15 Reacties
één jaar geleden
Het zijn echt fases die er helaas bij horen! Je moet maar eens opletten, elke keer komen er nieuwe topics bij met bijna dezelfde problemen, vragen en ook nieuwe ontwikkelingen (die wel leuk zijn hahaha).
Als tip: gewoon blijven aan bieden maar niet pushen ;) als hij niet wilt...dan niet. Natuurlijk niet laten verhongeren, dus iets anders geven is wel zo lief haha.
één jaar geleden
Reactie op Manu26
Hier ook, zou wel een fase zijn.
Soms eet hij ineens 1 dag super goed en ...
Ja hahah,
Koekje 🍪🍪🍪🍪
één jaar geleden
Reactie op Leviatha
Mischien doorkomende tanden of kiezen? Mijn zoon wil dan namelijk niet eten ...
Zijn allemaal al bijna door.. pff
één jaar geleden
Hier ook! Mijn dochtertje eet elke ochtend ook geen boterham, geen fruit.. lastig.
één jaar geleden
Bij mij weigert ze niet, maar ik ben wel op zoek naar betere/leukere manieren om mijn dochter te laten eten.
Mijn man heeft als standaard om een filmpje op zijn telefoon te laten zien en haar eten te geven. Ik heb het gevoel dat ze de stoel ook wat beu is.
Iemand gaf ook als tip om een monkey plate op een toegankelijke plek te zetten. Dan kan ze spelen en hapjes eten.
Is zijn gewicht wel goed?
één jaar geleden
Reactie op Gina - 28 07 2021
Bij mij weigert ze niet, maar ik ben wel op zoek naar betere/leukere manier ...
Hoi! Voor leukere manieren om te eten kun je je eens verdiepen in de rapley/kleintjes methode. Hierbij laat je het meer los want je kind krijgt zelf de controle bij het eten. Jij bepaalt wat en wanneer er op tafel komt maar je kindje bepaalt zelf hoeveel hij eet en evt hoe lang hij aan tafel zit.
Solid starts is een goede app met tips. Hebben ook een insta waar ik goede dingen over gehoord heb.
Wij gebruiken vanaf dag 1 de kleintjes methode en hebben werkelijk nog nooit problemen aan tafel gehad.
één jaar geleden
Reactie op happy24
Hoi! Voor leukere manieren om te eten kun je je eens verdiepen in de rapley ...
Thanks! Ga ik checken!
één jaar geleden
Reactie op happy24
Hoi! Voor leukere manieren om te eten kun je je eens verdiepen in de rapley ...
Ik had dit dus nooit moeten zeggen. Sinds dit bericht eet onze zoon nauwelijks avondeten meer 😫
Maar goed.. we gaan er maar geen aandacht aan schenken en rekenen erop dat dit snel weer overwaait. Hij zit nog in de nasleep van z’n buikgriep dus misschien echt savonds geen trek. Of misschien toch z’n kiezen die doorkomen (hij kwijlt wel). I don’t know..
Fijn te lezen dat we niet de enigen zijn.
één jaar geleden
Hier ook een paar dagen slecht eten. Vandaag lijkt het erop dat ze waterpokken heeft. Verklaart een hoop
één jaar geleden
Reactie op happy24
Ik had dit dus nooit moeten zeggen. Sinds dit bericht eet onze zoon nauweli ...
Haha, bedankt voor je eerlijkheid!
Ach wellicht moeten we ook accepteren dat ze gewoon niet altijd willen eten. Zolang de wangetjes nog bol zijn en de billetjes nog een vetlaagje hebben is er niets aan de hand.