36 Reacties

2 jaar geleden

Wij waren allang overgeschakeld op pap ‘s ochtends, ze kreeg alleen ‘s avonds melk. Toen ze 15-16 maanden was verloor ze steeds meer de interesse in de avondfles…dus daar zijn we na een paar keer zonder moeite mee gestopt.

2 jaar geleden

Overdag water thee en dixap en s avonds voor t slapen flesje & s nachts. Kan de strijd s nachts wel aangaan maar t is koud zat en heb het idee dat ze het als opwarmer gebruikt 🥲😂. Komt vanzelf een einde aan…

2 jaar geleden

Reactie op Moosje_92

Ik zie dat wij eigenlijk de enigste zijn die 's middags nog een fles geven. ...
Geen melk smiddags, wel water. Ik woon wel in Belgie dus wij geven smiddags warm eten.

2 jaar geleden

Die van mij houdt van zn fles! Dus in de avond nog 200 cc melk en soms s nachts nog 80 melk aangevuld met 40 water. Overdag lauw water. Ochtend vaak pap met wat melk en water.

2 jaar geleden

Hier nog 3 flessen melk

2 jaar geleden

Hier savonds en sochtends 260 groeimelk. Hij geniet er zo van, dan ga ik hem dat niet afnemen, komt vanzelf wel 😁. En zo'n gezellig momentje samen hihi

2 jaar geleden

Smorgens met de boterham een bekertje koude halfvolle melk. Smiddags met de boterham een bekertje koude halfvolle melk En voor het slapen gaan, nog even lekker qtime samen een fles warme opvolgmelk van 120cc

2 jaar geleden

Oh, en wij kunnen alles zo ineens stoppen. Denk dat ik als moeder er meer moeite mee heb dan dat zij heeft. Hihi

2 jaar geleden

Fijn om te lezen dat hier nog wel een paar kleintjes zijn die echt grote flessen drinken. Onze bv meid dronk eerst altijd max 120 in de avond (vaker 70-80cc) toen we rond 1 jaar begonnen in de avond een flesje te geven ipv bv maar de laatste tijd drinkt ze makkelijk 210 kv op, ook regelmatig wat meer. In de nacht ook altijd nog 1x 150 havermelk, het lukt ook echt niet die te minderen. En in de ochtend bv en met de lunch of voor het middagslaapje 130 havermelk of bv als we allebei thuis zijn. Ze is verder klein en licht dus mag best wat extra calorieën. En nu heel druk met lopen en vaak ziek, dat speelt ook mee denk ik dat ze nu zoveel meer drinkt. We gaan lekker mee in wat ze wil, ze geeft het ook heel duidelijk aan en vraagt heel schattig naar haar ‘esje’ (=flesje)

2 jaar geleden

Reactie op juon

Fijn om te lezen dat hier nog wel een paar kleintjes zijn die echt grote fl ...
Ja mijn zoontje drinkt ook nog altijd twee keer 180 ml kv en 1 keer havermelk (heeft koemelkallergie). Mag ik vragen waarom jij havermelk geeft ipv gewone (volle) of kv? Zeker als je kleintje klein en licht is zou je misschien overwegen om extra kv/koemelk te geven voor de voedingsstoffen en calorieën? Havermelk zit weinig in wat dat betreft.

2 jaar geleden

Hier nog 3 flessen opvolgmelk 135 water +4 schepjes dus 150ml Om 7:00-15:00 en om 18:30. Af en toe ook gewoon volle melk vind hij ook prima.

2 jaar geleden

Reactie op happy24

Ja mijn zoontje drinkt ook nog altijd twee keer 180 ml kv en 1 keer haverme ...
Ze krijgt havermelk omdat ze ook koemelk allergie heeft. En ‘s nachts geven we nu havermelk omdat het inderdaad lichter is en we eigenlijk proberen het af te bouwen. En met de lunch bij de opvang krijgen de andere kindjes koemelk en zij dan havermelk. Thuis geven we dan wel kv als ze geen bv krijgt

2 jaar geleden

Inderdaad fijn om te lezen dat er meer kindjes nog grote flessen krijgen! Ik geef ook nog 3 flessen. S morgens als hij uit bed komt, en dan s middags en s avonds voor hij naar bed gaat. En dan nummer 4 opvolgmelk. Ik ben wel begonnen met te mengen met normale melk. Ik doe nu 150+5 opvolgmelk en dan aanvullen met normale melk. Ik volg echt mijn zoontje hier in. Hij zal vanzelf steeds meer melk laten staan. En dan zal ik er uiteindelijk wel voor kiezen om 1 of meerdere flessen niet meer te geven. & Over de gehele dag kan hij onbeperkt thee, water en diksap drinken. Misschien zal het hem niks uitmaken mocht ik een fles niet meer geven. En zit het vooral tussen mijn oren dat hij het nog nodig heeft. Ik vind vooral de avond fles nog heel fijn. Hij eet soms het avondeten heel slecht en dan vind ik het wel een fijn idee dat hij die fles nog krijgt zodat hij met een volle buik gaat slapen.

2 jaar geleden

Julia krijgt voor het slapengaan nog een dun/waterig flesje. 3 schepjes op 230 water. Dit is vooral omdat we het allemaal zo'n heerlijk moment vinden en het zo'n fijne, rustige overgang naar de nacht is. We zitten eraan te denken om over te gaan op een flesje warme halfvolle melk.

2 jaar geleden

Ik ben nu sinds 3 weken ongeveer gestopt, ze kreeg vaak nog 2 keer, één in de ochtend en andere als ze naar bed ging 210, de ochtend fles had ik er al een hele tijd gewoon zo van af gedaan want daar had ze zelf ook geen behoefte aan. De avond fles dronk ze ook steeds minder melk en die heb ik er dus ook gewoon in één keer weggelaten.

2 jaar geleden

Max krijgt s morgens nog een papfles (180) en de avond nog 150/180 voor hij naar bed gaat. Hij verbruikt de hele dag zooooo veel energie. Hij heeft die 2 flesjes echt nog nodig.