19 Reacties
één jaar geleden
Hoihoi, hier eet onze dochter 9/10 keer met de pot mee. Mits we bijvoorbeeld pizza eten, of iets wat heel pittig is. Als we een keer friet met snacks eten eet ze dat ook gewoon mee, maar pizza geven wij dan bijv niet. Ik maak voor haar dan wat groenten met aardappels en een stukje vlees. Ik koop vaak zo’n zak met broccoli roosjes(of een andere groenten) kan er dan daar een paar van pakken. Met aardappel puree bijvoorbeeld en een paar stukjes kip. Als ik macaroni of zo over heb vries ik het in voor haar en kan ik dat ook altijd zo uithalen. Is echt ideaal :)
één jaar geleden
Hier eet onze kleine al sinds dat hij rond een jaar was al met de pot mee. Ja het gaat de ene keer beter als de andere keer. Maar wij hebben ook zo onze voorkeuren. Maar als hij iets niet wil dan proberen we het eerst nog even maar als hij blijft weigeren die keer dan eet hij niet als hij niet wil. Overdag krijgt hij al genoeg binnen.
één jaar geleden
Onze dochter eet met de pot mee, lust ook alles gelukkig. We hebben het wel 'opgebouwd' vanaf de potjes zeg maar. Eerst 2 x per week mee eten en de rest potjes en zo opgebouwd om aan alle smaken/kruiden te wennen want de potjes zijn smakeloos.
één jaar geleden
Ja hier vanaf het begin met stukjes methode (kleintjes/rapley) begonnen dus eet vanaf t begin al met de pot mee.
Hou wel rekening met zijn voorkeuren dus als we iets eten dat hij niet lust dan krijgt hij dat wel om te proeven maar ook nog een restje van de dag ervoor erbij wat hij dan sowieso lust.
Hij krijgt ook geen frituur of pizza oid dus hou er dan wel rekening mee dat we nog iets voor hem hebben.
Soms eet hij een paar dagen wat minder. Dan weer meer. Geef hem wel altijd iets wat hij lust en nooit alleen maar ‘vieze’ of onbekende dingen. Zo kan hij er rustig aan wennen.
We pushen hem ook nooit. Hij bepaalt zelf wat en hoeveel hij eet. Wij bepalen wanneer en wat we aanbieden.
één jaar geleden
Hier is het 50/50. Soms eten wij iets waarvan ik denk, nou beter een potje voor hem. Maar wij eten ook vaak dingen die hij gewoon mee kan eten, alleen wilt hij dit niet altijd dus ook lastig soms! Dan geef ik meestal als hij echt niet wilt een boterham met pindakaas ofzo. Hij krijgt soms ook nog een yoghurt na het avondeten.
Ik denk dat het ook blijven aanbieden zeker helpt om er voor te zorgen dat ze het wel een keer gaan proberen.
Mijn vraag is wel, pureer/prak je? Dit kan ook wel helpen als stukjes eten nog niet lukt want dat kan het ook zijn, potjes zijn natuurlijk altijd gepureerd (met stukjes erin).
Succes🍀
één jaar geleden
Eigenlijk altijd met de pot mee, vanaf het begin. Hoeveel hij eet wisselt echt per dag. Als hij het niet lust dan krijgt hij niet iets anders. Soms nog Yoghurt als toetje. Meneer krijgt s avondsnog een fles.
Gewoon lekker voorschotelen wat jullie eten. Geef het tijd en blijven oefenen.
één jaar geleden
Onze zoon eet met de pot mee maar is de laatste tijd echt wel een moeilijke eter. ( hij is zowiezo geen 'tafelhanger' ) We eten dan iets vaker wat hij wel goed eet maar dat kan ook niet altijd natuurlijk. Eet hij een keertje wat minder of niet? Dan bieden we fruit met yoghurt aan.
één jaar geleden
Hier met de pot mee behalve pizza en frituur.. dan eet ze alleen wel met ons aan tafel en dan eten wij als ze op bed ligt.. ik kook wel zoutloos en ook met kruiden probeer ik op te letten.. dag daarna anders echt rode billen.. wij doen zelf daarna op ons bord er nog extra kruiden, sambal of zout op mochten we dat graag willen.. hier lust ze dan ook alles en eet ook netjes.. soms moeilijk doen met de vork maar dan eet ze wel weer goed met haar handen.. ook prima.. alleen iets met pinda vind ze niet lekker..
Een tip.. zelf eten maken en pureren en dan in een potje doen om te kijken of die het dan wel eet? Dan weet je mss waar het aan ligt? Soms is het ook het onbekende waar ze moeilijk over kunnen doen?
En dan daarna het halverwege gewoon aanbieden zodat die proeft dat het hetzelfde is..?
één jaar geleden
Hij eet smiddags verse groentepap (patatjes of rijst of pasta met groenten en vlees of vis) en savonds eet hij met de pot mee. Wij koken niet anders ofzo, hij eet echt alles ondertussen gewoon mee. Van boerenkost tot Italiaans en Mexicaans 😄 heeft even geduurd maar wij bieden alles aan.
één jaar geleden
Reactie op Lynnxx
Nee.. hij kan erg drammen om zijn zin te krijgen en begint nu beter te eten ...
Aah oke, , dat je dat kunt joh 😜
Mijn zoontje wil laatste weken weinig tot niets eten.. en dan ben ik blij dat hij nog 2 flessen per dag krijgt in de ochtend en avond 180 + 6 schepjes die drinkt hij dan nog helemaal op.
Ik kan hem niet met een lege maag naar bed laten gaan. 🙈
Halve wege de nacht gaat hij dan echt zeuren om eten.
één jaar geleden
Hier nooit potjes gehad. Vanaf begin zelf bapjes gemaakt en daarna wel een paar potjes gekocht maar hij vond dat nooit lekker. Nu wel makkelijk want hij eet 90% met de pot mee. Soms wil hij t niet hebben. Dan kan het helpen om het in een ander vorm aan te bieden (bijv hele wortels ipv stukjes gesneden). Ook geven we hem soms een beetje appelmoes of saus, dan eet hij eerst niets en daarna maarzo 1,5 bord leeg. Als hij echt niet wil gaat hij zonder eten naar bed. Ik ga er vanuit dat hij dan niet lekker is. Hij word daar snachts niet wakker van