhalf al

3 jaar geleden

Tijger waar ben je.. En daar heb je nog veel meer soorten van. Is met filter flapjes dus kan hij zelf ook mee spelen!

3 jaar geleden

Wij hebben heel veel boekjes en Rosie geniet er enorm van. Een van de mooiste lijkt ze ‘Coco kan het’ te vinden. Heel mooie tekeningen met grote contrasten. Maar ook ‘papa is de beste’, want die rijmt. Eigenlijk vindt ze denk ik vooral het momentje heel fijn ☺️

3 jaar geleden

Trouwens, dat ouderwetse boek ‘ziezo’ van Annie mg Schmidt met gedichten is ook echt hilarisch. Totaal niet meer van deze tijd, maar zo grappig. Laatst een gedicht over een ridder die een draak verslaat en dan een sigaret heeft verdiend 😂😂 Er staan ook heel leuke, lieve en mooie versjes in En nog meer jeugdsentiment, wij hebben voor de kinderen de complete serie Sesamstraat boeken van lekturama gekocht. Maar daar zijn ze nog wel wat jong voor

3 jaar geleden

Ik heb sprookjes van grimm uit jeugd sentiment gekocht maar schrok toch wel even van alle figuren die elkaar vermoorden of stenen laten opeten hahaha. Ben overgestapt op kleine Efteling boekjes, kleine verhaaltjes met plaatjes en vooral woordjes zoals vis aap noot Mies achtige boekjes. M’n zoontje van 23 mnd praat hierdoor al bijna over alle dingen die hij ziet en met name de kleuren in dat soort boekjes spreken kleintjes erg aan

3 jaar geleden

Ik lees hier echt vanalles voor, het lijkt niet uit te maken wat. Flapjesboekjes, knisperboekjes, mijn eigen oude prentenboeken: zo lang ik maar praat en zij een beetje met haar handjes aan de bladzijden mag voelen is het allemaal best. Prettig, want dan blijft het voor mezelf ook net even wat leuker dan 26x per dag Nijntje.😅

3 jaar geleden

Vind jullie kleintje het echt leuk? Die van ons kijkt meestal een andere kant op maar sinds kort slaat hij wel met zijn handjes op t boekje en wil hij de pagina vastpakken. Het voorlezen an sich doe ik dus puur omdat ze zeggen dat het goed voor ze is 😂

3 jaar geleden

Reactie op JetteA

Vind jullie kleintje het echt leuk? Die van ons kijkt meestal een andere ka ...
Ik leg hem in zijn wiegje en lees het dan voor ik zit zelf er naast , hij word er heel ontspannen en rustig van. Overdag als ik een boekje heb dan zit hij steeds aan de pagina’s ☺️

3 jaar geleden

Reactie op JetteA

Vind jullie kleintje het echt leuk? Die van ons kijkt meestal een andere ka ...
Rosie lacht er altijd bij, kijkt ook echt naar het boekje. Al vele schattige en blije voorleesfoto’s ❤️

3 jaar geleden

Zwart/wit boekjes las ik veel voor aan m’n zoontje en m’n man sciencefiction en fantasy in het Engels 😆 zat ie door de woonkamer te wandelen met onze zoon op de arm, ik zie het nog zo voor mij 😂 nu bij onze tweede leest/kijkt ze lekker mee met wat ik onze oudste dus voorlees en dat vind ze al super gezellig. Mijn tante doet heel veel met taal en lezen (is docente) en zei geeft aan dat het in het begin niet uitmaakt wat je leest, als je maar leest. Lezen is enorm belangrijk voor de ontwikkeling! Dus super leuk dat je dat oppakt ❤️

3 jaar geleden

Boekjes van Paco (muziekboekjes) zijn een winner voor zowel baby's als peuters! Momenteel wel moeilijk te krijgen de komende maanden. De kleine prins Raad eens hoeveel ik van je hou En in het Engels - zolang je kleintje nog niet te veel begrijpt: Go the fuck to sleep :D Grappig voor de voorlezer en ritmisch geschreven voor de baby, worden ze rustig van. Maar wij lezen soms evengoed voor uit de krant of een boek dat we zelf lezen. Op deze leeftijd telt vooral het geluid van je stem.

één jaar geleden

Trouwens, dat ouderwetse boek ‘ziezo’ van Annie mg Schmidt met gedichten is ...
Wauw waar heb je de Sesamstraat boeken gekocht?