6 Reacties
één jaar geleden
Ah, wat vervelend! Onze dochter spookt de laatste tijd ook wat vaker nu ze zelf haar bed in en uit kan.
Bij ons gaat het nu zo:
Wij hebben alles wat stuk kan/gevaarlijk is uit haar slaapkamer gehaald en de hendel van de deur omhoog gezet, zodat ze deze niet zelf open kan maken. Hierdoor blijft ze in ieder geval in haar kamer en kunnen we haar ook een beetje laten gaan.
Zolang ze ons niet (huilend) roept laten we het maar gaan. Dan gaat ze vaak na een (half) uurtje in en uit bed vanzelf weer in bed liggen en slapen. Soms moeten we nog een paar keer terug om een extra verhaaltje te lezen en te zeggen dat ze echt moet gaan slapen.
Vooral irritant, maar niet gevaarlijk waardoor we het ook kunnen loslaten (onder het mom van het is een fase 🤷🏼♀️)
Succes! 🍀
één jaar geleden
Onze zoons schelen 2 dagen. Hier merk ik dat hij bezig is met bang zijn voor het donker en voor alleen zijn. Hebben jullie dat ook? Kan hij al een beetje vertellen waar hij bang voor is of wat hem dwars zit? Het is voor sommige kindjes ook best een overgang, van beschut ledikant naar een open bedje.
Overigens zou ik ook weer voor een babyfoon gaan als jullie hem niet zo goed horen vanuit jullie slaapkamer. Maar die gedachte is even gebaseerd op het huilen.
één jaar geleden
Onze zoons schelen 2 dagen. Hier merk ik dat hij bezig is met bang zijn voo ...
Hij kan wel eng zeggen als hij iets spannend vind.
Heeft het een tijdje over “donker” gehad en zei dan als hij een donkere muur buiten zag of donkerblauw/groen donker.
Verder heeft hij wel een nachtlampje op zijn kamer die de hele nacht aan staat.
We hebben 2 babyfoons op zijn kamer. 1tje op het bedje gericht staat en een unit heeft en 1 camera die de kamer inkijkt die via de app op onze telefoons gekoppeld staat.
één jaar geleden
Reactie op Line29
Ah, wat vervelend! Onze dochter spookt de laatste tijd ook wat vaker nu ze ...
Fijn dat ze dan zelf naar haar bedje gaat om te gaan slapen.
Hier staat ook de klink omhoog alleen kan hij deze alsnog zelf open maken.
Als hij dus op de overloop in slaap valt zou hij eigenlijk ook gewoon naar zijn bedje kunnen lopen om daar te slapen.
Het enige waar ik bang voor ben is dat hij zijn spullen inclusief lievelingsknuffel over het traphekje gooit in de hoop dat er iemand langskomt. Wat dus de eerste dag ook gebeurde om hem weer 100 keer in bed te leggen. Alleen hij ziet straks zijn knuffel op de trap liggen en ik denk dat de verleiding groot gaat worden om hem te willen pakken.
één jaar geleden
Hoi Liese, dat lijkt me best pittig zo ‘s avonds. Mijn zoon is even oud en ligt nog in een ledikant. Het ene kind is het andere kind natuurlijk niet, maar kan het zijn dat de stap naar zolder nog groot is (na ook de verandering met een broertje erbij?) Misschien voelt hij zich wel wat alleen daar. Is laten wennen op zolder, maar dan wel in het campingbed nog een idee? Het geeft hem misschien een veiliger gevoel en jullie daarmee ook, want dan kan hij er niet uit klimmen.. Ben benieuwd naar wat voor jullie de oplossing is.. Succes!
één jaar geleden
Kan je niet aan de buitenkant een schuif slotje op z’n deur doen? Dan kan hij iig niet meer op de overloop komen en eventueel over het traphekje heen.
Ik zou zoveel mogelijk het ritueel aanhouden. Dit is namelijk echt de fase van grenzen verleggen en verkennen. Klinkt ook meer als een slaap regressie.
Mijn zoontje heeft een vloerbed en het is nu ook drama. Weer terug op de slaapzak zodat hij wat makkelijker blijft liggen. Maar het is wel een strijd om het allemaal zover te krijgen 😮💨 ben altijd bekaf..
Als ik 1x toegeef of ander ritueel vertoon dan gaat mijn zoontje er vanuit dat het altijd zo is. En ze zijn slim hoor 😅 niet normaal!