8 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb geleerd op een normale toon te praten omdat hun zich hiermee ontwikkelen. Mijn zoontje kent bijvoorbeeld geen baby taal. Hij praat gewoon met mij als een normaal mens. Bij sommige zie ik vaak baby taal naar boven komen. Soms doe ik wel eens een hoog toontje hoog vooral als ik in z’n wangetjes knijp en zeg in “mijn kleine schatje” maar verder altijd normaal.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde 😜 als we "babypraat" doen tegen m gaat hij lachen omdat hij het dus ook vreemd vind nu

2 jaar geleden

Soms normaal, soms wat lieflijk. En soms met spelen of enthousiastheid wat hoger bijv jaaa goedzoo, wat speelser dus. Hahah ik geloof niet dat ik echt ooit met een baby stemmetje praat tegen haar.

2 jaar geleden

Eigenlijk zo normaal mogelijk en soms wat hoger maar dat is meer als ze iets goed gedaan heeft Dat babypraat vind ik best irritant haha

2 jaar geleden

Het wisselt. Ik merk wel dat hoe ouder dat ie wordt, het meer en vaker 'normaal' wordt. Ik gebruik wel nog altijd te veel verkleinwoorden naar m'n eigen zin, aandachtspuntJE voor mezelf 😁 Ik kreeg vroeger trouwens helemaal de kriebels van mensen die zo met babytaal spraken. Maar ik ben logopedist en in mijn opleiding heb ik wel geleerd dat net de kenmerken van die babytaal (hoger spreken, meer wisselende intonatie, luider enz...) heel goed zijn om de taalontwikkeling van (voornamelijk) een baby te stimuleren. Dus het heeft wel nut dat we dit vaak automatisch doen!

2 jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Het wisselt. Ik merk wel dat hoe ouder dat ie wordt, het meer en vaker 'nor ...
Ja er is ook wel een verschil tussen babyachtig doen en intonatie/luider etc hahaha. Ik krijg van de eerste de kriebels maar het andere doe ik ook dat is inderdaad beter voor de taal ontwikkeling en begrip.

2 jaar geleden

Ik doe het allebei, normaal praten, soms kort en duidelijk en soms doe ik zijn babytaal na zodat hij zich gehoord voelt. Hij vindt het ook leuk als ik hem na-praat, dan hebben we een soort gesprek in zijn zelfverzonnen taaltje 😊

2 jaar geleden

Reactie op DemiJJ

Hier hetzelfde 😜 als we "babypraat" doen tegen m gaat hij lachen omdat hij ...
Haha hier ook😂