452 Reacties

één jaar geleden

Reactie op 24babywatcher

Positief! Ik hoop erop! We zitten hier denk ik al wel een maand in de slaap ...
Het is alsof ze soms ook aanvoelen dat je er echt ff doorheen zit en dat ze je een goede nacht gunnen..🤭 hier in die 2 weken 2 x een oké nacht gehad.. net genoeg om ff bij te kunnen laden.. Zo blij dat je ook een goede nacht hebt gehad! Zal je vandaag al een stuk beter in je vel zitten🙂

één jaar geleden

Hier gaat het ook iets beter!!! Al sinds donderdag niet meet savonds na drie kwartier al weer wakker. En nu twee nachten maar 1x wakker en dan heel rustig en tussen ons in zelf weer in slaap vallen na een half uurtje wakker. Ik teken ervoor

één jaar geleden

Hier weer drama.. in slaap komen duurde ruim een uur en ze kwam alleen om 23.30 maar heeft alleen maar zitten vervelend doen in bed.. om 2.30 uur was ik er wel echt klaar mee.. had het campingbedje nog in onze kamer staan dus haar daar ingezet, 2 tellen huilen en gezegd als je wilt spelen ipv slapen doe je dat maar daar, in bed van papa en mama gaan we slapen.. toen was ze stil echt 30 sec heeft ze gespeeld en daarna in slaap gevallen.. helaas niet in haar eigen bed maar ik had wel mijn eigen bed🤭🤣haha.. en nu moeten we opstaan en ligt ze nog in diepe slaap..

één jaar geleden

Reactie op 19Marloes90

Hier weer drama.. in slaap komen duurde ruim een uur en ze kwam alleen om 2 ...
Hahaha oh oh wat een draak 🙈… hier ook weer drama hoor 😭

één jaar geleden

Reactie op 19Marloes90

Hier weer drama.. in slaap komen duurde ruim een uur en ze kwam alleen om 2 ...
😂Wat een fijne berichten van bijna allemaal. Ons zoontje is sinds een paar dagen helemaal van het "mij,mij,mij". Vast het resultaat van de slapeloze nachten. Op naar de volgende fase😇🥰

één jaar geleden

Hier met naar bed gaan sliep ze vlotjes.. heel fijn! Tussendoor wat gejammer maar viel weer in slaap.. top!! En toen was het weer 23.30 uur.. 😔weer niet slapen dus met 30 min weer mee in bed.. bleef ze spelen dus met 15 min dit keer al in het campingbedje gezet.. iets langer jammeren dan gisteren maar met 2 minuten stil en is ze zelf in slaap gevallen.. Man onverwachts thuis maar net al weer weg dus werd ze wakker van.. vooruit dan nog ff half uurtje bij mama in bed.. en daar ligt ze nu lekker naast mij te slapen tot de wekker zo gaat😉

één jaar geleden

Is het bij jullie ook zo dat er in de slaap gehuild en soms 'geschreeuwd' wordt? Sinds dat hij ziek is geweest doet hij dit dus maar valt dan ook weer zelf in slaap. Zouden we in een slaapregressie gerold zijn of zijn dit dromen? Het is hier zo'n 3x per nacht.

één jaar geleden

Is het bij jullie ook zo dat er in de slaap gehuild en soms 'geschreeuwd' w ...
Ja hier ook… wij noemen het ‘ de kreetjes’ 🥲 ook zo’n 3x per nacht… hopelijk na deze slaapregressie over want ik word er direct wakker van 😭😴

één jaar geleden

Is het bij jullie ook zo dat er in de slaap gehuild en soms 'geschreeuwd' w ...
Ja krijsen ook echt. Ik probeer m te liggen maar meestal wordt hij wakker. Soms is het ook actief dromen. M'n man en zoon waren vorige week tegelijk aan het kletsen in hun slaap😂 Hier helse nachten afgelopen 2 nachten. Ik ben gewoon vanaf half 2 in de weer geweest tot het moment dat m'n wekker in en ik aan het werk moest. Zelfs bewust naar buiten gegaan voor een koude en regenachtige wandeling om wakker te worden. Ik vrees voor weer zo'n nacht want ons zoontje kwijlt als een malle, heeft een snotneus en sinds maandag nieuwe combinatie van woordjes "is mij, is mij en "nee mem". Volop in ontwikkeling. Ik ga dan ook onder de wol en nog een stukje lezen uit jagen verzamelen opvoeden (heet het zo?) Nouja tot dusver erg interessant. Benieuwd of jullie het boek ook hebben gelezen en succes vannacht 😴😴

één jaar geleden

Reactie op Famke123

Ja krijsen ook echt. Ik probeer m te liggen maar meestal wordt hij wakker. ...
Oooh hier ook ellendeee weer. Hoest zichzelf de hele tijd wakker.. zoon is oprecht al sinds half oktober alleen maar verkouden en blijft daardoor slecht slapen. Heb een deel van het boek geluisterd en vond het heel leuk ja! Maar toen voelde ik me een beetje alsnog ik aan het werk was (heb ik altijd wel met non-fictie) en ben ik maar weer een thriller gaan luisteren. Probeer wel bewust mn zoontje meer te betrekken. We hebben in de keuken bvb ook een leertoren, vindt hij erg leuk Grote tip trouwens! Neem een abonnement en luister bij elke troost/met kind zit sessie via koptelefoon een boek. Het is opeens ook een momentje voor mezelf!

één jaar geleden

Het is hier zo wisselend.. echt geen pijl op te trekken.. 2 nachten terug sliep ze in 10min en 1x eruit geweest sliep met 5 mijn weer een vanaf 5 uur weer gillen dus in bed genomen en daar bleef ze wel wakker naar was ze wel rustig en stil tot 7uur.. vannacht duurde het 45min voordat ze sliep.. tussendoor 2x gillen maar sliep gelijk verder.. geslapen tot 00.30 uur wilde niet met slapen dus in bed genomen om 1.00.. hier bleef ze spelen dus weer in camping bedje gezet en die is ze tot 3 uur bezig geweest met spelen en tussendoor huilen.. en nu net werd ze wakker van mijn wekker.. phoe... zo irritant dan het zo wisselend is.. ik lig voor de zekerheid wel steeds om 21.00 uiterlijk 21.30 uur op bed.. maar door het niet zelfstandig in slaap komen heb ik nog maar amper avond.. dus ook weinig me time.. moet zeggen dat ik deze periode echt ff zwaar vind.. ook omdat mijn rug het ernaast zitten nu echt niet meer leuk vind😔 Merk wel dat het inderdaad nu meer mij mij mij is en dat ze sommige speelgoed ineens doorheeft.. en ze kletst al veel maar nu heeft ze hele verhalen met zelf allemaal gebaren erbij.. druk aan het vertellen is ze dan, dat is wel schattig..

één jaar geleden

Hier ook weer 2 nachten op rij helemaal ruk. Geeeen idee waarom. Hij is verkouden, dat is het. Zoooo moe. Ik wil ook zo graag gewoon een soort standaard... en dan soms iets slechter of iets beter🙈maar niet steeds kut en uberkut en soms oke🙈

één jaar geleden

Gaat weer lekker dus bij iedereen… ja merk hier ook zeker de ontwikkelingen… danst en zingt de heeeeele dag door, probeert opeens alles na te zeggen en ja.. de kut nachten… Ik heb dus voor 2 dagen terug iets radicaals gedaan en heb er tot nu toe geen spijt van 👀. Ik heb haar bedje op de kop gezet, de zijkant eruit gehaald en nu is het een open vloerbed. In de hoop dat ze dan ‘zelf de keuze maakt om te gaan slapen en snapt dat ze slaap nodig heeft’ (montessori visie). Gelijk met middagslaapje gedaan en dat was 1x terug en ze sliep goed en de avond/nacht ging ‘prima’; 1x eruit (mega hilarisch want ze kan er uit maar doet het niet 😂). En afgelopen nacht was het ‘pas’ half 5 dat ze kwam, even bij haar gelegen -want dat kan nu- maar ze kon de slaap niet goed vatten, na een goed gesprek (wil je een klein beetje drinken?! DA DA DA 😂😅) dus toch maar wat drinken gedaan en toen geslapen tot 07:45. Het is op haar kamer ook 9/10 graden dus ze slaapt met 2 wollen dekens, wollen romper, slaapzak tog 2,5 en 2 kruiken 😅. Dus iets in mij zegt ook dat ze wakker wordt en wat warms nodig heeft om weer verder te slapen.. zag ook zo iets voorbijkomen bij snuggles en dreams dat het logisch is door de kou… ☹️

één jaar geleden

Dit is nu haar bedje haha!

één jaar geleden

https://www.nu.nl/kind-gezin/6245811/dit-doen-nachtbrakende-kinderen-met-je-lichaam-en-geest.html

één jaar geleden

Reactie op gaia

https://www.nu.nl/kind-gezin/6245811/dit-doen-nachtbrakende-kinderen-met-je ...
😅

één jaar geleden

Reactie op gaia

https://www.nu.nl/kind-gezin/6245811/dit-doen-nachtbrakende-kinderen-met-je ...
Als ik dit artikel mag geloven moeten we hier allemaal professioneel slaaphulp inschakelen 🥲…

één jaar geleden

Iemand nog een geheime tip voor neus dicht? Zit nu al de hele middagdut met hem rechtop op mij, toch elk half uur helemaal overstuur wakker door benauwd . Ui, bedje hoog, uitzuigen, zoutoplossing en neusspray xylometazoline helpen weinig

één jaar geleden

Reactie op 24babywatcher

Als ik dit artikel mag geloven moeten we hier allemaal professioneel slaaph ...
Ja en slaaptrainen 👏🏼 ach.. het was voor mn manager wel helpend die stuurde het door na mijn ziekmelding Heb trouwens NEI therapie gedaan net als RoosBb nog nul effect

één jaar geleden

Reactie op RoosBB

Iemand nog een geheime tip voor neus dicht? Zit nu al de hele middagdut met ...
In de ochtend beginnen… ochtend hoestsiroop, neusspray (Luuf) en vitamines D3 en K , middag hoestsiroop en neusspray voor slapen, na slapen weer neusspray en s avonds het hele riedeltje weer hielp bij ons, met 2 dagen overal vanaf…