13 Reacties

één jaar geleden

Hoi Bij ons is het ook drama 1x geweest alleen maar huilen. Je zegt dat je zoontje ligt autistisch is hoe weet je dit? Aan wat merk je dit? Is het gediagnosticeerd?

één jaar geleden

Reactie op Leeey

Hoi Bij ons is het ook drama 1x geweest alleen maar huilen. Je zegt dat je ...
Heey, bij hem was het vanaf dat hij een paar maanden was al best wel duidelijk. We zagen veel symptomen van autisme. We zagen het in veel dingen zoals gedrag in spel.maar vooral het stukje contact maken met mensen om hem heen en andere mensen niet kunnen verdragen. Na maanden lang bijna een jaar lang zelf elke keer weg gestuurd te worden bij het consultatiebureau met de woorden hij is nog jong ieder kind op ontwikkeld in zijn eigen tempo (want op veel.vlakken liep hij al snel achter in zijn ontwikkeling en met andere dingen was hij heeeel snel) kwam er een nieuwe kinderarts bij het consultatiebureau bureau en die zag het ook duidelijk vandaar dat we door zijn gestuurd en nu in een traject zitten.

één jaar geleden

Hoihoi, Ik snap helemaal wat je bedoelt. Hier is het naar de kapper gaan ook een groot drama iedere keer. Hij snapt het ook niet zo goed wanneer we het uitleggen. Over het algemeen is gepluk aan hem een groot drama ( lees: nagels knippen, haren wassen, tanden poetsen etc... ) Van anderen moet hij ook echt niks hebben, kan hij echt helemaal over de flos van raken. Onze logopedist ziet naast een mega taalachterstand ook afwijkend spel voor zijn leeftijd en er is heel moeilijk contact met hem te krijgen. We zijn via haar doorgestuurd en zitten nu in de onderzoeksfase. We hebben deze maand de hoortest achter de rug, ook dat was weer gepluk en een groot drama...

één jaar geleden

Reactie op Jessie1998

Hoihoi, Ik snap helemaal wat je bedoelt. Hier is het naar de kapper gaan oo ...
Heey, precies was je zegt als ik nog maar wax of iets aan zijn haren wilt doen vind hij al niet fijn.. en hier het tandenpoetsen gebeurt vaker niet dan wel omdat hij dat opeens ook niet meer wilt, dus moet altijd snel proberen te doen als tie zijn mond open heeft voor te huilen😅 en nagels knippen doe ik als hij slaapt of lekker tv ligt te kijken. Alleen ik merk wel dat ik goed contact met hem kan krijgen alleen andere mensen lastiger ( Papa, oma’s en opa’s en andere mensen die hij regelmatig ziet) Bij mijn zoontje is het eigen dat hij alleen concreet spel doet ( wat een begin en een einde heeft) zoals tot 20 tellen, puzzelen doet hij heel graag en super goed ect. Maar fantasiespel niet. Waarschijnlijk omdat dat geen concreet einde heeft zoals als je met auto’s ga spelen wat is dan het einde.. Wij hebben een paar maanden geleden de gehoor test gedaan ook, het was wel wat tegen stribbelen maar niet echt drama gelukkig.. Maar praat jou zoontje wel omdat je naar een logopedist gaat of een poging tot? Aangezien SDW en consultatiebureau mij daar niet naar toe sturen omdat het lastiger communiceren is met hem.. hij praat eigenlijk helemaal niet alleen telt hij tot 20 en weet alle kleuren te benoemen in zijn taal en probeert het alfabet te zeggen omdat daar een beetje een obsessie zit bij hem. Zo erg dat ik hem zelfs in zijn slaap hoor tellen..

één jaar geleden

Wij zijn er al vanaf 18 maanden omdat ik echt geen vooruitgang zag in klanken. Toen was het om te kijken wat er aan de hand was met de verwachting dat er een taalachterstand misschien ingehaald zou kunnen worden. Een jaar verder lijkt het meer op een poging tot. Hij heeft in 1 jaar maar een paar woordjes bemachtigd ( papa, opa en vogel) Die kwamen niet van logopedie maar uit zichzelf. Hij praat voor de rest niet. Hij kan vragen niet beantwoorden met ja of nee. Hij heeft zijn eigen manier van laten zien of hij iets wel of niet wil ( bijvoorbeeld: Als hij iets niet wil maakt hij een bepaalde beweging met zijn handen.), maar ja daar moet je hem wel echt heel goed voor kennen. De logopedist moet er ook heel hard voor werken om contact te kunnen maken met hem maar gaat met ons nu vooral op zoek naar vormen van communicatie die hopelijk werken. We zijn al een poosje van de woordentrein af.

één jaar geleden

Ik vind het verschil tussen kappers nogal groot, misschien een echte kinderkapper eens proberen. Wij hebben in het begin vaak een filmpje opgezet, iets te eten te geven. Het tijdstip is ook echt belangrijk hier, ochtend gaat beter dan middag. Misschien dat dat nog uitmaakt voor jullie.

één jaar geleden

Reactie op TommieNic2021

Ik vind het verschil tussen kappers nogal groot, misschien een echte kinder ...
Wij gaan vanaf de eerste keer al naar een echte kinderkapper en hebben ook alles al geprobeerd, van het moment op de dag dat hij het meest fit is tot verschillende soorten afleidingen. Hellaas mag niks baten. Gelukkig groeit zijn haar niet al te hard en hoeven we niet iedere 2 maanden naar de kapper.

één jaar geleden

Het was hier ook een drama. Gillen en krijsen bij de thuiskapster. We hebben hem toen naar een 'gewone' kapper gestuurd die ervaring heeft met kinderen en hebben mijn broer mee gevraagd. Zo werd het een uitje van onze zoon met z'n oom. Het ging een stuk beter. Gisteren is hij met z'n vader naar diezelfde kapper gegaan en hij gaf geen kik. Geen idee waarom het nu ineens zonder strijd ging. Meneer zat op een paard, juf roos op en rozijnen in de hand. Dag van tevoren begonnen met boekje lezen over de kapper en een filmpje gezien. Kinderschaar gegeven die hij aan z'n kapper kon laten zien. We hadden afgesproken voor een positieve ervaring te gaan. Desnoods alleen even op de stoel bijv. Misschien kun je zoiets afspreken met de kapper? 1e keer kijken en op de stoel. 2e keer kap om en haar nat spuiten...? Lijkt me in jou situatie nog meer uitdagend. Succes 🍀💪

één jaar geleden

Wij gaan in het nieuwe jaar met onze dochter naar de kapper ben benieuwd hoe ze reageert

één jaar geleden

Hoi hoi, ik ben zelf kapster en ga bij de kinderen die het lastig hebben bij de kapper aan huis. In hun vertrouwde omgeving en in de buurt van hun speelgoed. Ik ga met de kinderen spelen, leren elkaar een beetje kennen en laat zien dat ik te vertrouwen ben. Ik laat ze alle spulletjes zien en aanraken en ze mogen zelfs de tondeuse aanzetten. Woehoeee! 😅 Ik knip de eerste keren ook altijd zonder kapmantel dat helpt ook vaak.

één jaar geleden

Ik knip zelf thuis, zowel zoon als dochter. Zitten ze op hun eigen stoel, evt een filmpje of speeltje erbij dat ze leuk vinden en dan rustig knippen.

één jaar geleden

mijn zoontje heeft ook autisme( inmiddels al 6 jaar). En ow wat was dat een drama!!! daarom is hij ook 6 keer kaal geweest omdat hij gewoon niet meer naar de kapper wou. Gelukkig is het over en vraagt hij elke week mama wanneer gaan we weer naar de kapper, Hij kiest zelfs zijn eige kapsel uit. Wie had dat ooit gedacht

één jaar geleden

Reactie op bloemetjebaby

mijn zoontje heeft ook autisme( inmiddels al 6 jaar). En ow wat was dat een ...
Oh wat fijn dat het nu beter gaat? Heeft iets daar aan geholpen of is het vanzelf gegaan? Ik ga ook zo min mogelijk maar soms moet hij er toch echt aan geloven ook al breekt het me hart echt ..