115 Reacties

8 maanden geleden

Nee ik ben begonnen toen ik 3 dagen vrij had achter elkaar. Poepen doet hij gek genoeg al 1 jaar op het potje/wc. Ik wist dat hij er wel al aan toe was omdat het eerder al was gelukt en toen weer terug is gevallen. Ik heb hem gewoon alleen maar in zijn onderbroekje laten lopen thuis en niet te veel druk op gelegd. Wel elke 2 uur hem meenemen naar de wc om te plassen. Het is bij ons echt heel gemakkelijk gegaan.

8 maanden geleden

Dag 1 maar een ongelukje. Super gemotiveerd voor de kadootjes. Dag 2 meerdere stickers voordat hij een kadootje mag. Hij laat de hele dag alles al lopen, ben zo gefrustreerd. Heb echt al 10 ongelukjes gehad. Herkenbaar? Hij wil ook niet meer er op en twijfel of we nu gewoon moeten doorzetten of niet?

8 maanden geleden

Reactie op JetteA

Dag 1 maar een ongelukje. Super gemotiveerd voor de kadootjes. Dag 2 meerde ...
Ja zeker doorzetten. Bij ons is het pas beginnen lukken vanaf hij voelde dat zijn onderbroek telkens nat was. Nu ook het ideale moment want eventueel buiten in de tuin? Wij deden dit in januari en wat was iets minder handig ;-)

8 maanden geleden

Reactie op Katrien👶🏻

Ja zeker doorzetten. Bij ons is het pas beginnen lukken vanaf hij voelde da ...
Trouwens, Vandaag is het nog steeds met vallen en opstaan. Pipi-incidentjes zijn zeldzaam, tenzij hij heel moe is. We zetten hem nog steeds om de twee uur op het potje. Stoelgang deed hij vooral in de pamper tijdens de middagdutjes. Maar sinds hij sinds half april naar school gaat een geen dutjes meer doe (helaas want heeft hier nog nood aan), lukt dit ook beter, hier zijn echter nog vaker ongelukjes (thuis, niet op school, daar lijkt hij zich in te houden)

7 maanden geleden

Wij doen weet een poging deze week. Mooi weer en we zijn redelijk veel thuis. Zoontje knijpt nu duidelijk ij z'n piemeltje als hij bijna moet plassen. Maar als ik zeg dat hij dan op de pot moet rent die weg en plast even later in z'n broek. Hij voelt het dus wel aankomen maar lijkt nog niet te beseffen dat hij actie moet ondernemen. Super irritant en hilarisch tegelijk. Ik laat het dan maar aan hem hij moet het tenslotte zelf doen.. Wat doen jullie als je kleintje niet op de pot wil?

7 maanden geleden

Wij zijn ook gestopt. Hij wilde helemaal niet meer op het potje om vervolgens binnen 15 min 2x een natte broek te hebben. Het ging echt bergafwaarts en wij raakten geïrriteerd dus dat werkt ook averechts. We proberen t van het zomer wel opnieuw 😅

7 maanden geleden

Tweeling hier. Ene is zindelijk, ook bij uitjes enz. Andere kan 't prima op de pot/wc, maar nog vaak ongelukjes dus ook nog wel vaak luier aan =)

7 maanden geleden

Hier gaat het ineens super goed. We hebben ons mannetje vorig weekend in z'n onderbroek en blootje laten lopen en sindsdien is hij droog. Alleen bij slapen nog een luier om💪

7 maanden geleden

Hier wilt ze ineens niet meer op het potje.. ook weer een fase denk.. straks weer met mooi weer zover luier laten lopen en dan gaat het snel denk ik, want ze snapt het wel

7 maanden geleden

Onze dochter blijft zo bang. Gister weer geprobeerd maar ze raakt compleet in paniek. Zo sneu. Ik weet zeker dat ze het zou kunnen. Ze kan het namelijk ophouden, ze vertelt dat ze geplast heeft enz. Maar ze durft het niet. Zo lastig, ik wil haar zo graag over die angst heen helpen, maar ik weet niet hoe. :(

7 maanden geleden

Reactie op Love3

Onze dochter blijft zo bang. Gister weer geprobeerd maar ze raakt compleet ...
Ik zou het even laten gaan dan. Potje in de woonkamer zetten, niet dwingen maar even gezellig moment van maken. Wij doen ook wel vaak na de middagslaapje een kopje thee, koekje, boekje en dan op het potje.

7 maanden geleden

Reactie op Love3

Jesse had dit in begin ook,, was ook heel bang. Ik heb het toen ook nog even laten gaan, vooral niet dwingen idd.. Heb nog half jaartje gewacht, hij was er na mijn idee dan nog niet aan toe.. Wel potje in de woonkamer laten staan, en af en toe hem er even opgezet. Maar zogauw die ging huilen of zei van nee wil ik niet.. dan gebeurde het ook niet...

7 maanden geleden

Hier dag 3 (tweede poging) en al 2 nachten droog en vandaag heel de dag😏

7 maanden geleden

Reactie op Boy or Girl

Hier dag 3 (tweede poging) en al 2 nachten droog en vandaag heel de dag😏
Oh, je doet gelijk ook met slapen geen luier aan? Onze dochter is al wel een maand of twee zindelijk overdag, maar we hebben het nog niet aangedurfd om bij het slapen de luier uit te laten. Ze heeft ook nog maar een handvol keren een droge luier gehad na het slapen

7 maanden geleden

Hier nu na middag slaap droge luier en dan een hele grote plas op het potje.. verder wilt ze er niet op.. ook niet op de wc.. en soms heeft ze zelf aan dat ze ook op de wc wilt plassen en plast dan ook.. ik wacht nog even en met mooi weer en paar dagen vrij achter elkaar dan gaan we weer proberen.. vooral poepen is een ding.. ze zegt niet als ze gepoept heeft en kan daar zo uren in lopen het liefst. Gebeurd niet maar ze heeft ook geen rode billen of iets dus ook echt geen last van.... helaas..

7 maanden geleden

Reactie op Paula2904

Oh, je doet gelijk ook met slapen geen luier aan? Onze dochter is al wel ee ...
Snacht wel een luier aan hoor! Dag vertrouw ik niet en heb geen zin om snacht aan de bak te moeten😄 maar hij is wel droog smorgens!

7 maanden geleden

Reactie op Love3

Kijken of er een bekkenfysio in de buurt is die je misschien kan helpen? Of het consultatiebureau?

7 maanden geleden

Hey, hier zijn we sinds gistermiddag begonnen (grote tas vol kleine cadeautjes gehaald) Gisteren 3 x in het potje. 1 x mis. Nu weet hij dat hij bijv 5 stickers voor een cadeautje moet plakken. Maar het zijn echt mini plasjes. Maar gewoon even laten gaan? Of zeggen het moet een grote grote plas zijn? Ben nog even zoekend voel ik..

7 maanden geleden

Reactie op Adff

Hey, hier zijn we sinds gistermiddag begonnen (grote tas vol kleine cadeaut ...
P.s hij wilde 3 maanden geleden wel ineens op de wc etc. Dat was toen echt daarna klaar. Hij wilde niet meer. Dus hebben het toen gelaten. Alleen merken we dat luier verschonen ook een drama word. (Hij wilt gewoon liever spelen en vind het een gedoe om dit tussendoor te doen. Wat ik begrijp.)

7 maanden geleden

Reactie op Adff

Hey, hier zijn we sinds gistermiddag begonnen (grote tas vol kleine cadeaut ...
Dit is heel goed! In het begin zijn het ook heel de tijd kleine plasjes. Die worden vanzelf groter als ze er meer controle over krijgen. Wij hebben zindelijkheidsbox methode gedaan. En denk dat ze de eerste dag wel 5 kaarten vol had van 3 stickers. Gewoon lekker belonen, dan blijft het ook leuk voor hem. Met een paar dagen ga je waarschijnlijk zien dat het minder en grotere plassen worden.