452 Reacties
één jaar geleden
Reactie op RianneHelms
Ik durf het bijna niet te hopen, maar afgelopen week heeft onze zoon al 3x ...
Ik hoop met je mee! Hier nog altijd 1x per nacht, geen flesje, geen thee/water maar een warm kruikje… dat het maar snel zomer mag worden…
één jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
Ik hoop met je mee! Hier nog altijd 1x per nacht, geen flesje, geen thee/wa ...
Hier gestart met een dekbedje. Dus wie weet, meer geborgenheid? Warmte? Hij draagt zijn winter slaapzak, koud zal hij het niet hebben.
één jaar geleden
Ik heb dit topic expres een tijd genegeerd. Ik zat er weer eens volledig doorheen met alle slechte nachten en commentaar van velen uit mijn omgeving.
Het gaat hier al echt veel beter inmiddels, na weer een paar weken hell met ziekte (lees: kind kon alleen bovenop mij slapen, mijn vriend kon ook niks goed doen en ik kon alleen in de weekenden overdag eens een paar uur liggen) Ik ben net twee weken ziekgemeld geweest, waarbij mijn zoontje wel naar de opvang geweest is en ik kon bijkomen.
Hij slaapt inmiddels weer in zijn ledikant, naast mijn bed (vriend slaapt in een andere kamer, want anders slaapt ons kind niet 🤔) en wordt weer terug maar twee tot drie keer per nacht kort wakker. Dit is weer vol te houden.
één jaar geleden
Reactie op Preitaart
Ik heb dit topic expres een tijd genegeerd. Ik zat er weer eens volledig do ...
Wat een heftige tijd hebben jullie gehad! En vervelend dat het allemaal op jou neerkomt en je kindje het niet toelaat dat je vriend kan helpen, dat lijkt me heel zwaar. Bij ons speelt dit ook maar in veel mindere mate (als ze bij ons in bed ligt mag papa niks meer doen maar op haar eigen kamer is papa wel prima).
Bij ons gaat het helaas juist weer slechter de laatste maanden. Het was een hele tijd prima, ze was nog wel elke nacht wakker maar sliep na een flesje meestal snel weer. Maar nu is ze de meeste nachten weer 2-3 uur aan 1 stuk wakker en heeft ons dan echt nodig maar is wel helemaal wakker. We proberen meestal eerst 1 uur of we haar weer (slapend) in haar eigen bed kunnen leggen, haar wakker in haar bed doen ‘s nachts werkte nog nooit eigenlijk. En als het na een uur niet gelukt is komt ze bij ons in bed waar ze heel druk is, gaat zitten, staan, wil opstaan/ haar slaapzak uit en praat heel veel. Ongeveer 2 keer per maand slaapt ze wel een nachtje door tot 5/5.30. Maar we weten niet goed waarom het ineens weer slechter gaat, het begon denken we toen ze een keer ziek was en de achterste kiezen lijken door te komen. En we zijn met de melkladder begonnen (ze heeft melkallergie) dus we twijfelen nu of dat er ook mee te maken kan hebben (verder heeft ze geen zichtbare symptomen maar slecht slapen en dan niet zozeer huilen maar vooral helemaal wakker zijn was eerder ook 1 van haar symptomen). Dus we weten niet of er nu een reden is of dat het gewoon weer even een fase is..
één jaar geleden
Reactie op Preitaart
Ik heb dit topic expres een tijd genegeerd. Ik zat er weer eens volledig do ...
Zo vervelend al dat commentaar van anderen. Ze moesten eens in jou positie staan zeg.
Knap dat hij nu in het ledikantje slaapt zeg. Dat is al een hele winst!🥳 Rust en bijkomen is je gegund😘
één jaar geleden
Reactie op juon
Wat een heftige tijd hebben jullie gehad! En vervelend dat het allemaal op ...
Balen zeg. Zo lang achter elkaar ook snachts dan ben je zelf ook klaar wakker.
Wij hebben wel wat een vergelijkbare periode gehad toen de kiezen kwamen. Echt uren wakker, niet op eigen bedje willen of volle borst krijsen. En dan bij ons in bed gaan keten. Ik wist toen ook echt niet meer wat te doen. We wisselden de nachten af zodat 1 van ons kon slapen.
Nu alweer 2 nachten doorgeslapen. Daarvoor elke ochtend vanaf 4 uur wakker 🙈 al met al gaat het best goed, zolang ok 2 of 3 x per week een goede nacht heb is het al stukken beter dan maanden geleden. (En ik stuur m'n vriend er vaker uit zodat ik niet altijd hoef)
één jaar geleden
Heel lang geen berichtjes hier maar ik was wel benieuwd hoe het bij jullie gaat? Bij ons zijn de nachten prima, ze wordt nog 1x wakker en wil dan een flesje en komt dan bij ons in bed maar dat vinden wij prima. Meestal valt ze snel weer in slaap en als het langer duurt is er meestal een reden (ziek, tandjes etc). Alleen de avonden zijn de laatste tijd zwaar. Ze valt sowieso alleen in onze armen in slaap, wat we niet erg vinden maar de laatste tijd slaapt ze niet vaak voor 21 uur en is ze heel onrustig totdat ze in slaap valt. In de ochtend moeten we haar wel vaak wakker maken dus we denken niet dat ze in de avond gewoon nog niet moe is. Het dutje beperken we ook al tot max 1.5 uur. Iemand nog tips? Of iemand ervaring met de slaap cursus van liefde van een moeder?
één jaar geleden
Reactie op juon
Heel lang geen berichtjes hier maar ik was wel benieuwd hoe het bij jullie ...
Ja ik was ook benieuwd hoe het met iedereen is?
Ik heb die cursus bij liefde v een moeder gedaan vorig jaar ergens rond deze tijd. Haar boodschap is vooral je kindje volgen en goed voor jezelf zorgen. Was destijds heel fijn hoor. Maar denk niks nieuws meer voor ons inmiddels. Ze kan de voordelen en noodzaak van samen slapen en in slaap wiegen en voeden wetenschappelijk onderbouwen. Das wel fijn
Hier wil mijn zoontje smiddags echt totaal niet slapen de laatste tijd (wat me echt super irriteert want dat is mijn metime😖) en in de avonden ook niet. Hoewel hij nooit doorsliep ging hij smiddags en s avonds altijd direct slapen. Volgens mij is er een slaapregressie nu.
Ik heb mn zoontje in ons bed leren slapen. Kon t niet meer aan er steeds uit te gaan. Dat kon hij eerst niet, ging dan spelen. Steeds wakkerder tussen ons in gelegd en nu slaapt hij alweer 2 maanden door bij ons. Wordt nog wel wakker maar kruipt tegen me aan en valt direct in slaap 🥰 Echt zo blij mee. En voor nu vinden wij t super gezellig zo samen slapen. Wij waren ook zo uitgeput van al die nachten dat dit hemels is! Hij zal vanzelf weer eens in een eigen bed gaan slapen.
één jaar geleden
Hier ging het een hele tijd goed, maar sinds een aantal maanden ‘s nachts wakker. Gelukkig wel weer slapen als m’n man ernaast ligt, maar wel veel onrust en geregeld checken of hij er nog wel is. Sinds we er een kleintje bij hebben, 8wk geleden, slaapt ze ‘s avonds niet meer in en moeten we er bij blijven tot ze slaapt wat 1-1,5u duurt. En sinds een weekje ‘s middags nu ineens ook. Dus best wel even pittig in combinatie met een baby’tje 🙄 vind het zo bijzonder hoe dingen kunnen veranderen. Van haar eerste maanden dat ze alleen maar op mij kon slapen naar redelijk zelfstandig kunnen slapen, naar helemaal geen last meer en nu weer een rommeltje met slapen 🙈
één jaar geleden
Reactie op gaia
Ja ik was ook benieuwd hoe het met iedereen is?
Ik heb die cursus bij lie ...
We twijfelen op het moment wel weer heel erg wat we anders/ beter zouden kunnen doen dus misschien is de cursus wel een goed idee voor ons nu. Ook om even te horen waarom onze aanpak nu goed is. Voor nu brengen we haar gewoon even wat later naar bed om minder lang bezig te zijn om haar in slaap te krijgen, dat werkt redelijk en voor 21 uur slapen komt straks (hopelijk) wel weer 😂
één jaar geleden
Reactie op juon
Heel lang geen berichtjes hier maar ik was wel benieuwd hoe het bij jullie ...
Hier gaat het nu sinds een klein half jaar super goed! Sinds wij van de fles af zijn, wat hij zelf heeft afgebouwd en gestopt, slaapt hij de nachten door en middagdutje gaat wisselend goed (laatste tijd 1,5u, was eerder 2-2,5u).
Hoelaat is het middagdutje bij jullie en hoelaat brengen jullie haar naar bed? Hier merk ik bijvoorbeeld dat ik er in de middag makkelijk 5-5,5u tussen mag laten tussen wakker worden en weer gaan slapen. Misschien bij jullie een optie als jullie dit nog niet deden/geprobeerd hebben?
één jaar geleden
Ik vind slaapcoaches echt geldklopperij 🙈
Hier gaat het momenteel weer een stuk beter. Na weer een hele zware week waarbij ik blij was met 4 uur slaap, heeft hij de afgelopen twee nachten weer eens doorgeslapen. Hij kan het wel 💪
Wij brengen hem ‘s middags rond 12 uur naar bed, hij slaapt dan wisselend tussen 1 en 2,5 uur. ‘s Avonds valt hij tussen 19 en 20 uur in slaap en dan begint de dag tussen half 6 en 6 uur weer. Met dus nog erg wisselend hoe vaak hij ‘s nachts wakker wordt en hoe lang dat duurt.
één jaar geleden
Met een leeftijd van bijna 2 jaar slaapt ze EINDELIJK door🥳🥳
Jaaaaa wat fijn! Hopelijk hier binnenkort ook, hoewel het er nu nog totaal niet naar uitziet. We zijn net terug van vakantie (waar ze HEEL goed sliep, maar twee keer wakker 'snachts). Afgelopen nacht bij ons thuis weer ruk, veel en vaak huilend wakker worden (en "mama mama mamaaa" zeggend 🥺)
één jaar geleden
Wat leuk om van jullie te horen.
Hier sinds een maand of 4 een doorslapen. En sinds een maand tot 2 ook tot 6 a 7 uur ipv 4/5 uur. Super blij mee.
Smiddags een dutje na het eten. Duur is wisselend tussen 15 minuten en 2,5 uur. Geen peil op te trekken. S avonds rond 20:00 op bed.
Heel blij mee hoe het nu gaat.
Geven jullie nog een fles? Niet allemaal lees ik hier. Dan nog wat drinken na het eten?
Wij hebben s avonds nog een papfles. Soms denk ik afbouwen maar het is ook wel echt een rust momentje.