Hoihoi,
Ik ben heel even benieuwd naar hoe jullie dit doen… nu het frisser is buiten (helemaal sochtends) doe ik mn meid een tussen jasje aan. Heb er eentje van de Hema, een soort regenjas met een teddy capuchon en lekker gevoerd van binnen. Maar trekken jullie de jas uit als je kindje de kinderstoel in de auto in gaat? Aangezien er geen jassen aanzogen ivm veiligheid… Ik had haar vanmorgen dus zonder jas in de auto gezet met alleen een truitje aan en een dekentje over haar benen maar haar hele bovenlijf was steenkoud + handen en nekje. Zit dus een beetje in een dubio hoe ik dit kan oplossen haha. Of laten jullie de jas gewoon aan? Helemaal als het straks gaat vriezen… 😝
Nee veiligheid op nummer 1, het mag gewoon niet omdat ze gordels niet meer goed aansluiten ik zou het risico niet nemen mocht je een ongeluk krijgen vergeef je het jezelf nooit als je kindje niet vast zat volgens de veiligheids regels.
Wij hebben een teddy cape en die leg ik op schoot tot de auto warm is. Overigens hebben ze het korte stukje naar de auto nooit koud gehad hier en voelen ze altijd warm met een lekkere trui. Mijn zoontje van bijna 3 geeft zelf ook heel goed aan of het warm of koud is en daar baseer ik dus ook op dat hij het niet koud heeft. als het vriest gaan wij met muts sjaal handschoenen en trui naar de auto☺️
Ik doe gewoon zo'n lekkere teddydeken over m heen als ik m naar de auto draag. En dan over hem heen laten liggen tot het lekker warm is. Ik vind met jasje aan echt onveilig en daarom doe ik dat absoluut niet.
Te koud is ook niet goed voor je kindje. Ik doe wel jasje aan.
Ik zorg er wel voor dat het niet te warm is in de auto.
Mijn dochter houdt niet van jas aan en uit doen
Ik heb een dikker vestje dan voor in de auto en dan doe ik er een softshell jas erover als we er uit gaan voor de regen en wind.. werkt hier super.. 👍🏻
Ik heb voor in de auto een fleecevest van de H&M. Maatje groter dan normaal dus past over een trui/vest. Jas doe ik niet aan in de auto ivm veiligheid.
Ik heb een teddy jas, dus geen dikke gevoerde. Kleine stukjes binnen bebouwde kom blijft hij aan, ik snoer wel goed vast. Langere stukken en over provinciale weg en snelweg gaat hij uit!
Hier zo'n zelfde jasje van de Hema voor dochter. Brengen naar de opvang of opa en oma hier in de buurt of boodschappen doen laat ik 'm gewoon aan in de auto. Verder dan dat doe ik wel jasje uit en vest aan of dekentje om.