136 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Maakt zo’n egg goed schoon? Hoor daar nl wisselende verhalen over 😊 Hier ...
Voor de hardnekkige vlekken gebruik ik nog wel biotex. Verder erg tevreden! En ja wij wachten ook op de tweedehands markt en hopen dat onze huidige auto het nog een paar jaar volhoudt..

2 jaar geleden

Leuk topic! @zandhoopje heeft mij aan de wasbare luiers geholpen.🥰 Op de insta van dubbelzen staat een goede uitleg. Ze hebben ook proefpakketten met verschillende soorten en maten. De nieuwe luiers liggen in de was dus deze week voor t echie. Verder - veel 2e hands kopen en verkopen - liever duurdere maar goede kleding zodat ze lang mee gaan. Soms liggen ze een paar jaar op zolder - kleding ruil met vriendinnen - wasbare zoogcompressen - zoveel mogelijk ecologisch schoonmaak middel - kachel op 19g en 20:00 naar 15g, kleedjes op de bank - huis geïsoleerd inclusief glas en kozijnen (tip verdiep je ook in de subsidie) - makkelijke moestuin (ik heb geen groene vinger maar dit jaar gaat het lukken) - hydrobakken onder het gras ivm vele regenval - lid bij de bieb, bijna nooit meer nieuwe boeken - we hebben een droger maar gebruiken we alleen bij nood. - kleiner terras, meer planten. Zo'n insecten kastje aan de muur (ook leuk om cadeau te geven) - zonnepanelen komen nog - we fietsen en lopen veel ipv auto - ong. 2 a 3x pw vlees - duurzaam beleggen (voor zover ik weet waar het in belegt wordt, niet in shell etc.) Wensen nog wel elektrische auto, warmtepomp, zonnepanelen etc. Maar eerst nog even sparen🤭😂

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Ah ok, en hoe doe je dat met een wolbroekje dan? Want ik heb er 1 gekregen ...
Je lanoliseert de wolbroek (voor het eerste gebruik 3 keer). Dat maakt hem waterdicht. Ik kan er met m’n hoofd ook niet bij hoe het kan, maar het werkt. 🤣👌🏻 ik heb een wolbroek van disana. Je koopt ze beter een maatje te ruim dan te krap.

2 jaar geleden

Reactie op Famke123

Leuk topic! @zandhoopje heeft mij aan de wasbare luiers geholpen.🥰 Op de ...
Thanks 😊 Wat bedoel je met een makkelijke moestuin? En hydrobakken?

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Thanks 😊 Wat bedoel je met een makkelijke moestuin? En hydrobakken?
https://makkelijkemoestuin.nl/ Hier hebben we 1 bak van. Ik probeer het al 3 jaren maar was afgelopen zomer wat druk met andere dingen ;) Maar super leuk. Zelf groente verbouwen en je kan het zo regelen dat het ook goed is voor de bloemetjes en de .. ;)

2 jaar geleden

Leuk onderwerp; Tip voor de wasbare zoogcompressen, om ze in een waszakje te wassen. Bij ons is het in de wasmachine gekomen en is het filter doorgebrand 😓😓😓. Niet heel duurzaam. Verder; - ben vegetariër - gebruik mijn auto bijna nooit - menstru-cup lekte bij mij door. - kook zoveel mogelijk van scratch. - bijna alle baby kleding is 2de hands. - grote baby spullen (kinderwagen etc.) Ook 2de hands.

2 jaar geleden

Reactie op Famke123

https://makkelijkemoestuin.nl/ Hier hebben we 1 bak van. Ik probeer het al ...
Haha 😬 in ons vorige huis hebben we een mega moestuin gehad. Was echt te hoog gegrepen. Het begon goed, maar eindige totaal overwoekerd door aardbeienplanten en onkruid 😂 Maar leuk idee zeg als ik dat zo zie! Ik heb hier zelf aardappelkistjes liggen waar ik een kruidenbak oid van wil maken en in de voortuin heb ik een bedje aardbeienplantjes bedenk ik mij nu ineens 😂🙈 iets met slechte nachten of zo dat ik dat vergeet 🤭

2 jaar geleden

Reactie op Gina - 28 07 2021

Leuk onderwerp; Tip voor de wasbare zoogcompressen, om ze in een waszakje ...
Hier ook continue lekkage, snap er niks van. Om dan verschillende soorten van die cups te kopen om te kijken welke niet lekt vind ik ook zo wat 🙈 Dat van die zoogkompressen herken ik gedeeltelijk. Kwam bij ons steeds in de rubberen rand bij de deur en daardoor werden ze super vies 😮‍💨

2 jaar geleden

Wat we al doen: - wasbare luiers, maandverband, zoogcompressen, billendoekjes - grote zelfvoorzienende moestuin jaarrond (qua groente, nog niet qua fruit) - 2e hands babykleertjes en babyspullen, meubels, kleding etc. - eco schoonmaakmiddelen, wasmiddel en verzorgingsproducten Wat we nog willen: - beter geïsoleerd huis - een elektrische auto

2 jaar geleden

Reactie op pgaia

Wat we al doen: - wasbare luiers, maandverband, zoogcompressen, billendoekj ...
Grote zelfvoorziende moestuin, het hele jaar? Wauw. Heb je ook tips voor de dummies zoals ik😇

2 jaar geleden

Onlangs vinted ontdekt! Voordat ik wat nieuws wil hebben kijk ik eerst daarop! Milieu bewust en goed voor de portemonnee 😇

2 jaar geleden

Onlangs vinted ontdekt! Voordat ik wat nieuws wil hebben kijk ik eerst daar ...
Ja Vinted is fantastisch! Ik koop daar pakketten rompers, slaapzakken, heb m’n positiekleding daar gekocht en weer verkocht.. ideaal!

2 jaar geleden

Reactie op pgaia

Wat we al doen: - wasbare luiers, maandverband, zoogcompressen, billendoekj ...
Moestuin hebben we hier ook! Denk zo’n 8m2 waar ik vooral in het voorjaar/zomer in verbouw. Nu staat er prei maar denk niet dat dat heel succesvol wordt 😅 In de zomer heb ik; Aardbeien Cherry tomaatjes Sla Koolrabi Witte kool Spitskool Sperziebonen Soms aardappelen, maar dat levert weinig op met een klein stukje grond En we hebben een bosbessenstruikje, perenboompje en pruimenboompje Voor de dummies @Famke123. Dit is echt een easy peasy moestuin, even kijken wanneer je moet potten, iedere dag water geven en lekker vers uit de grond trekken als het klaar is! 🥔🍅🥬

2 jaar geleden

Onlangs vinted ontdekt! Voordat ik wat nieuws wil hebben kijk ik eerst daar ...
Heb ik nu ook ontdekt! Had ik veel eerder moeten weten!

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Hier ook continue lekkage, snap er niks van. Om dan verschillende soorten v ...
Ja met die cups is het bijna alsof iemand het even voor moet doen, maar goed, daar is het wat te intiem voor. Wel jammer, want als het wel werkt, dan bespaart het echt wel.

2 jaar geleden

Reactie op Gina - 28 07 2021

Ja met die cups is het bijna alsof iemand het even voor moet doen, maar goe ...
😂😂 Ja bespaart zeker en heb ook het idee dat het gezonder is. Op koop daarom nu wel de katoenen variant, maar goed, dan nog liever zo’n cup. Ik ga er nog eens over nadenken. Misschien is de boel daar na de 2e zwangerschap weer veranderd en wil het nu wel 😊

2 jaar geleden

Welke menstruatiecup gebruikte je?
Organicup

2 jaar geleden

Hoe staan jullie partners er eigenlijk in? Die van mij vindt het allemaal maar ‘onzin’. Probeer m wel de goeie richting op te duwen maar tis nogal een opgave. Daarom dat zoiets als wasbare luiers etc heel moeilijk gaat worden om hier te laten slagen. Wel is hij erg bezig met isolatie, zonnepanelen, etc. Maar om bijv een klein voorbeeldje te noemen; z’n boterhammen gaan apart in plastic zakjes en dan nog eens in een boterhammentrommel. Heb ‘m al vaak gevraagd waarom hij ze niet zo erin doet, maar dan wordt de trommel vies zegt ie 🤷🏼‍♀️ (Net of we geen vaatwasser/afwasmiddel in huis hebben)

2 jaar geleden

Mijn man is nog fanatieker dan ik, scheelt dat we samen veel docu's hebben gekeken en we dus allebei de noodzaak zien van zo duurzaam mogelijk leven. Misschien helpt dat nog? Hem laten zien waarom het zo belangrijk is?

2 jaar geleden

Hoe staan jullie partners er eigenlijk in? Die van mij vindt het allemaal m ...
Sorry, moet wel even lachen om de boterhamzakjes om de trommel niet vies te maken 😂😂 Hier doen we het echt samen. Mijn man stimuleert mij juist enorm om mij te verdiepen in de wasbare nachtluiers, dus dat vind ik ook wel weer leuk 😊 we proberen elkaar hierin te blijven scherpen. Laatst bijv samen een aflevering van ‘de prijsknaller’ op npo gekeken over kleding. Dat zet wel weer even aan het denken. Voor mijzelf en m’n kids kocht ik al zo veel mogelijk 2e hands, maar voor manlief nog niet echt, maar dat ga ik wel meer doen 😊