8 Reacties
één jaar geleden
Hier ook hetzelfde maar we moesten niks verder doen omdat hij wel alles begrijpt. We oefenen nu bewuster en gaat plots veel vlotter.
één jaar geleden
Hier zitten wij al sinds begin maart bij de logopedist omdat ons zoontje nog geen enkel woordje zei. Wij zitten daar dus een kleine 4 maandjes en het gaat niet snel vooruit. Hij zegt tot nu toe opa ( heel de dag ) papa en mama ( ongericht ). De logopedist heeft een taalbegriptest afgenomen en daar krijgen wij donderdag uitslag. Ik ben benieuwd wat ze over de taalontwikkeling te zeggen heeft.
één jaar geleden
Mijn dochter zei tot 2 weken geleden ook heel weinig woordjes. De laatste 2 weken zegt ze opeens steeds meer woorden maar nog geen zinnen van 2 woorden. Volgende week afspraak bij CB, benieuwd wat ze zeggen.
Ik ben zelf wel een voorstander van logopedie, ben zelf vroeger ook geweest. Ze kunnen op een leuke manier helpen. Dat heb ik liever dan dat het nog heel lang duurt voor ze zichzelf beter kan uitdrukken (scheelt misschien weer driftbuien ;))
één jaar geleden
Onze zoon kan ook nog maar 3 woorden: die, daar en nee. Geen eens papa of mama. Hij begrijpt wel alles als je hem vraagt waar is dat? Wat doet een koe? Pak je schoenen maar. Maar praten? Nee hoor. Hij vertikt het en krijgt alles alsnog voor elkaar met ehh
één jaar geleden
Hier in België is er een lange wachtlijst voor logopedie. Wij hebben daarom al heel wat tips toegepast uit het boek: praten doe je met zijn tweeën. Ook de videocursus Peuterpraat is heel goed voor tips Ons zoontje is ook laat met praten, maar door de tips toe te passen, begint het nu toch op gang te komen. Al zijn het zeker ook nog geen tweewoordzinnen of 50 woorden. Elk kind op zijn tijd geldt ook volgens mij. Begrijpt ze veel? Dan zou ik mij nog geen zorgen maken. Enkel belangrijk om uit te sluiten dat het geen gehoorprobleem is. Waarschijnlijk past een logopedist gelijkaardige tips toe als in het boek maar meer individueel. Het kan alleen maar helpen natuurlijk. Veel succes!
één jaar geleden
Reactie op Anoniempje9090
Hier ook hetzelfde maar we moesten niks verder doen omdat hij wel alles beg ...
Hier hetzelfde… als er over half jaar geen vooruitgang in zit mag ik extra afspraak inplannen maar
Voor nu vonden ze t geen probleem. Hij begrijpt alles maar praat weinig.
één jaar geleden
Hier ook heel langzaam. Begrijpt vrijwel alles wat van haar gevraagd wordt. Ze wordt tweetalig opgevoed misschien dat het daarom wat langzaam gaat.. Ze brabbelt zoveel maar 9/10 begrijp ik echt niks van wat ze zegt, dan pakt ze mijn hand en sleurt ze me mee naar wat ze wilt 😂😂😂 Ik maak me er niet druk om, in september gaat ze peuterspelen en zal het vast sneller gaan hoop ik 🤞🏼