183 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
- Lang bv geven
- Toen ik nog aan veilig samen slapen deed, omdat dat de en ...
Over het buitenslapen is zelfs bewezen dat het positieve effecten heeft op het immuunsysteem 😁
2 jaar geleden
Als ie wakker wordt 's nachts, niet te veel moeite doen om hem terug in slaap te krijgen en gewoon lekker tussen ons in leggen
2 jaar geleden
Reactie op AnneEZ
Oh, en ik heb de ultieme. Ik werk momenteel niet. En mijn kind gaat wel 2 d ...
Ohja, dit! Ik werk wel, maar sta in het onderwijs, dus ook wel wat vakantie. Nou, dan gaat ie ook lekker een paar daagjes naar de opvang hoor 🙈
Deze week niet, we zitten in Corona-quarantaine 😕 nou, ik heb echt een paar dagen genoten van het continu samen zijn, maar nu na dag 3 begin ik stilaan toch af te tellen 🤫
2 jaar geleden
Slapen onder een dekbed..
Pas 20 uur naar bed soms later..
Af en toe potjes geven.
Naast mij slapen in bed/ co-sleeper..
Kindje laten lopen.
Koekjes geven
Dixsap of gewoon ranja
Slokje van mijn thee geven ( thee met suiker..😱😱😂)
Voor de tv zetten..
Loedermoeder hierrooo kan nog wel eventjes door gaan... 😂
Altijd maar dat gezeik..
2 jaar geleden
Wij geven ook vaak potjes voeding.
Heel soms lange vingers (ivm ei erin)
Als die in de nacht wakker wordt leggen we hem vaak bij ons. Gemiddeld 3 a 4x per week
Voor de TV zetten
2 jaar geleden
Moedermaffia gone wrong: steevast willen doorgaan met wasverzachter (a 2doppen per was) ook al is dat ‘écht heel slecht en kan je kleine er allergisch op reageren’ - dus ik doe 1 dop ipv 2 doppen- en dan een kleine krijgen die er ook echt allergisch op reageert en dan ipv te stoppen maar ‘af te bouwen’ tot een half dopje wasverzachter om erachter te komen dat óók dat nog te veel is op het tere huidje en nu huilen met de pet op want moeilijk harde kleding 😂😂😂
2 jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
- Lang bv geven
- Toen ik nog aan veilig samen slapen deed, omdat dat de en ...
Nou ik vind het ook nog steeds de grootste onzin dat mensen wat moeten vinden over het ‘lang bv geven’… echt een gevalletje het is nooit goed hahaha. ‘Oh heb je MAAR 5 maanden bv gegeven.. hmm’ vs ‘euh geef je nog steeds bv ja? Maar je kindje is nu toch 9 maanden?!?!?!?’ 🥴
2 jaar geleden
Reactie op mmhut
Beetje azijn toevoegen werkt ook als wasverzachter ☺️
Thanks voor de tip!! Heb nu net bollen wol voor in de droger in huis gehaald! Schijnt dé uitkomst te zijn 🙌🏼😁
2 jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
Nou ik vind het ook nog steeds de grootste onzin dat mensen wat moeten vind ...
Nou dat idd. Zo jammer hoe we dan over elkaar oordelen. Alsof er niets beters te doen is. Kost veel te veel energie dat moedermaffia zijn. Energie die je beter ergens anders in kunt steken 😊
2 jaar geleden
- Af en toe wat eten van ons geven, waar dan te veel zout in zou zitten
- Ik heb tijdens de borstvoeding wel eens alcohol gedronken. Natuurlijk niet veel en ik heb wel natuurlijk opgelet of er genoeg tijd tussen zat, maar ook niet moeilijk gedaan als het iets te kort was.
2 jaar geleden
-Tussen ons inleggen bij moeilijke nachten
-potjes voeding geven
-niet iedere dag braaf is op haar buik leggen (Ze zit liever😂)
-Gelijk reageren als ze huilt in bed (meestal tuut kwijt)
- Tv kijken (Juf roos krijgt altijd applaus als ze tevoorschijn komt haha)
- 3 knuffels in bed
- Iedere dag in bad
Ja echte loedermoeder hier 😬
Zal vast nog genoeg aan dit lijstje worden toegevoegd met de jaren🥳
2 jaar geleden
Hahaha ik doe een aantal dingen ook hoor. Potje geven, voor de tv 📺 & tussen ons in bij lastige nachten. Ik vind mezelf juist geen loedermoeder, maar een leuke moeder😂. Zo houden we het voor ons allemaal gezellig en blijven we uitgerust 😂💡
2 jaar geleden
Reactie op happy24
Fulltime werken…..
Ja afschuwelijk want je hebt toch geen kind om m alle dagen bij de opvang te dumpen.😩
Parttime werken is natuurlijk ook slecht, want dan ben je een deeltijdprinsesje en heb je geen ambitie ofzo?🙄
Niet werken is natuurlijk helemaal aartslui en zonde van je hersenen…🤨
Ik heb inmiddels geconstateerd dat je het toch altijd fout doet, en nu doe ik wat ik wil, en dan is het nog steeds volgens iedereen fout maar ik ben iig zelf wel het meest happy 🤗
2 jaar geleden
Heel de dag staat thuis baby tv op of iets anders voor hem
Hij begint zijn nacht in de cosleeper maar na een paar uur slaapt hij bij ons en sinds hij kan kruipen in zijn slaapzak kruipt hij zelf al tot bij ons😂
Ik maak wel altijd vers groenten en vlees maar voor het fruit doe ik elke dag 1 stuk fruit en de rest potje erbij.
Laat opblijven want mijn man is pas thuis vanaf 20 uur.
Fruit yoghurtjes geve elke dag hij vind dit super lekker.
En ook aan alles laten proeven maar echt aan alles en de meeste dingen lust hij ook.