17 Reacties
één jaar geleden
Zou lekker de afspraak afzeggen en vertellen dat jij prima weet of het goed gaat met jouw kind 🙈 wat een droeftoeters lopen daar rond zeg… t is een mini mini mensje dat elke dag nog wel een cm kan groeien, geen zorgen maken 🫶🏼
één jaar geleden
Hier eerder een mager mannetje die moeilijker op gewicht komt... maar ik heb al vaker gehoord dat kindjes even wat zwaarder zijn en dan plots door een groeispurt weer wat lichter worden in verhouding. Ook andersom gebeurt wel eens.
Ik zou me er niet te druk in maken gewoon gezonde voeding en af en toe iets lekkers geven moet voldoende zijn. Iedereen volgt zijn eigen curves
één jaar geleden
Dit zou ik even met een korrel zout nemen hoor! Gebeurt heel vaak dat ze eerst even in gewicht groeien en dan pas in lengte, of andersom. Dat trekt binnenkort wel weer recht lijkt me ☺️
Wat betreft blokjes bouwen onder druk.. Film dat de komende tijd even als ze dat thuis doet, net als praten en weet ik wat voor kunstjes ze allemaal op moeten voeren 🤪 Dan kun je gewoon op film laten zien dat ze dat heus gewoon kan.
één jaar geleden
Ik vind het eigenlijk geen onzin, de term obesitas is gewoon de feitelijke benaming voor een te hoge lengte/gewicht ratio (bmi) op dat moment. Het is toch logisch dat ze terugkoppelen dat die ratio, nogmaals op dit moment, te hoog is.
Vervolgens moet je kijken naar de oorzaak. Dat kan natuurlijk komen omdat er een groeispurt aan zit te komen en ze straks de lengte in schiet waardoor de verhouding weer beter is maar het kan ook zijn dat ze teveel kcal binnen krijgt tov de hoeveelheid die ze verbrandt. Ook van gezonde voeding kun je teveel binnenkrijgen. In een banaan -wat natuurlijk heel gezond is- zit bijvoorbeeld al bijna 100 kcal.
Super fijn toch dat ze over een maandje weer controleren hoe het met je meisje gaat en hopelijk zijn haar verhoudingen dan al iets gunstiger❤️
één jaar geleden
Reactie op AnnikaOS
Ik vind het eigenlijk geen onzin, de term obesitas is gewoon de feitelijke ...
Ik vind altijd ze kunnen nog zeker groeien. En dik ziet ze er niet uit. Ze doen altijd alsof jij dan wat verkeerd doet en dat vind ik echt niet eerlijk.
Klein buikje heeft ze maar vind het niet erg.
Jaa zeker fijn maar als ze dan nog niks wilt doen kwa oefeningen kom ik niet weer terug. Ze is gewoon eigenwijs en ik weet zelf gelukkig wel wat ze wel en niet kan
één jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
Zou lekker de afspraak afzeggen en vertellen dat jij prima weet of het goed ...
Dit! Mijn dochter moest ook een keer eerder terugkomen omdat ze te weinig sprak, ik heb me toen eigenlijk een beetje laten overdonderen. Familie en kdv vonden het zo'n onzin. Afspraak gewoon afgezegd. Gewoon doen wat je gevoel zegt. Mocht je gaan twijfelen dan kan je altijd nog aan de bel trekken toch?
één jaar geleden
Ik ben wel 3 keer extra op controle moeten gaan voor het gewicht omdat Nico een tijd lang niets was bijgekomen ben dan bij een kinderarts geweest... ik vond beter een keer te veel als te weinig moest toen om de 6 weken op controle maar uiteindelijk wat tips gekregen als extra klontje boter door zijn patatjes en op zijn boterhammen en heeft wel geholpen.
Hij zakt dikwijls van zijn curve maar komt er telkens weer bovenop niet teveel zorgen over maken natuurlijk maar is natuurlijk niet fijn als ze het aanbrengen alsof het dramatish is🙈
één jaar geleden
Reactie op AnnikaOS
Ik vind het eigenlijk geen onzin, de term obesitas is gewoon de feitelijke ...
Bmi is een formule die 200 jaar geleden is uitgevonden en echt wel een beetje achterhaald is.
één jaar geleden
Hier een van 95cm en 16,4kg, randje overgewicht. Ze zullen mn reet roesten.🤭
één jaar geleden
Reactie op esmeeraaf
Ik vind altijd ze kunnen nog zeker groeien. En dik ziet ze er niet uit. Ze ...
Je bent niet verplicht om te gaan, hè.
één jaar geleden
Jij mag zelf bepalen wat je met het advies of de informatie van het CB doet. Het klinkt alsof zij enkel hebben geobserveerd dat ze een zwaarder gewicht heeft dan gemiddeld voor haar lengte. Je kunt die informatie gebruiken om over een half jaartje nog eens te kijken hoe ze dan is gegroeid; of ze nog steeds in dezelfde verhouding groeit, langer en relatief lichter of juist zwaarder is geworden. Het is goed om voor jezelf deze informatie te hebben en te kunnen gebruiken zoals jij dat wilt.
Dat wil niet zeggen dat jij iets verkeerd doet. Mogelijk vond je de toon waarop de informatie werd gegeven niet zo prettig. Het staat je vrij om dat ook eventueel aan te geven. Je zou je niet aangevallen moeten voelen. En zeker niet omdat je je helemaal goed voelt bij hoe het met je kindje gaat.
Til er niet te zwaar aan en gebruik het CB in je voordeel: zoek de informatie die je nodig hebt en blijf je eigen gezonde verstand gebruiken.