27 Reacties
2 jaar geleden
Hier heel lang geoefend en mijn zoontje begon dit rond 2 zonder te morsen te kunnen. Vork wel al veel eerder.
2 jaar geleden
Ik prik vaak de dingen op t vorkje en geef die dan aan haar. T zelfde met de lepel, doe ik het erop en dan geef ik haar die. Vorkje oefent ze wel om zelf te doen, gaat al best goed. Lepel probeert ze ook maar ben ik wat voorzichtiger in. Maar net als vandaag dan hou ik het toetje vast en dan lepel ik samen met haar het eruit. Op t laatst toen het bijna op was liet ik haar dr gang ermee gaan. Komt ook omdat ze alles zelf wilt doen, en vaak gewoon weigert te eten als ze het niet zelf kan doen.
2 jaar geleden
Ik bied mijn zoontje elke avondmaaltijd zijn vorkje en lepeltje aan. Vaak eet hij eerst vooral met z’n handen, want dat gaat sneller en hij heeft vaak echt trek. Na een tijdje gaat hij dan ook prutsen met z’n bestek en daar heeft hij lol in. Soms lukt het, soms niet, een zooitje wordt het altijd :)
Hij kan z’n yogurt zelf best aardig eten met lepel, maar de helft belandt dan wel naast z’n mond :)
2 jaar geleden
Wij laten haar bij warm eten altijd wel even met eigen bestek proberen. Op goed geluk prikt ze soms een stukje vlees of een pasta’tje aan haar vork. En dan houdt ze hem heel trots in de lucht 😂. Al hebben haar handen na even voor de leuk proberen altijd nog de voorkeur.
Met haar toetje doen we het vaak samen. Ze mag het zelf proberen, terwijl wij het bakje vasthouden. Zodra ze gaat klieren nemen we het weer over. Gaat al best aardig.
2 jaar geleden
Reactie op AnneM11
Mijn dochtertje eet met lepel en vork en soms met mes. Ze kan redelijk netj ...
We zijn begonnen met samen de lepel naar haar mondje toe te brengen. Op een gegeven moment deed ze het zelf. Daarna gingen we samen het eten op de lepel doen en dat gaat iedere keer iets beter.
2 jaar geleden
Ze begint altijd netjes met vork of lepel, prikt goed haar eten aan en stopt het in haar mond. Maar na een paar happen gaat het toch niet snel genoeg en eet ze weer met haar handjes. We laten haar gewoon haar gang gaan. Komt vanzelf. De oudste twee eten het liefst ook nog met hun handen haha.. mogen ze niet meer (zijn 5 en 7) maar als ze de kans krijgen doen ze t toch
2 jaar geleden
Wij hebben vanaf dat hij yoghurt ging eten met 9 mnd een lepel gegeven. Wij deden yoghurt erop en hij bracht de lepel naar zn mond. Ging verbazingwekkend goed. Gaf altijd iets met lepel/vork dus oefende veel. Nu eet hij alles zelf. Mag niet meer helpen. Duurt soms langer en er gaat wat minder naar binnen maar ja. Dan geef ik nog iets in grote stukken en dat eet hij met zn handje.
2 jaar geleden
Onze dochter pakt zelf de lepel aan en stopt m dan zelf in dr mond. Zelf iets op dr lepel scheppen lukt soms maar is nog lastig. Prikken met de vork probeert doet ze ook wel. En als er wat aan blijft hangen stopt ze die ook in dr mond. Maar meestal eet ze nog gewoon lekker met haar handen. We laten haar ook gewoon haar ding doen en bemoeien ons er niet te veel mee.
2 jaar geleden
Hier eet ze alles met haar handen. Eigenlijk nooit geprobeerd haar een vork of lepel te geven 🫢
L
2 jaar geleden
Ik zou met een bakje met yoghurt of fruit gepureerd beginnen met een lepel en dan klein beetje erin.
Voor jezelf een bakje erbij en ook met een lepel eten. Even laten zien hoe het kan werkt bij ons het beste.
Daarnaast ver van een witte muur of alles wat je niet goed kan schoonmaken oefenen 🙄
Mijn zoontje gebruikt de lepel aan beide kanten om te scheppen. Het zit overal maar ik mag niet helpen met scheppen..😮💨
Vorkje gebruiken we nog niet vaak, hij prikt wel z'n boterham, valt eraf, raakt gefrustreerd, smijt vork weg en pakt het stukje met z'n hand om het in z'n mond te proppen....🙈
Maar boterham of stukjes fruit is fijn om te oefenen samen met een vork.
2 jaar geleden
Hier gaat het eigenlijk echt vrij goed vind ik, en op de crèche zijden ze dat Nico wel nog niet proper kan eten... ik vind het persoonlijk al heel goed gaan🤔🤗
2 jaar geleden
Met een vork begint nu te komen dat het lukt. Maar soms prikt hij het aan zijn vork, haalt het er met z’n handje vanaf en stopt het dan in z’n mond 🤭 Ennn hij houdt de vork dan in z’n ene hand terwijl hij met de andere hand eten pakt en in z’n mond doet.. hahaha