12 Reacties

2 jaar geleden

Je moet er ff doorheen, en dat is lastig. Doordat hij oververmoeid is om 11:50 slaapt hij slechter en dus korter. Het is weer een heel nieuw ritme opbouwen misschien toch iets eerder naar bed (11:00) en zo opbouwen

2 jaar geleden

Onze dochter (18 maanden) is ook net van 2 naar 1 slaapje gegaan. De eerste twee weken van de overgang waren een beetje een struggle. Ochtend slaapje wilde ze niet meer en volhouden tot 12 uur was moeilijk. Wij probeerde als het middag slaapje kort was haar smiddags om 1500 of 1530 nog even weg te leggen zodat ze het kon volhouden tot bedtijd (1900). Na twee weken een ritme gevonden en ze slaapt nu netjes tussen 1300-1500. Succes!

2 jaar geleden

Reactie op ElizeNathan

Onze dochter (18 maanden) is ook net van 2 naar 1 slaapje gegaan. De eerste ...
Ik ben alleen bang als ik haar na 15.00 nog laat slapen, ze onvoldoende slaapschuld heeft voor de nacht.. wat kan resulteren in vroeg wakker worden 🥲 iets met vicieuze cirkel

2 jaar geleden

Reactie op messymommy

Je moet er ff doorheen, en dat is lastig. Doordat hij oververmoeid is om 11 ...
En dan vanavond bedtijd vervroegen naar 18.00 ofzo?

2 jaar geleden

Hier hetzelfde, de ochtend is moeilijk vol te houden voor de kleine. Wat ons vaak erdoorheen helpt is een moment in de wandelwagen of boekje lezen om zo de ochtend wakkere rust tijd te hebben, en dan vroeg eten (11h30 max) en naar bed. Vaak slaapt ze dan van 1215 tot 15. Hier geldt wel voor beide kids dat op tijd naar bed savonds veel verschil maakt. 19h liggen is 7h wakker ongeveer. 1930 liggen is 5a6h wakker smorgens Heel veel sterkte het is even enkele weken schakelen, maar dan ben je erdoorheen. Beloofd

2 jaar geleden

Ik vraag me wel af: is je kindje echt klaar voor 1 slaapje? Mijne van 18 maanden nog niet echt. Ik kijk het aan per dag, soms slaapt ze van 11-13 en daarna nog van 16-17. Vandaag sliep ze van 12-3 en haalt ze het wel met een keertje. Ik heb wel een makkelijke slaper…dus het heeft bij ons allemaal niet zoveel effect op de nachtslaap.

2 jaar geleden

Deze zag ik laatst op de insta van slaaptipsvoorbabys. Misschien heb je er iets aan!

2 jaar geleden

Wij doen soms wel een powernapje van 15 min rond 9u30 als ze erg vroeg wakker is smorgens. En dan naar bed rond 12u15-12u30.

2 jaar geleden

Hier ook in het begin de overgang erg lastig. De eerste weken heb ik in de ochtend elke keer een rust momentje gepland. Dan ging ik even met hem zitten op de bank om een boekje te lezen. Zo lukte het meestal om de tijd tot bedtijd te halen. 1230 - 1500 slapen. Het gaf hem net even wat extra power. Ik deed dat altijd rond de tijd dat z'n ochtenddut zou zijn.

2 jaar geleden

Hier gisteren dus maar een uurtje geslapen op de dag en ze heeft vannacht een nacht gemaakt van 11,5 uur (18:40-06:10) 🥳

2 jaar geleden

Kijk gewoon wanneer je kindje er aan toe is. Niet alles kan volgens het "boekje" gaan. Onze kleine had met een jaar al geen zin meer in zijn ochtendslaapje. Het ene kind heeft gewoon meer slaap nodig dan de andere

2 jaar geleden

Misschien is je kindje vroeg wakker omdat hij door de korte slaapjes wat oververmoeid is? Juist dan kunnen ze vroeg wakker worden. Hoe laat gaat je kindje naar bed in de avond? Ik zeg niet dat dit voor elk kind geldt, maar hier gaat mijn dochter echt heel lekker op slapen volgens slaapschemas van slaaptipsvoorbabys. Ze is 18 mnd, slaapt van 12.30-15.00 of 12.30-14.30 of 13.00-15.00. Als ze om 14.30 wakker is ligt ze tussen 18.30 en 18.45 op bed. Is ze rond 15.00 wakker dan ligt ze om 19.00 uur in bed. Meestal wordt ze tussen 6.15 en 6.45 wakker. En het gaat echt niet elke dag of nacht goed hoor. Hier soms ook slaapje weigeren tussen de middag (help) of maar een 45 minuten of uur slapen. Dan zorgen we dat ze 18.15 uur op bed ligt.