451 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op RoosBB
Hier is het een dikke nee voor een tweede..door de slaapproblemen, kma, ref ...
Ja denk het wel! We gaan oud en nieuw vieren met een aantal vrienden. Ergens denk ik waaaarom blijf ik lang op als ik kan slapen morgen maar ook wel heeel veel zin in even onverstandig en niet ouder zijn. Hij wordt 1 Jan einde middag pas thuisgebracht dus we gaan gewoon een gat in de dag slapen hoop ik 😴
En fijn die herkenning over de tweede twijfels... zou ergens ook willen dat ik kon settelen met hoe het nu is: een leuke, op wat oorontsteking na gezonde lieve slecht slapende zoon. Maar ergens voelt het ook zo niet compleet en lijkt het me in de toekomst zo leuk als ze met zn twee zijn. Ben zelf ook zo blij met mn broertje. Dat gun ik hem ook in de verre toekomst. En de mooie dingen lijken me ook heel speciaal om nog een keertje mee te mogen maken. Lastig lastig.
2 jaar geleden
Reactie op Puck90
Ja denk het wel! We gaan oud en nieuw vieren met een aantal vrienden. Ergen ...
Haha die struggle is zo herkenbaar. Ik heb de nacht van 31 op 1, maar ik duik snel na twaalven m'n bed in. Maar eind vd middag is wel lekker, fijn feestje vieren zou ik zeggen!! :-)
Als het niet compleet voelt, is het denk ik anders. Ik heb dat gevoel helemaal niet juist. Wellicht als hij wat ouder is en wel slaapt? 🙈heb je gewoon wat meer leeftijdsverschil :)
2 jaar geleden
Twijfel over een 2e is herkenbaar hoor. De ene dag denk ik yeaaaa lets go en snachts vooral ohnooo echt niet. Maar ook dit slechte slapen is een 'fase'. Komt vast goed. We hebben veel vrienden met iets oudere kindjes, het blijft pittig maar dit zijn niet voor niets de tropenjaren. Ergens is die chaos ook genieten. (Zeg ik nu om half 3 smiddags Al dan he, snachts denk ik er anders over😉)
En over die 2e..door het slaapgebrek weinig gewipt dus de komst van de tweede duurt misschien nog even🤣😅
2 jaar geleden
Reactie op gaia
Wij willen zooo graag een tweede maar ik kan t echt niet aan nu. Fysiek ges ...
Ik heb ook altijd geweten dat we een tweede kindje zouden willen. Onze eerste was een drama slaper. Ik heb gewacht tot hij goed sliep (met 1,5 jaar sliep hij zo goed als door gelukkig), toen heb ik een half jaar intens genoten van iedere nacht doorslapen en toen hij 2 jaar was dacht ik; ja. Nu ben ik er klaar voor. Mijn hoofd en mijn lijf kunnen dit nu aan. Ze is geboren toen de oudste net 3 jaar was. Nu zijn ze 4,5 en 1,5 jaar, en heb ik alweer 1,5 jaar slechte nachten achter de rug. De wens voor een derde is er zéker. Maar pas weer als mijn hoofd én lijf er klaar en uitgerust voor zijn🤗 dan kan ik er weer 1,5 jaar tegenaan🤣🤣
2 jaar geleden
Hier ook altijd gezegd te wachten met een tweede tot mijn dochtertje door sliep. Ze is nu 18 maanden en we kunnen de nachtjes doorslapen op twee handen tellen...
Maar de natuur besliste er anders over en kleine broer is nu 11 dagen oud.
Mijn partner doet nu de nachten voor ons dochtertje (momenteel 1a2x opstaan voor fles, niets anders helpt) en ik kijk voor ons zoontje (borstvoeding) .
We lachen dan eens als we beiden midden in de nacht met een kind op de schoot zitten te geeuwen... 😅
2 jaar geleden
Hier gaan de nachten wel goed weer. Heb altijd gezegd dat ik 3-4 jaar leeftijdsverschil wil tussen de kinderen.
Maar nu hij wat beter slaapt is m'n lichaam het niet altijd eens met m'n hoofd 😂 Het kriebelt zo erg om weer zwanger te zijn, maar als ik dan weer terugdenk aan de babytijd krijg ik spontaan weer jeuk.
Gelukkig heb ik nog even en mag ik 'volgens mijn planning' (mag je dat nog zeggen tegenwoordig? Zie altijd zoveel discussie over kinderwens&planning) in de zomer van 2024 weer zwanger zijn 😍
2 jaar geleden
Hier gaan de nachten wel goed weer. Heb altijd gezegd dat ik 3-4 jaar leeft ...
Jij mag dat zéker zeggen hahah! Ja hoofd en hart gaan niet altijd samen 😜. Hier ook duidelijk en zeker nog de wens voor een tweede.. mijn moeder schreef me vanochtend nog ‘jij was ook een slechte slaper, toen je 2 werd lag je al in een groot bed en bij je broer op de kamer, pas toen sliep je goed…’ —- geduld dus… — oh en hier gaat de dame ook morgen uit logeren, lekker bij mijn mams die haar de hele nacht gas knuffelen dus dat vind ik helemaal top 🤍
2 jaar geleden
Hier ook draaamaaa.. zo eentje dat je om half 10 in bed ligt maar je kind dan wakker wordt en je vervolgens om 1 uur nog niet slaapt. Uiteindelijk bij mij in bed tot 4 en toen heeft mn vriend het overgenomen en heb ik van 5 tot 8 nog kunnen slapen.
Weet echt niet wat er nou met hem aan de hand is. Doet toch ook weer aan als pijn ergens maar de huisarts zegt dat zn oren rustig zijn
2 jaar geleden
Het is zeker fijn om te weten dat je niet alleen bent. Het lijkt soms wel of alle kindjes om ons heen doorslapen en nergens last van hebben. Ik ben gisteren ook naar de huisarts geweest, alleen wat snot achter de oorvliezen, dus neusspray en voor de nacht preventief paracetamol. Maar dat heeft niets met het overstuur zijn te maken..
2 jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
Jij mag dat zéker zeggen hahah! Ja hoofd en hart gaan niet altijd samen 😜. ...
Zou er hier dan een broertje of zusje nodig zijn om goed te kunnen slapen. 😉 hihi,
Om mij heen zijn vriendinnen met doorslapende kindjes allemaal zwanger van de 2e. Lichtelijk jaloers (op hun slaap (voor zolang dat nog duurt 😉) en hun bellende buikje.) Het komt wanneer het komt
2 jaar geleden
Hier ook geen goede nacht.. van 10 tot 11 wakker en toen om 12 weer voor ruim 2 uur. Uiteindelijk naast mij in bed na een uur woelen wel zelf in slaap gevallen.
Morgen weer werken na de kerstvakantie.. niet uitgerust natuurlijk. Maaar mn moeder belde gisteren. Op woensdag is hij altijd bij mn ouders, maar ze stelde voor hem vandaag al einde middag te halen zodat wij nog een nachtje kunnen slapen. Heeel fijn. Wel de tweede keer in een week uit logeren (oud en nieuw ook), maar ach, hij heeft het fijn bij z'n opa's en oma's.