1015 Reacties
2 jaar geleden
Ik vind het echt heel knap dat jullie die slaap training kunnen doen! Fijn dat het zo goed uit pakt 🥰
Ik zou het niet kunnen, maar ik heb dan ook een zoontje die heel hard gaat krijsen als je hem wakker neerlegt. Tot overgeven aan toe.
Hier weer een goede nacht. Rond 18.45 sliep ie en kwam pas om 2.15 voor een fles. Daarna wel even tot 3u wakker gebleven, maar hij zag de poes en dan is het altijd feest 🙈. Daarna wel tot 7.30 geslapen!
Ik vind 1 voeding niet erg, omdat zoonlief overdag slecht zn melk drinkt. Krijgt ie iig zo nog vocht 🤪
2 jaar geleden
Ik vind het echt heel knap dat jullie die slaap training kunnen doen! Fijn ...
Heel herkenbaar! Vannacht dacht ik, laat ik eens proberen om niet direct de borst te geven, maar even hand op hoofd en borst houden en dan weg gaan. Ze was zoooo woest dat ze ook niet meer in eigen bedje wilde slapen en dus bij mij belande en het even duurde voor ze weer rustig werd 😮💨🙄🤭 dus ik denk dat we het hier nog maar even niet doen 😊
2 jaar geleden
Reactie op Mama1+
Bedankt! Ik lees al een tijd met jullie mee. Hier een lieve jongen van 7 ma ...
Mijn dochter had dit ook. We hebben nu het bedritueel een klein beetje aangepast. Ze valt nog steeds in slaap tijdens het drinken, maar daarna zorg ik dat ze nog een mini beetje wakker wordt door na de voeding pas haar slaapzakje aan te doen. Die leg ik al klaar in bed, dus echt armpjes in de mouwen, instoppen, tutje en kus. Dan is ze wel wakker, maar zo doezelig dat ze vrijwel direct weer in slaapt. De eerste twee dagen was het wel met een half uurtje mopperen en in bedje troosten hoor. Maar nu gaat het zo veel beter. Als ze nu in de nacht wakker is valt ze zelf terug in slaap, tenzij ze echt honger heeft of heeft gepoept. We zijn zo binnen een week van 6 a 7 keer per nacht eruit weer terug naar 1 tot 3 keer. Ik vond het een enorme verbetering, was me die 3 slechte avonden echt waard. We gaan uiteindelijk proberen om haar steeds iets wakkerder weg te leggen.
De nachtvoedingen drinkt ze zichzelf in slaap en leg ik haar wel slapend weg, ik wil dan geen drama 😅. Maar als ze dan bijv door een hoestje oid even wakker schrikt heeft ze alsnog niet direct weer de borst nodig om verder te slapen.
Wie weet werkt zo'n plan voor jullie ook wel?
2 jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
Heel herkenbaar! Vannacht dacht ik, laat ik eens proberen om niet direct de ...
Hahaha ja erg hè! Ze kunnen al zo goed laten blijken dat ze het er niet mee eens zijn 😂
2 jaar geleden
Reactie op Preitaart
Hier wordt meneer standaard om 4 uur wakker, drinkt beide borsten leeg en h ...
Mjah, dat lijkt me ook niks inderdaad. De theorie is natuurlijk dat als ze die nachtvoeding niet echt meer nodig hebben, dat ze er dan ook niet zomaar om zullen huilen, tenzij het echt gewenning is. Het lijkt mij dat een half uurtje knuffelen oid wel zou werken met een kindje dat niet echt honger heeft. Ik vraag me alleen vooral af of je kindje dan de dag daarna ineens uit zichzelf dat half uur later wakker gaat worden als hij/zij al maanden wel stipt om 4u komt.
Hier is het bijv vaak wel zo dat als ik mijn man er uit stuur, dat hij haar dan wel weer in slaap krijgt, alleen als hij haar dan weer weg legt is ze vaak na 45 min alsnog weer wakker omdat ze dus toch echt honger heeft. Zodra ze die behoefte niet meer heeft verwacht ik dat ze toch gewoon weer verder zal slapen. Dus tot die tijd blijven we dat wel af en toe proberen.
2 jaar geleden
Reactie op Famke123
Had ik dat eerder geweten. Nouja hopelijk hebben jullie hier ook nog iets a ...
Ja bij ons doet dit ritme het ook best aardig!! In ieder geval sinds het ritme slaapt hij overdag regelmatig 2 uur smiddags.
Vandaag twee dutjes zelfstandig in slaap gevallen en ook vannacht een prima nacht (moesten hem vanmorgen wakker maken). Dus heb goede hoop dat we weer de goede kant op gaan
2 jaar geleden
@firsttimemom, wow dan houdt die wel lang, tot overgeven aan toe. Sterk karakter heeft hij dus ;)
@zandhoopje, toch een poging gewaagd! 💪
@elea, echt knap hoor. Zo'n verbetering!
Wij hadden hier echt een GEWELDIGE nacht. Met slaap als hoogtepunt 😂
De 22:30 voeding overgeslagen en zoontje sliep tot 6 uur door! Van 19:00-06:00 voor het eerst. Rond 4 uur werd hij even wakker en viel weer in slaap zonder dat ik bij 'm ben geweest. Zelf wel even gekolfd want oef ze deden pijn.
Moet er wel bij zeggen, volgens mij heb ik bovenstaand 2 tot 4 weken geleden ook geprobeerd en toen kwam de kleine rond 1 en 4. Afgelopen week heeft hij ineens veel meer gegeten. Van een paar hapjes brood naar 1 tot 1,5 stukje en ook met diner eet hij super knap. Dat heeft er vast bij geholpen.
Nou hopen dat het geen toevalstreffer was😊
2 jaar geleden
Reactie op Famke123
@firsttimemom, wow dan houdt die wel lang, tot overgeven aan toe. Sterk kar ...
Oh wat ontzettend heerlijk!! Fijn dat hij ook meer eet 💪🏻
2 jaar geleden
🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳 doorgeslapen! Ik moet haar vaker laten huilen 🤭 om 22:00 gingen wij naar bed en ze is nogal een lichte slaper, dus we lopen op onze tenen. Manlief is iets minder goed in zachtjes zijn of vergeet het en daar werd ze wat wakker van en ze begon te mopperen. Normaal zou ik er direct heen gaan en voeden, maar nu lag ik al in bed wat te lezen en ik dacht: wacht mooi af en het is manlief z’n schuld, dus anders mag hij haar troosten 🙈🙄 dat deed hij dus niet en na 5 à 10 minuutjes was ze weer stil. Ze huilde ook niet hard merkte ik, maar gewoon beetje zeurderig of zo. Dus ik ga toch maar wat beter op die huiltjes letten 😬 en m’n boobs zijn ontploft 🙈 sorry voor t hele verhaal, maar ben zo verbaasd!
2 jaar geleden
Reactie op Elea
Mijn dochter had dit ook. We hebben nu het bedritueel een klein beetje aang ...
Wat een goed idee van je om het slaapritueel op deze manier aan te passen! Dat ga ik vanaf vanavond ook proberen! Vannacht was ons zoontje voor het eerst logeren bij zijn grote vriend opa. Zodat wij even konden bijtanken en dat er hopelijk al iets in gang gezet wordt om de associatie met de borst te verbreken. Ik kan niet wachten om te horen hoe het vannacht gegaan is. Dankjewel voor je uitgebreide antwoord, lief dat je jouw ervaringen en inzichten deelt :) Hopelijk dat jullie lieve kleine meid binnenkort zelfs de hele nacht doorslaapt.
2 jaar geleden
Hier wederom een top nacht. Wat een verschil. Mag ik nog wel mee schrijven in dit topic? Anders ga ik stiekem meelezen. Jullie zijn veel te leuk en zijn een enorme steun geweest afgelopen maanden.
Ons mannetje ging gisteren ineens huilen in z'n slaap. Rond 22:30 uur kwam hij zelf toch nog een x voor voeding en daarna pas om 6 uur weer. Stiekem wel blij dat de boobies nog even geleegd waren voor de nacht. Ineens 2 voedingen overslaan vond ik wel pijnlijk.
Wel benieuwd of hij nu overdag meer drinkt en ik meer kolf. Klopt het dat baby's met kv ongeveer 4 flessen krijgen? Ik zou dan nu voeden rond 06:00 uur, 11:30 uur, 14:30 en 18:30. Gisteren had hij rond 09:00 ook nog dorst.