1015 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Puck90
Ah heel lief! Maar mijn insta is mn voor en achternaam en die deel ik hier ...
https://collect.wetransfer.com/board/s8g3p1i5xpa375q3x20220311163048/latest
2 jaar geleden
Reactie op Sara2011
Wat fijn dat het zo goed voor jullie werkt! Wacht je dan ook een x aantal m ...
Ja de minuten bouwen per dag op inderdaad. Wachten en horen dat hij jammert/huilt is echt wel lastig, maar als ik zie wat voor resultaat we boeken, is het ons beide wel waard.. ik merk dat hij overdag veel vrolijker en meer uitgeslapen is dan dat hij was, en ik krijg weer meer energie om met hem te spelen als hij wakker is!
Moet ook erbij zeggen dat de afgelopen 3 dagen heel goed zijn meegevallen en dat we niet vaak terugmoesten en hij ook gewoon lekker ging slapen!
2 jaar geleden
Reactie op MiMA18
Wat fijn dat het beter gaat!! 2 van de 3 nachten al doorgeslapen, Wow! Echt ...
Nu mama nog weer doorslapen en dan zijn we bijna rond 😅 Vrees dat dat nog wel eventjes duurt
2 jaar geleden
Vannacht was echt hel hier… toen ik naar bed ging werd ze krijsend wakker en ze heeft serieus tot 2.30 uur vannacht gehuild.. uiteindelijk na een dikke vette ruzie met mijn man is hij beneden gaan zitten van half 1 tot 2, daarna heb ik het overgenomen. Ik kon toch niet slapen want haar gehuil drong echt door tot in mn hart, zo sneu. Bedacht mij pas om 2.15 uur met mn doodvermoeiende hoofd dat een zetpil wel een idee was want ze had echt buikpijn leek het (ze had een paar dagen niet gepoept, dat heeft ze eens in de zoveel tijd en dan is het echt een hel! Normaal alleen overdag maar dit keer kwam de buikpijn dus snachts). Vond mezelf mega stom dat ik mijzelf dat pas na zoveel uur had bedacht😬😬 maar na de zetpil viel ze gelukkig in slaap en heb ik 3 uur totaal geslapen tot ik naar mn werk moest😑😑 Vanavond geef ik haar voordat ik naar bed ga een zetpil zodat hij hopelijk de hele nacht werkt😑
2 jaar geleden
Ja de minuten bouwen per dag op inderdaad. Wachten en horen dat hij jammert ...
Wij zijn vorige week ook met deze methode gestart. Het stond mij in eerste instantie ook erg tegen, maar mijn dochter slaapt nu ook weer door, slaapt veel meer, dutjes overdag gaan ook weer beter, en nog vrolijker dan ze al was. Ook herkenbaar dat ik meer energie heb om samen leuke dingen te doen. Bij ons waren de eerste 2 nachten even vervelend, maar daarna ging het al goed!
2 jaar geleden
@zandhoopje, ik heb het even nagekeken in de gids. "je kan de voeding van 22:30 afbouwen, mits je baby geen nachtvoeding meer nodig heeft"
m.b.t. afbouwen: "als je het gevoel hebt dat je kindje er aan toe is kun je afbouwen. Ongeveer 1 week tijd voor 1 voeding. Door bijv. elke x een minuutje korter bv te geven"
@elaa schuiven heb ik ook een keer gelezen. Nog niet geprobeerd maar klinkt ook logisch.
Ik heb een minuut eerder stoppen wel eens geprobeerd maar dan is het echt krijsen hier. Meneer wil de laatste drup ook (de BTW😉)
Het uitstellen ben ik wel benieuwd naar. Vooral ' s nachts lijkt me dat lastig.
@julieguppie, bedankt voor het delen. Ik ga het morgen een met m'n man bespreken. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Kan me voorstellen dat als een kindje de nachtvoeding niet meer nodig heeft dit overdag meer drinkt dit vervolgens weer beter is voor de nacht. Zit je dan wel af te vragen of ik die 22:30 voeding er eerst in moet houden. Het advies bij jou was per direct stoppen met beide als ik het me goed herinner.
@mima18 oef dat met die zetpil ook een x gehad. Kan gebeuren. Hopelijk op naar een goede nacht.
Overigens heeft ons mannetje hier vanmiddag gewoon 1,5 uur geslapen. Voor het eerder thuis. It's amazing! Ik zat maar te wachten tot hij wakker werd en heb gewoon rustig een kopje koffie gedronken. Heel onwennig en heerlijk tegelijk!
2 jaar geleden
Reactie op Famke123
@zandhoopje, ik heb het even nagekeken in de gids. "je kan de voeding van 2 ...
Wat heerlijk zeg zo’n middag. Hier was het weer als vanouds 2x 45 min of zo en om 17:00 zo moe, zo moe. Toen heeft manlief haar nog kunnen afleiden tot 17:45 en toen naar bedje gedaan 😊
Ik ga toch eens kijken of ik overdag vaker aan kan leggen als het lukt zodat ze dan meer tankt voor de nacht 😬😂
2 jaar geleden
https://collect.wetransfer.com/board/s8g3p1i5xpa375q3x20220311163048/latest ...
Bedankt! Ik lees al een tijd met jullie mee. Hier een lieve jongen van 7 maanden die sinds januari niet meer zelf in slaap kan komen en daarnaast heel vaak wakker wordt. Helaas heeft hij inmiddels een slaapassociatie met BV. Voor januari sliep hij goed in de nacht en wilde hij enkel overdag niet slapen. Dit heeft zich uitgebreid naar de nacht nadat hij een avond ziek geweest is.
Succes allemaal met onze lieve nachtbrakers!
2 jaar geleden
Elke 2 uur een kreetje of huilen 🙄🥺 mag ik gewoon ‘even’ slapen? 🥺 alsjeblieft?
2 jaar geleden
Ik heb het idee dat het laten verdwijnen van de speen hier echt de grote oplossing geweest is. Meneer heeft vannacht voor het eerst het klokje rond geslapen, zonder ook maar de minste troost nodig gehad te hebben 🥳 (ik heb erg slecht geslapen door pijn in mijn rug en mijn borsten stonden op knappen haha)
Ik blijf hopen dat het bij jullie allemaal ook snel echt beter wordt.
2 jaar geleden
Hier om 7 in bed. Tot 19.45 protest. Uiteindelijk slapen. Om 02.00 wakker, kreunen, steunen, mopperen, huilen. Om 3 maar een flesje gegeven. Toen nog tot 03.45 bezig geweest. En toen om 06.45 weer wakker. We zijn hier altijd minimaal een uur bezig in de nacht. Fles of geen fles. Ben er na 8 maanden zo klaar mee.
2 jaar geleden
Reactie op Preitaart
Ik heb het idee dat het laten verdwijnen van de speen hier echt de grote op ...
Oh wauw, wat goed zeg!! Mega fijn, nu alleen zelf nog even wat beter en fijner kunnen slapen🤍!
Hier heeft ze ook de speen maar zou me niet voor kunnen stellen dat ze zonder speen slaapt en hoe ik haar dan zou moeten troosten 🙈