14 Reacties

2 jaar geleden

Hier wordt ons zoontje meestal rond 6.45 wakker. ( Beetje onze routine, ik ben ook nog thuis met ons zoontje). Soms als we wandelen valt hij in de buggy even in slaap (rond 11.00 uur, heel kort en ik maak hem dan ook weer wakker.) Alex heeft nog 1 slaapje overdag en dat is de middag, hij gaat dan rond 13.30. slapen voor het middagdutje tot 15.30 ongeveer. En dit gaat altijd goed. Ik zou dus proberen het dutje een beetje te verzetten naar dus 13.00/13.30 zeker als zij zo laat pas wakker wordt. Zo heb je wat meer ruimte voor lunch.

2 jaar geleden

Misschien kan je om teveel eten achter elkaar te voorkomen, het fruit naar de late middag verplaatsen? Of iets minder in de middag geven omdat het toch wel dicht op elkaar zit? Hier is het: 6.45 wakker 7.15/7.30 ontbijt Tussendoortje (fruit, later een koekje) 11.45/12.00 lunch 13.00/13.30 Slapen 15.45 tussendoortje (koekje, fruit of knijpzakje e.d.) 17.45/18.00 avondeten 19.30 slapen

2 jaar geleden

Hier wordt ons zoontje meestal rond 6.45 wakker. ( Beetje onze routine, ik ...
Ik heb jaily vandaag inderdaad om 13.30 naar bed gebracht. Het duurde wel zeker een half uur voordat ze sliep, was al aan t denken haar er uit te halen maar toen viel ze in slaap gelukkig. Vanmorgen was het ook al bijna 10uur toen ze wakker werd. Super laat dus, maar ze gaat niet laat naar bed dus ik vraag mij wel eens af is dat wel normaal? Zolang slapen.. maargoed ik haal haar denk ik om 15.15 weer uit bed anders gaat ze vanavond misschien moeilijker slapen. Ik twijfel of ik haar middag dutje moet gaan inkorten dus bijvoorbeeld van 13.30 tot 15.00

2 jaar geleden

Misschien kan je om teveel eten achter elkaar te voorkomen, het fruit naar ...
Ja dat zou ook kunnen. Maar gek genoeg eet ze het wel op. En als ik vraag jaily honger? Zegt ze hap hap met gebaren naar haar mond. Of ze roept eten. Als ze wakker is krijgt ze een dubbele boterham. Met nu dus vaak wat fruit erbij. En dan voor het middag dutje weer een dubbele boterham. En dan na het dutje vaak nog wat fruit of koekje ofz. En om 17.30 warm eten met een toetje.

2 jaar geleden

Misschien kan je om teveel eten achter elkaar te voorkomen, het fruit naar ...
Ze was trouwens een tijdje terug te licht in gewicht op het bureau, dus minder eten geven doe ik liever niet. Ze geeft het zelf ook wel aan als ze niet hoeft. Maar ik vond het ook wel kort op elkaar als ze zolaat wakker is. Gelukkig is ze wel inmiddels omhoog gegaan in haar curve, dus dat was goed.

2 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Ik heb jaily vandaag inderdaad om 13.30 naar bed gebracht. Het duurde wel z ...
Ze slaapt best wel lang inderdaad. Van 19.30 tot 7.30 zou eigenlijk het mooiste zijn. Dat ze nog gaat slapen in de middag hahaha 😂 na zo'n lange nacht. Alex slaapt hooguit 11 uur per nacht. En dan 2 uur smiddags. Maarja ieder kindje is anders misschien heeft ze meer slaap nodig. Ik zou wel even proberen die 13.30 aan te houden als ze zo laat sochtends pas wakker wordt. En dan rond 15.30 wakker.

2 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Ik heb jaily vandaag inderdaad om 13.30 naar bed gebracht. Het duurde wel z ...
Ik zou haar echt eerder uit bed halen 's morgens en de middagdut behouden. De hele dag wakker is zeer waarschijnlijk nog veel te lang en ze slaapt wel heel erg lang 's nachts. Hier zijn we blij als meneer van 19 tot 5 uur slaapt. Hij krijgt nog één middagdut waar hij meestal ruim twee uur slaapt.

2 jaar geleden

Reactie op Preitaart

Ik zou haar echt eerder uit bed halen 's morgens en de middagdut behouden. ...
Sochtends wakker maken wil ik niet. En ze slaapt wel smiddags alleen het schema komt in de war. Ze heeft nu ook gewoon van 13.30 tot 15.30 geslapen. Waarschijnlijk gewoon een hoop slaap nodig.

2 jaar geleden

Ik snap je zorgen als ze ook nog eens te licht in gewicht is/was. Omdat je dan simpelweg te weinig wakkere tijd heeft waarin ze kan eten. Zou haar zsm na wakker worden ontbijt geven, dan weer lunch voor haar middag slaapje, na haar middag slaapje een tussendoortje (fruit?) en dan avondeten. Evt nog extra tussendoortje tussen ontbijt en lunch als dat nodig is maar dat lijkt te kort op elkaar te zitten. Krijgt ze in elk geval nog genoeg melk (volle melk op kv #2) binnen per dag?

2 jaar geleden

Reactie op happy24

Ik snap je zorgen als ze ook nog eens te licht in gewicht is/was. Omdat je ...
Ze gaat niet of nog niet naar het kdv. Maar buiten dat is ze vanaf dat ze 8 maanden was gestopt met melk drinken. Weigert elke vorm. Bied het wel nog steeds stug dagelijks aan. Dus soms drinkt ze wat slokjes maar vaker niet dan wel. Wel een toetje na het avond eten gelukkig. Begin mij een beetje te beseffen dat mijn kind niet zo werkt als de meeste 🫣. Maar ik heb over dat stuk ook veel en lang zorgen gehad. Vooral omdat ze er zo vroeg mee begon te weigeren.

2 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Ze gaat niet of nog niet naar het kdv. Maar buiten dat is ze vanaf dat ze 8 ...
Ik denk dat ze kunstvoeding bedoelde ;) Alex drinkt vanaf 1 jaar halfvolle melk in de avond voor het slapen gaan. En smiddags bij de lunch krijgt hij een smaakmelkje (Optimel ofzo). Ja dat is natuurlijk weer oohhh zo fout..nou hij vind het lekker hahaha 😂 heb je dat al een geprobeerd? Maar goed ik zou gewoon de middag wat verzetten en tot max 15.30, met slapen. En ja ik vind ook wel dat ze tot laat slaapt maarja ze zal het wel nodig hebben en als ze nachts ook gewoon echt goed slaapt why not. Wou dat ik eens wat meer rust had overdag want Alex is handjes vol hahaha 😂 👍🏻

2 jaar geleden

Ik denk dat ze kunstvoeding bedoelde ;) Alex drinkt vanaf 1 jaar halfvolle ...
Hahah ja ze slaapt snachts gewoon goed! Optimel nog niet geprobeerd dat ga ik nog eens doen! Kv of normale melk of wat dan ook dat wilt ze allemaal niet. Alleen optimel nog niet geprobeerd. Ze doet het verder wel gewoon heel goed. Misschien is het ook wel een fase, geen idee! Misschien is ze over een tijdje wel weer om 07.00 uur wakker want dat was 4 maanden geleden ook gewoon het geval.

2 jaar geleden

Reactie op happy24

Ik snap je zorgen als ze ook nog eens te licht in gewicht is/was. Omdat je ...
Had het inderdaad verkeerd gelezen hahah sorry maar nee geen kv en geen melk

2 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Hahah ja ze slaapt snachts gewoon goed! Optimel nog niet geprobeerd dat ga ...
Dat is fijn! Het is in ieder geval niet verstoord. Ja misschien dat ze dat lekker vind krijgt ze toch melkproduct binnen. En alles is inderdaad een fase. Misschien dat ze straks ineens om 5 uur wakker wordt...meid 😂😭🫣