Onze dochter van 17 maanden lekt meerdere keren per week door. Als ik haar in de ochtend uit bed haal zit er op de buitenkant van de slaapzak gewoon een natte plek. We gebruiken kruidvat 5+ luiers, ze weegt tegen de 12 kilo. Tot maat 4 waren we altijd erg tevreden over de kruidvat luiers. Ze slaapt vaak op haar buik, dat maakt het niet echt beter natuurlijk. Soms lekt ze overdag ook door als ze een poepluier heeft. Iemand nog tips voor andere luiers? We hebben een aantal maanden geleden pampers geprobeerd en toen was het nog erger, dat was denk ik wel maat 3 of 4.
De luiers van kruidvat zijn achteruit gegaan, ben voor nu even overgestapt maar etos nummer 6. Lekker ruim en tot nu toe super tevreden. Maar pamer blijft mijn favoriet. Die van Jumbo blijkt ook super goed te zijn. Ik ga die hierna even proberen. Je moet trouwens sowieso even naar maat 5 of 6 ivm kilo’s mijn zoontje weegt 11,5 kilo en hij draagt maatje 6. ( etos/pamper valt iets kleiner dan kruidvat merk)
Ik gebruik Etos luiers. Op de dag nooit doorlekken maar snachts helaas wel, ze is dan ook een buikslaper. Alle andere merken geprobeerd en het blijft toch gebeuren. Daar nu maatje groter van Etos en dan 1 normaal aan, 1 achterstevoren er overheen. Sindsdien eindelijk weer een droog kind iedere ochtend!
Hadden wij ook, een maatje groter helpt. Tip van het kdv was om een inlegkruisje of maandverbandje aan de voorkant vd luier te doen. Nog niet geprobeerd maar vond het een goede tip
Het lijkt erop dat ik de luier niet strak genoeg deed. Althans volgens mijn man die hem veel strakker doet onder het motto 'die bolle buik wordt gedurende de nacht plat en dan zit hij te los'. Nu al een paar dagen niet doorgelekt.