136 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Blessings2021

Deze gezichtsreinigingsdoekjes van de hema vind ik heel fijn werken. Waterp ...
Ah thanks! Eens kijken. Ik gebruikte altijd de wegwerp makeupdoekjes van de lidl, werkt perfect maar wil van dat wegwerp af 😬

2 jaar geleden

Heeft er hier iemand ervaring met zelf zaad winnen van groenten. En zijn er bepaalde makkelijke of moeilijkere teelten hierin? Ik was daarstraks naar de winkel geweest aveve om onze voorraad wat bij te vullen en ik was 80 euro kwijt en had toch niet zo reuze veel bij leek mij🤔

2 jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Heeft er hier iemand ervaring met zelf zaad winnen van groenten. En zijn er ...
Niet echt ervaring omdat ik meestal al de kleine plantjes koop 🙈 maar van sperziebonen moet je wel van een zaadje beginnen. Heel gemakkelijk, 2-4cm diep en om de zoveel cm een zaadje. Lekker veel water geven en t groeit vanzelf 😬

2 jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Heeft er hier iemand ervaring met zelf zaad winnen van groenten. En zijn er ...
Wij doen het met paprika en rode peper..project van mijn man😁

2 jaar geleden

Wij hebben zonnepanelen,ik gebruik een shampoobar,we hebben maar 1 auto....heeft mijn man nodig voor zijn werk,ik doe zelf alles lopend,en straks op de fiets. We willen kijken voor een warmtepomp...maar als ik heel eerlijk ben zijn de zonnepanelen er in eerste instantie gekomen omdat het kostenbesparend is......we hebben het niet uit milieu oogpunt gedaan . We gebruiken minder water,maar weer omdat dat kosten scheelt...milieu komt op tweede plaats . We scheiden wel afval,gooi nog geen snippertje op straat en accepteer dat ook niet van de kids. We doen soms een dag zonder vlees . Ik gebruik daarintegen wel gewoon weggooi luiers...heb een droger..omdat het soms gewoon niet droogt op zolder en ik was ook voor mijn vader die geen wasmachine heeft . Ik vind het soms best lastig!

2 jaar geleden

Reactie op Blessings2021

Deze gezichtsreinigingsdoekjes van de hema vind ik heel fijn werken. Waterp ...
Ik scrub zelf elke avond met de abrikozenscrub van Kruidvat..in de bruine glazen potjes.......ondanks dat wordt aangeraden het 1 keer pw te doen,doe ik het elke dag..en het werkt prima..doe de huid rond mijn ogen ook,maar dan zachtjes.. Ik heb waterproof mascara van essence van kruidvat....maar gewoon washandje met warm water werkt prima hier...😁

2 jaar geleden

Oh ja..en ik shop eigenlijk altijd tweedehands...Vinted is mijn app!

2 jaar geleden

Kan ik koffieprut ook nog ergens voor gebruiken? Goed voor de tuin heb ik wel eens gelezen?

2 jaar geleden

Reactie op Famke123

Kan ik koffieprut ook nog ergens voor gebruiken? Goed voor de tuin heb ik w ...
Ja volgens mij wel. Dacht gewoon als mestvervanger. En bananenschillen voor je rozen! Werkt als een tierelier 😬

2 jaar geleden

https://www.instagram.com/reel/Ca657czAaIC/?utm_medium=copy_link Kwam deze ...
Ga ik dus straks direct doen😅

2 jaar geleden

Geb laatst wasbare ‘wattenschijfjes’ gekocht. Maar heeft er toevallig een i ...
Kokosolie werkt super goed hier

2 jaar geleden

Reactie op Famke123

Kan ik koffieprut ook nog ergens voor gebruiken? Goed voor de tuin heb ik w ...
Ik gooi dat in de zomer altijd voor de deur, het weert de mieren 🐜🐜🐜

2 jaar geleden

Ja hier zijn ook de milieu bewuste keuzes vooral voor het kosten besparende deel😅 Maar ook wel een beetje voor het milieu, want dat vind ik ook belangrijk... Maar het is ook heel erg dubbel want zonnepanelen zorgen voor het besparen van energie, maar het ontginnen van de nodige grondstoffen en het produceren van zonnepanelen zijn dan weer niet heel milieuvriendelijk, en zo zijn er nog wel dingen

2 jaar geleden

Een volgerstip op insta voor alle newbies met een groentetuin zoals ik..of heb ik die tip hier vandaan?? In dat geval bedankt voor de tip; eatinghealthyfeed Ook de mannen er op zijn niet onaardig om te zien tijdens de tips ;) Daarnaast..in ons dorp is een actie om te verduurzamen mbt 5 thema's; energie, samenleving, groen, circulair en voedsel.. Ik denk er aan om me aan te sluiten in de organisatie en heb wel wat ideeën. Ik ben daarom ook benieuwd naar ideeën van jullie. Wat zouden jullie anders wil zien in jou direct omgeving mbt deze thema's? pluktuinen, groener park, minder hondenpoep in de tuin, meer afvalbakken en subsidie voor wasbare luiers staan op de lijst. ;)

2 jaar geleden

Reactie op Famke123

Een volgerstip op insta voor alle newbies met een groentetuin zoals ik..of ...
Wat een goeie. Ik ga daar eens over nadenken! Hier voor mijn verjaardag een droogoven gekregen. Enorm blij mee en ook een aanrader als je een groentetuin hebt om bijv je kruiden ook in de winter te kunnen gebruiken. Of om ‘gezond’ lekkers voor je kind te maken. Ik ben echt als een kind in de snoepwinkel nu met alle mogelijkheden die zo’n ding heeft. Gingen vanavond ergens een drankje doen en ik nam m’n handboek voor droogovens mee om daar verder te lezen en er enthousiast met manlief over te praten 😂 Hij heeft ook heeeeel veel onderzoek gedaan naar welke de beste is. Echt zo lief 🥰

2 jaar geleden

Hier in België krijg je een subsidie van max 150 euro voor wasbare luiers 50procent van de aankoopprijs. Maar is per gemeente verschillend. Ik heb zelf ook al zitten denken aan een pluktuin om het te veel aan groenten en fruit te delen of iets dergelijks. Ik heb hier vaak overschotten. Is echt zonde om het weg te gooien. Wij hebben vaak courgette in overvloed in de zomer Mama heeft vroeger een kleine gritenboerderij met eigen verwerking gehad super leuk.

2 jaar geleden

Reactie op Famke123

Een volgerstip op insta voor alle newbies met een groentetuin zoals ik..of ...
Ik vind een gezamenlijke groentetuin echt een super idee. Ook maatschappelijk kan dat veel bijdragen denk ik. Verder motiveren tot minder betegelde tuinen en opvang regenwater in tonnen voor besproeien tuin. Subsidie wasbare luiers had ik laatst gevraagd en dat doen ze niet 😞 de stad zoveel mogelijk autoluw maken en beter toegankelijk voor fietsers (voorrang rotondes), overal 30km/u. Scholen erbij betrekken? Dat ze daar al leren over groentetuinen, zuinig omgaan met wat je hebt, afval sorteren, etc? Zomaar wat ideetjes 😬

2 jaar geleden

Hier al heel wat gewerkt in de groente tuin, de eerste plantjes beginnen al mooi uit te komen, we hebben een paar zaaibakken gemaakt van afval hout. Nico kruipt rond in het gras terwijl ik onkruid wied of potjes aan het zaaien ben echt leuk zo samen tuinieren 😊

2 jaar geleden

Ik heb een elektrische fiets aangeschaft waar ik nu mijn woon werkverkeer mee doe 18km enkel! Best een lang ritje voor de fiets maar voorlopig gaat het nog met plezier 😅 De eerste halve werkweek gedaan. Ik werk nu maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Super leuke job gevonden maar het is wel héél vermoeiend weer gaan werken😊

2 jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Ik heb een elektrische fiets aangeschaft waar ik nu mijn woon werkverkeer m ...
Klinkt goed! Hier ook een elektrische fiets met fietskar om zoonlief naar school (5km) verderop te brengen 😊