12 Reacties

één jaar geleden

Hier ook nog steeds maar handvol woordjes. Wij wachten nog af hoe het zal gaan als hij bij peuteropvang begint. Volgens cb zal dat wel een verschil maken dus die maakte zich ook nog geen zorgen

één jaar geleden

Mijn zoontje is 20 juli 2 geworden. Heeft ook een vve indicatie gekregen voor de peuterspeelzaal ze vonden ook dat hij ook achter liep. Maar zegt veel woordjes en begrijpt ook wat je zegt. Alleen ze moeten volgens het cb nu met 2 woorden praten om een zin te maken maar dat ons zoontje niet.

één jaar geleden

Hier ook hetzelfde, bij 18 maanden hadden we een afspraak bij het consultatiebureau (volgens hen moeten wij even wachten tot zij met peuterspeelzaal start,

één jaar geleden

Begrijpt hij wel alles wat jullie zeggen? Neem aan dat zijn oren nog wel een keer nagekeken zijn? Zoontje van mijn vriendin sprak pas laat, maar die had ook echt last z’n oren en hoorde gewoon niet goed. Na buisjes begon hij ineens in sneltreinvaart met praten.

één jaar geleden

Maak je echt niet druk. Ik weet niet of hij naar de peuterspeelzaal gaat? Dat heeft bij mijn zoontje heel erg goed geholpen, het ging met de maanden beter. En nu is hij 4 jaar oud en niks van te merken dat hij later was met praten.

één jaar geleden

Begrijpt hij wel alles wat jullie zeggen? Neem aan dat zijn oren nog wel ee ...
Hij begrijpt deels wat we zeggen. Er is niet naar zijn oren gekeken, nog nooit. Misschien dat ze dat van de week doen bij het consultatiebureau. Hij lijkt in ieder geval geen last van zijn oren te hebben.

één jaar geleden

Mijn zoontje praat ook niet begrijpt veel en gebruikt veel zijn handen aanwijzen ectr om te vertellen wat hij bedoeld. Ik ga ook afwachten als hij begint met peuterspeelzaal en kijk wel hoe dat gaat.

één jaar geleden

Ik maak me soms ook zorgen, omdat veel mensen vragen 'praat hij nog niet?' Mijn zoontje is net 2 geworden en zegt alleen wow, mama en ja. Hij start na de zomervakantie op de peuterspeelzaal. Ik ben bang dat hij daar straks niet begrepen word met wat hij wil zeggen of bedoeld aan te geven. Hij is wel slim, snapt elke opdracht die ik hem geef en voert deze ook uit, snapt wat ik zeg en kan zichzelf wel duidelijk maken met geluid in wat hij wel en niet wilt. De leidster van de peuterspeelzaal gaf aan dat ik me niet druk hoeft te maken..dat m'n zoontje misschien eerst alle woorden wil leren kennen voordat hij ze uitspreekt. Ik hoop dat de peuterspeelzaal hem goed doet, het praten oppakt en dat hij duidelijk kan maken in wat hij wilt. Onder de 2 jaar doet een logopedist niks heb ik begrepen, maar rond 2 jaar is het ook nog lastig en dus geduld hebben.

één jaar geleden

Mijn zoontje is 12 juli 2 geworden en zegt ook bijna niks. Alleen ei spreekt hij echt duidelijk uit maar dat is eigenlijk maar 1 klank. Op advies van het consultatieburo start hij ook z.s.m. op de peuterspeelzaal en is hij vandaag bij de KNO arts geweest. Helaas werkte hij niet goed mee en ging helemaal door het lint toen zijn oren gecontroleerd werden en kon ze het niet goed zien. Over 3 weken gaat ze het opnieuw proberen. Ik begin me ook zorgen te maken…

één jaar geleden

Reactie op Jessie1998

Hij begrijpt deels wat we zeggen. Er is niet naar zijn oren gekeken, nog no ...
Ja dat is de eerste stap. Mijn dochter had ook lijmoren, ze hoorde bijna niets blijkbaar. Ze heeft medicatie gekregen en binnenkort afspraak ter controle, maar ik merk aan haar dat ze zoveel meer hoort. Haar spraak schiet ook vooruit. Ze heeft dagen dat ze echt aan het papagaaien is. Ze praat nog niet met 2-woorden zinnen, maar komt denk ik wel snel. Nu met een baby, merk ik hoe weinig mijn dochter eigenlijk hoorde in vergelijking met hem. Achteraf waren er wel wat tekenen. Zij hoorde bv. mijn man nooit thuiskomen en we wonen in een appartement. Terwijl mijn baby wakker schrikt als mijn man een cola fles opendraait in de keuken. Ik hoop dat dat het is.

één jaar geleden

Onze dochter zegt ook nog weinig. Ik ben naar logopedie gegaan, minimale verbetering, ik wacht even de 2,5 jaar controle bij het cb af. Ze was laat met alles maar deed wel alles daarna vloeiend. Ik maak me nog niet heel veel zorgen

één jaar geleden

Mijn dochter praat ook amper.. paar woordjes maar, maar ze snapt wel alles. Ik maak me daarom ook geen zorgen, het komt vanzelf. De een wat sneller dan de ander. Mijn oudste sprak op deze leeftijd al hele zinnen. Mijn dochter was overigens ook laat met lopen, maar toen ze eenmaal liep liep ze meteen zo vast als een huis