115 Reacties

9 maanden geleden

Hier tijdje terug begonnen. Hij vond het potje en wc verkleiner super interessant. Had dus goede hoop maar al snel was de lol eraf. Dus heb het even los geslagen. Van de zomer hoeft ie 6 weken niet naar de psz en dan wil er uitgebreid de tijd voor nemen.

9 maanden geleden

Reactie op chan1994a

Hier tijdje terug begonnen. Hij vond het potje en wc verkleiner super inter ...
Los geslagen moest natuurlijk los gelaten zijn😂🙈

9 maanden geleden

Jup. Hier was het ook even een feestje om te oefenen. Inmiddels wilt hij helemaal niet meer. Komt vanzelf wel.

9 maanden geleden

Jaa al een paar maanden. Wilde zelf geen luier meer om en vanaf dat moment ook geen ongelukjes gehad. Voordeel is, hij is ook gelijk nacht zindelijk. Nadeel is, de eerste weken kwam die 6 keer peer nacht dat die moest plassen. Nu kan die het gewoon ophouden

9 maanden geleden

Hier nog totaal niet. Wel regelmatig na het slapen een plas op de wc, en soms ook voor het slapen gaan. Poepen zegt hij niet te kunnen 🙈 Zolang hij zelf nog niks aangeeft, wacht ik tot het beter weer is om hem in z’n blote kont te laten lopen.

9 maanden geleden

Nee hoor. Mijn zoontje vindt het leuk af en toe op het potje/wc te zitten maar er komt nog niks. Als het mooier weer wordt wat vaker bloot, komt het vanzelf. Althans, dat was bij mijn meiden wel zo. Klinkt luchtig. Maar mijn meiden waren met deze leeftijd zindelijk dus een beetje ongeduld voel ik wel.

9 maanden geleden

Reactie op 3kidsmom

Nee hoor. Mijn zoontje vindt het leuk af en toe op het potje/wc te zitten m ...
Ik hoor/lees heel vaak dat meisjes gemiddeld een stuk eerder zindelijk zijn dan jongens. Ik maak me er niet druk om dat mijn zoontje nog niet zindelijk is. Straks in de zomer kan ik er meer energie in steken.

9 maanden geleden

Wij waren al begonnen met op de wc zetten op vaste momenten toen ze zelf kon zitten, voor een jaar oud dus. Pas veel later begon ze het zelf aan te geven als ze moest plassen natuurlijk. Dit gewoon vol gehouden en sinds een paar maand alles op de wc, en sinds een aantal weken nu ook s nachts droog. Dus hier alle luiers de deur uit ☺️ Wij hebben gewoon de vaste momenten aangehouden en blijven vragen of ze naar de wc moest. En ze vond het zelf vervelend als haar luier vies was, dat hielp wel mee.

9 maanden geleden

Hier met de kerstvakantie begonnen aangezien hij in januari gestart is op school. Nog wel wat accidentjes gehad op school, maar na 2 weken volledig in orde!

9 maanden geleden

Hier ook niet hoor. Al een hele tijd rustig aan het oefenen maar ons zoontje is nog te speels en voelt het niet goed aankomen. Maar..wel steeds meer succesjes! We zetten hem regelmatig op de pot, enigzins vaste momenten maar vergeten het ook wel eens🙈. Soms wil die ineens zelf en vaak niet dan gebruiken we een speeltje of rozijnen bijv. Hij zit amper en plast al dus deze zomer moet het lukken.

9 maanden geleden

Toevallig dit weekend een eerste poging met deels de luier uit laten. Het principe snapt hij al langer en hij geeft netjes aan wanneer hij plast of moet poepen (in z'n luier dan). Dus eens zien of het kwartje gaat vallen. Er ligt een stapel reserve kleding klaar en ook wat cadeautjes als beloning haha

9 maanden geleden

Mag ik vragen wat zulke vaste momenten zijn om ze op de wc te zetten? Hoeveel tijd laat je ertussen? Mijn zoontje geeft het tot nu toe alleen (meestal) aan wanneer hij al gepoept heeft, dan wil hij een schone luier.

9 maanden geleden

Nee zeker niet rustig aan. Ik neem zeker geen vrij komt van zelf wel. Als het kindje er aan toe is merk je het wel. Dochter is wel geïnteresseerd in het potje en wc zit er zeker op

9 maanden geleden

Reactie op Preitaart

Mag ik vragen wat zulke vaste momenten zijn om ze op de wc te zetten? Hoeve ...
Wij doen altijd met wakker worden en voor het slapen gaan. En ongeveer kwartiertje na de lunch/fruit (rond 10.00 & 13.00 & 15.00)en misschien keer extra voor het avond eten. Heb ooit een keer gelezen dat ze vaak 20 minuten na het drinken naar de wc moeten.

9 maanden geleden

Reactie op PinkPowny

Wij doen altijd met wakker worden en voor het slapen gaan. En ongeveer kwar ...
Bedankt! Dat klinkt als een goede manier om er rustig wat meer mee te gaan doen.

9 maanden geleden

Wij hebben de zindelijkheidsbox gekocht en daarmee onze dochter zindelijk gekregen. Ik ben op zaterdag begonnen en het was pittig omdat dat 1 op 1 is. Maar het werkt fantastisch. Binnen een week was ze zindelijk. Hier moet je wel vrij voornemen. We zijn nu een maand verder en gaat echt fantastisch. Dus echt aanrader.

9 maanden geleden

Hier ook echt nog niet. Dochter is extreem angstig als we de luier weglaten. Totale paniek. Dus we stellen het nog even uit.

9 maanden geleden

Reactie op PinkPowny

Wij doen altijd met wakker worden en voor het slapen gaan. En ongeveer kwar ...
Wij proberen hetzelfde ongeveer aan te houden.

9 maanden geleden

Reactie op vv89

Wij hebben de zindelijkheidsbox gekocht en daarmee onze dochter zindelijk g ...
Deze hebben wij ook gekocht. Helaas zonder succes toen, was ongeveer een half jaar geleden. Bij de opvang moest hij toch een luier om, misschien wat verwarrend. Methode is wel fijn want het geeft wat houvast. Binnenkort gaan 'm nog een proberen. Ja kan ook zelf iets bedenken. Stikkers plakken bij een plasje, bij 5 of 10 stikkers een cadeautje. Muntje in de spaarpot oid.

8 maanden geleden

Hier nog niet, komt vanzelf wel. Ze heeft een paar maanden terug wel een poosje gehad dat ze op de wc wilde zitten en regelmatig wel plastte ook, maar ineens wilde ze niet meer dus losgelaten. Ze geeft het wel vaak aan als ze een schone luier wil of gepoept heeft, dus dat signaleert ze wel heel goed. Zoontje was 3,5 toen hij in de zomervakantie binnen 2 weken zindelijk was, dag en nacht. Wil het dit keer weer op deze manier proberen.