3 Reacties
één jaar geleden
Dat klinkt lastig en vervelend voor jullie. Makkelijk gezegd (want ervaar dit zelf niet thuis); waarschijnlijk is ook dit weer een fase die snel weer overwaait.
Voor nu: heeft je partner wel eens een op een tijd met alex? Kunnen zij ook wel voldoende bonden als jij eens de deur uit bent? Klinkt alsof hij altijd met jou (erbij) is en niet gewend is zijn vader ook als direct verzorgend figuur te zien. Is geen ramp, maar vergt misschien wat meer tijd samen met z’n vader?
één jaar geleden
Reactie op happy24
Dat klinkt lastig en vervelend voor jullie. Makkelijk gezegd (want ervaar d ...
Ja vaak wel samen. Ik geef ook weleens aan dat het soms beter is als ik er even niet ben of dat zij samen weg gaan. En soms gebeurt dat ook wel maar misschien toch te weinig. Ik probeer ook echt wel aan te geven ook naar Alex toe dat papa lief is, samen spelen met papa..dat soort dingen en mijn partner wilt dit ook zeker hahaha 😂 maarja...dat dus. Ik sta in de keuken nou meneertje wilt echt niet alleen spelen of met papa. Het is frustrerend en ja zeker een fase, maar komt vaker voorbij en is zeker niet de eerste keer (qua fase). Maar ik zal het er eens in gooien. Bedankt hoor.
één jaar geleden
Herkenbaar hoor, mijn dochter heeft ook deze fases. De eerste weken/maanden wilde ze zelfs niets van iemand anders/haar vader weten. Dat maakte hem toen vreselijk onzeker. Dit kwam de afgelopen 1,5 jaar regelmatig terug. Soms erger, soms minder erg. Hoe meer mijn man hier iets bij voelt (afgewezen, onzeker, etc etc) hoe meer zij dit lijkt op te pikken en het erger wordt. Juist ook op die momenten proberen ze samen extra leuke dingen te ondernemen(speeltuin, rondje lopen, boodschappen, etc) ook om mij dan wat tijd voor mezelf te geven. Bij thuiskomst is het dan weer mama mama mama, maar we zijn allemaal wel even opgeladen in die tijd. Sorry, echte tips heb ik dus niet… maar zeker herkenbaar hoor!