115 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op Famke123
Deze hebben wij ook gekocht. Helaas zonder succes toen, was ongeveer een ha ...
Ohja dat snap ik! Wij hadden met de opvang afgesproken dat als er een 3e ongelukje was gebeurd dat ze geen luier omdeden maar ons belde dat we der op kwamen halen. Ik werkte thuis dus makkelijk af te stemmen. Anders heeft dat geen zin. We hebben der wel pas na de training weer naar kdv gebracht. In onze situatie gaat dat, maar dat gaat ook niet bij iedereen.
Ik vind het vooral fijn dat er veel handvaten zijn hou je het aan kan pakken. Maar je kan nu ook een eigen manier bedenken inderdaad.
Hopelijk binnenkort succes😃.
8 maanden geleden
Wij zijn met anderhalf begonnen met voor en na slaapjes op de wc te zetten. Ik denk dat we twee maanden geleden ongeveer haar een dag in haar blote kont hebben laten lopen, toen dat goed ging onderbroek aan en elk uur op het potje/qc gezet. Na een week of twee/drie was ze zindelijk. Nu bijna geen ongelukjes meer, ook niet op het kdv, korte stukjes in de auto gaan ook goed. Ben wel een beetje huiverig voor lange stukken in de auto of dagjes uit. Hoe pakken jullie dat aan?
8 maanden geleden
Reactie op Paula2904
Wij zijn met anderhalf begonnen met voor en na slaapjes op de wc te zetten. ...
Heel eerlijk? Gewoon doen... en uitleggen dat die geen luier om heeft. Voor dagjes uit hebben we een soort koffer met een potje erin. Stel dat die echt niet gelijk naar de wc kan en wel nodig moet klap je die koffer open, plast die, doe je de koffer dicht en lekt die niet. Dan kun je hem daarna leeg gooien
8 maanden geleden
Reactie op Paula2904
Waar heb je de kofferwc vandaan? XD
Op bol.com
https://www.bol.com/nl/nl/p/jippie-s-my-carry-plaspotje-pinguin/9200000085071049/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--9200000085071049&gad_source=1
8 maanden geleden
Reactie op Paula2904
Wij zijn met anderhalf begonnen met voor en na slaapjes op de wc te zetten. ...
Voor uitjes: van tevoren even plassen en evt na een uur in de auto ook even een plaspauze houden. Kan bij tank station maar ook gewoon op de parkeerplaats in het gras even. Vond mijn zoontje laatst fantastisch toen hij tijdens een wandeling buitenaf even in het gras mocht plassen. Ik hou hem dan vast zodat hij kan hurken, alsof hij op de wc zit.
Ik neem altijd een nood zakje mee met daarin een droge broek, onderbroek, luier en doekjes voor het geval dat dat nodig zou zijn.
Verder op de uitjes zelf zijn overal altijd wel wc’s. Dus komt altijd goed :)
8 maanden geleden
Reactie op Ellenvk
Bij zoontje wilt het maar niet lukken
Gaat zo op in zijn spel dat hij er ze ...
Hoelang zijn jullie nu bezig?
Klinkt heel herkenbaar hoor. Mijn zoontje is ook altijd super druk bezig en vergeet te gaan plassen of hij wil simpelweg niet. Super lastig dan. Bij ons was het toen wel duidelijk dat mijn zoontje het dus zelf nog niet op tijd aanvoelde en wij hem daar echt bij moesten helpen. Dus vaak de mogelijkheid aanbieden en soms met lichte druk toch echt even laten plassen voordat we bijvoorbeeld weg moesten. Een paar weken met vele ongelukjes verder zijn we nu al een week of twee helemaal droog op een enkel nat vlekje na.
Succes met oefenen!
8 maanden geleden
Reactie op Ellenvk
Bij zoontje wilt het maar niet lukken
Gaat zo op in zijn spel dat hij er ze ...
Ze zijn nog jong hè.
Als ze er nog niet aan toe zijn is dat echt niet erg.
Ze gaan vanzelf op de wc/potje zitten.
Ik snap niet waarom ouders het perse zo snel willen.
Sommige kinderen zijn pas met 3,5 zindelijk helemaal niet erg. Zolang ze maar zindelijk zijn als ze naar school gaan.
8 maanden geleden
Helaas nog niet. Hij hoeft van mij nog niet zindelijk te zijn maar zou wel willen dat hij in elk geval al aangeeft dat ie plasje of poepie moet doen of heeft gedaan. Hij doet geen van beiden.
Ik vind het ook erg lastig om hem een paar keer per dag op het potje te zetten, we zijn ook vaak de deur uit of hij is naar de psz. Als ik het doe is het dus max 2x op een dag. En dan zit ie er soms een half uur op en doet ie helemaal niets. En als ik hem er dan afhaal en luier omdoen heeft ie binnen 15 min een poep of plasluier. Heb hem ook een keer een paar uur zonder luier om laten lopen en toen liet een spoor van drolletjes en plas achter in de woonkamer 🤣
8 maanden geleden
Reactie op Sallyyy
Helaas nog niet. Hij hoeft van mij nog niet zindelijk te zijn maar zou wel ...
Mijn dochter geeft ook niet aan als ze heeft geplast, wel als ze heeft gepoept. Wij hebben meerdere pogingen gedaan en ook zonder luier te laten lopen ze heeft 2 dagen op het potje geplast en de dag daarna ligt er een plas op de vloer.
8 maanden geleden
Hier zijn we echt nog een hele lange weg van zindelijkheid af denk ik. Hij kan nog niet aangeven dat hij drang heeft of heeft gepoept of geplast. Sinds kort zegt hij "poe?"( poep ) Bij iedere verschoning maar dat is meer een vraag dan echt het juist aangeven.