5 Reacties
één jaar geleden
Hier ook , ik doe nu als hij het savonds niet eet krijgt die het de volgende dag in de middag , met de staafmixer helemaal glad maken en dan verwerkt als pannenkoek of toetje dan doe ik er wat choco pasta door en dan in zo n danoontje verpakking en dan gaat het helemaal op . Of als we pasta eten de groente door de saus mixen
één jaar geleden
Ik geef hier wel knijpfruit met groente er in. Dat heeft ze (nog) niet door 😅
één jaar geleden
Wij snacken in de middag vaak groente. Dat bied ik net zo enthousiast aan als een koekje 🤪 Mais, komkommer, tomaatjes of zacht gekookte worteltjes zijn hier favoriet. Werkt dat misschien? Door het gewoon in een bakje op tafel te zetten waar hij aan het spelen is?
In de avond eet hij ook niet altijd even goed.. Maar omdat hij dan overdag vaak al wel wat binnenkrijgt maak ik me daar ook niet zo druk om.
één jaar geleden
Geen tips, wel herkenbaar. Volgens de kinderdiëtiste is dit een fase en is het niet erg, omdat ze op dit moment meer koolhydraten, eiwitten en vetten nodig hebben om te groeien. Van groenten groeien ze niet zij ze letterlijk en waarschijnlijk weten die kleintjes dat onbewust volgens haar. Dus daar vertrouw ik dan maar op. Vlees, aardappeltjes en ei eet ze namelijk wel goed, net als fruit.
Ik geef wel regelmatig knijpfruit met groente erin (niet dat dat dan gelijk zoden aan de dijk zet met groenten) en ze is gek op de vegetarische groenteballetjes, dus die geef ik dan af en toe ook maar.