1015 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Haha ja dat! Nu kun je niets meer voor je gevoel... Ohhh ik was zo hoopvo ...
Vind het sowieso al heel knap dat je dat hebt gedaan! Ik ‘durf’ dat soort dingen nog niet hoor als ik alleen ben, idd veel te bang dat ik steeds weg moet lopen. Denk dat ik wat actiever moet worden op dit forum 🙈. Werd om 6.40 net wakker, van de wekker 😱. Aan 1 stuk doorgeslapen!! Ze wordt net pas wakker. Jemig wat een nacht zo 🥳!

2 jaar geleden

@sofiepn91 Wat balen zeg :( ziekzijn is nooit leuk en zeker pittig met zo’n kleine. Fijn dat ze doorgeslapen heeft vannacht! @Famke123 Hier geen avondvoeding, maar echt op verzoek. In het begin was dat altijd rond 21:00 en nu is het heel soms nog rond 22:00, maar meestal pas om 1a2u. Vannacht helaas weer meerdere keren, maar ze sliep wel gewoon weer in daarna 😬

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

@sofiepn91 Wat balen zeg :( ziekzijn is nooit leuk en zeker pittig met zo’n ...
Fijn dat ze daarna wel steeds meteen weer sliep!

2 jaar geleden

Hier trouwens wel de stap gezet naar een soort van slaapcoaching. Op 21 maart heb ik een kort consult met een slaapcoach die me wel aansprak. Ben erg benieuwd! Komt er wat bruikbaars uit, zal ik het laten weten!

2 jaar geleden

Reactie op Famke123

Voor de derde keer dat ik een berichtje typ vandaag. Hopelijk druk ik nu ni ...
Yes. Hier paar weken geleden gestopt omdat hij dan niet zo heel effectief dronk (bv) en ik het idee had dat het hem de rest van de nacht onrustiger maakte. Klopte idd want hij komt nu savonds niet meer en snachts nog 1 en soms 2 keer, precies hetzelfde als mét de late avond voeding er nog bij.

2 jaar geleden

@sofiepn91 wat fijn zo'n nacht! @zandhoopje toch wel positief dat ze doorslaapt na de voedingen! Ik heb altijd op verzoek gevoed en doe dat nu nog. Overdag inmiddels met twee flesjes kv ipv borstvoeding, maar nog wel volledig op verzoek. Meneer sliep gisteravond om 19:45 en kwam pas om 4 uur voor een voeding! Het duurde wel weer 1,5 uur voordat hij sliep, maar toen sliep hij dus van 5:30 tot 7 uur nog even verder. Ik ben weer tevreden 😊

2 jaar geleden

Ik geef de late voeding altijd op verzoek en een maand geleden was ik zelfs bezig met die voeding af te bouwen. Nu weer late voeding en 1 nachtvoeding vaak. Zal wel sprongentje/tandjes/regressie zijn, maar laat die fase aub snel voorbij zijn 😫 Gister sliep meneer om 18.30 tot 23.00, toen fles en toen pas 6u! Heerlijk, helaas daarna niet meer willen slapen, maar goed ik heb eindelijk een lang blokje weer geslapen.

2 jaar geleden

Hey dames! Ik ben weer eventjes hier 😊 Heb toch wat meegelezen met jullie! Hier ook altijd de late voeding op verzoek gegeven (zowel met bv als kv) Hopelijk snel voor iedereen goede nachten! Hier gaat het wel goed, maandag een telefonisch consult gehad met slaaptipsvoorbabys en direct aan de slag gegaan. Van de 3 nachten, nu al 2 doorgeslapen! Overdag gaan de slaapjes ook al iets beter! Tips die wij hadden; - late en nachtvoeding coldturkey stoppen - niet voor 9u en na 17u slapen - slaaptraining; waiting approach toepassen Volgende week woensdag nog een half uurtje tegoed van het consult, dus even benieuwd of er dan nog iets aangepast moet worden! 😘

2 jaar geleden

Hey dames! Ik ben weer eventjes hier 😊 Heb toch wat meegelezen met jullie ...
Dat klinkt interessant! Wat is de reden van cold turkey stoppen met de nachtvoeding? En hoe doe je dat dan? 🤔🙈

2 jaar geleden

Hey dames! Ik ben weer eventjes hier 😊 Heb toch wat meegelezen met jullie ...
Wat fijn dat doorslapen!!! Ben wel heel benieuwd hoe de waiting approach gaat. Ik zit zelf namelijk zooo in dubio of ik dat wil toepassen.. het past namelijk niet goed bij sommige ideeën die k heb over het moeder zijn, maar soms denk ik, is het niet even door de zure appel heen en dan voor mn zoon ook meer slaap.. hij krijst alleen altijd zo erg als je hem niet oppakt. Heel ingewikkeld dus heel benieuwd naar je ervaringen!

2 jaar geleden

Meneer drinkt hier sinds een paar dagen om 7 uur wat minder. Ik weet dat in de gids van slaaptipsvoorbabys staat dat je dan de nacht of avond voeding kan afbouwen. Vannacht heeft meneer om 04:30 flink gedronken en om 6 uur wakker maar weer in slaap gevallen. Ik skip vanavond gewoon de late voeding en dan zie ik het wel. Laatste keren toen ik die overslag kwam hij om 1 uur en rond 4 uur. 2x onderbrekingen waardoor ik juist die late avond voeding ben blijven geven. Leuk om te lezen hoe de ervaringen zijn, tnx Is the waiting approach hetzelfde als pickup-put down?

2 jaar geleden

Reactie op Famke123

Meneer drinkt hier sinds een paar dagen om 7 uur wat minder. Ik weet dat in ...
Hey, dat herken ik wel zeg. Hier is het ook zo dat ze rond 6-7u echt niet tot nauwelijks drinkt, maar pas rond 8 of 9u wat wil. Dat kan dus door die nachtvoeding komen? Ik heb alleen echt geen idee hoe je dat afbouwt, want ze drinkt even en is zo weer weg dus. Als ik haar een speentje geef en ik loop weer weg begint ze te krijsen 🤔

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Hey, dat herken ik wel zeg. Hier is het ook zo dat ze rond 6-7u echt niet t ...
Hier echt hetzelfde! Mijn man had ergens gevonden hoe je evt de bv nachtvoeding op een rustige manier kon afbouwen. Je schuift de voeding dan steeds een half uurtje tot een uurtje op, waardoor de volgende voeding ook wat later komt en die dan uiteindelijk samen valt met de volgende voeding. Als je kindje drugs bijv om 1u en 4u meestal drinkt, probeer je de voeding van 1u steeds iets te rekken en schuiven tot die bijv rond 3u valt en die van 4u dan meer richting 7u zit. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd dus ik weet nog niet of het werkt en ook niet wat je zit moeten doen als je kindje ook na een week tekens rekken nog steeds om 1u wil drinken. Maar de theorie klonk wel logisch en tzt wil ik het wel gaan testen denk ik.

2 jaar geleden

Hier wordt meneer standaard om 4 uur wakker, drinkt beide borsten leeg en heeft dan inderdaad pas rond 9 uur echt weer honger. Maar hoe zou ik de voeding dan later moeten geven, door hem een half uur te laten huilen??

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Dat klinkt interessant! Wat is de reden van cold turkey stoppen met de nach ...
Ze zeggen dat als ze wakker worden en een fles krijgen, dat ze die dus altijd willen als ze wakker worden. Hier was t zo dat hij dus weer vaker kwam in de nacht en overdag dan niet meer wilde, omdat hij snachts genoeg had.. Door die waiting approach toe te passen als hij wakker is en huilt en zo de fles associatie af te leren!

2 jaar geleden

Reactie op Famke123

Meneer drinkt hier sinds een paar dagen om 7 uur wat minder. Ik weet dat in ...
Nee is niet hetzelfde! Bij waiting approach troost je max 1 min in bed en ga je de kamer uit 😊

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Wat fijn dat doorslapen!!! Ben wel heel benieuwd hoe de waiting approach ...
Heb je insta? Dan stuur ik je de info eventjes!

2 jaar geleden

Reactie op Elea

Hier echt hetzelfde! Mijn man had ergens gevonden hoe je evt de bv nachtvoe ...
Ik ben bij mijzelf nu heel erg aan het nadenken of ik de nachtvoeding erg vind of niet en of ik de ‘strijd’ ervoor over heb 🙈 klinkt zeker interessant, dus zal het in gedachten houden! Ik ben alleen ook bang dat ze niet genoeg kcal krijgt als ik haar ‘s nachts niks meer aanbied, omdat ze nog niet zo heel veel vast voedsel eet.

2 jaar geleden

Heb je insta? Dan stuur ik je de info eventjes!
Ah heel lief! Maar mijn insta is mn voor en achternaam en die deel ik hier liever niet. Heb jij iets anoniemers zodat ik jou een bericht kan sturen?

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Ah heel lief! Maar mijn insta is mn voor en achternaam en die deel ik hier ...
Goh uhm, ik weet dat @sofiepn laatst zo’n documentje had gedeeld.. weet niet hoe ze dat gedaan had 😅