8 Reacties

één jaar geleden

Hier wel bekend. Hier ook een gefrustreerd kindje met veel temperament. Als ze zin niet krijgt, dan slaan op de grond, op meubels en soms ook zichzelf. Ik vind dit ook lastig en weet niet hoe ik dit kan afleren. Wilde alleen doorgeven dat je kindje niet de enige is die zo doet en ook ik zoekende ben naar de oplossing.

één jaar geleden

Reactie op Babymays91

Hier wel bekend. Hier ook een gefrustreerd kindje met veel temperament. Als ...
Thanks voor het delen! We hebben binnenkort weer een afspraak bij het cb dus dan vraag ik het daar ook.

één jaar geleden

Herkenbaar inderdaad. Mijn dochtertje slaat zichzelf helaas ook als ze gefrustreerd /boos is..

één jaar geleden

Hier onze zoon ook! Dus herkenbaar hoor. Altijd al sneller dingen gewild haha. En ja inderdaad niet alles kan al of lukt nog niet of is niet veilig etc etc. Succes bij het CB. Ik denk dat het bij de leeftijd en fase hoort, ieder kindje zal het wel een keer doormaken maar misschien de 1 iets heftiger dan de ander en dat is weer karakter he ;)

één jaar geleden

Herkenbaar! Een vriendin van me gaf aan om tijdens een leuk moment een rollenspel te spelen en dan andere manieren te laten zien wat je kan doen als je boos bent. Nog niet geprobeerd, maar wil ik wel eens proberen.

één jaar geleden

Reactie op kmmy

Herkenbaar! Een vriendin van me gaf aan om tijdens een leuk moment een roll ...
Hi, dat is wellicht een goede oplossing! Ik heb liever dat ze bijv. stampt met haar voet dan dat ze haar hoofd tegen de grond bonkt 😉

één jaar geleden

Mijn meid doet dat hoofd op de grond slaan ook. Heb het besloten vooral zo min mogelijk aandacht te geven en dat lijkt iets te helpen. Ik zie wel al dat ze ervan leert. Op de tegelvloer doet ze het al niet meer zo hard als de eerste 2 keer. Heel lastig maar ik had het idee dat als ik er op reageerde ze het juist sneller/vaker deed.

één jaar geleden

Hier ook een die met zijn hoofd op de grond beukt uit frustratie. Ik vertel hem dat ik snap dat hij boos of gefrustreerd is en leg uit waarom iets niet mag of kan en probeer dan een alternatief aan te bieden.