21 Reacties
3 jaar geleden
Ik ken de TOG schema’s wel, maar dan zou ze alleen in een korte mouw romper met slaapzakje zonder mouwen moeten slapen.. lijkt me ook zo koud? Terwijl ik zelf wel met pyjama onder dekbed slaap😅
3 jaar geleden
Wij hebben ook een nieuwbouw huis, nu 5 jaar oud en onze oudste zoon is bijna 4 en onze dochter 5 maanden. Hier is het ook standaard altijd 21 graden is huis. De oudste slaapt in een dunne pyjama en onze dochter slaapt in een romper met korte mouwen en een wat dikkere slaapzak (lange mouwen), ze wordt altijd wakker met koude handjes en een normale temperatuur in haar nek. Zolang jouw kindje normaal aanvoelt qua temperatuur zou ik mijzelf er niet druk om maken ☺️
3 jaar geleden
Hier ook een warmtepomp, beneden warmer dan 21, boven hebben we het iets koeler kunnen krijgen en ik zet vaak het raam even goed open voor het slapen gaan op de kinder kamers. Onze kindjes van 2jr en 5mnd slapen beide in een teddy zak van 2,5 tog van puckababy, met eronder een romper zonder mouwen voor de oudste en sokken haha, en de kleinste lange mouwen romper en sokjes. De kleinste ligt nog met een dekentje vast.
Beide eigenlijk nooit een klam nekje, dat is het belangrijkste. Koude handjes schijnen niets te zeggen, maar ikwordt er zelf wel wakker van als ik te koud lig.
dus ik denk juist dat je het hardstikke goed doet hoor,
als je twijfelt zou ik eens kijken naar de verschillende diktes van de puckababy zakken, misschien hoef je niet zoveel kleding aan net een dikker zakje, of proberen het shirtje weg te laten over de lange mouwen romper en misschien te testen hoe een dun broekje met de lange mouwen romper samen het doet.
Het belangrijkste is dat je kindje behaaglijk ligt, dat slapen komt dan vanzelf.
3 jaar geleden
Bij ons is het boven snachts 16 graden. Mijn zoontje slaapt zonder rompertje in pyjama met een puckababy 4seizoens slaapzak. Hij heeft een dekentje en lakentje.
3 jaar geleden
Niet lullig bedoeld, maar ehm dit noem je luchtig kleden? 😳
Bedenk dat het gezond is om het 's nachts wat koeler te worden, erg koude handjes zijn bijvoorbeeld juist gezond.
Slapen gaat beter in een koelere ruimte, maar als dat niet lukt, tsja dan lukt dat niet he, laat het cb maar lullen 😅 (overigens zou ik 21 graden overdag ook al echt te warm vinden, maar dat is persoonlijk)
3 jaar geleden
Hier ook een warmtepomp. Beneden altijd 21. Boven schonmelt tissen 18 en 20 graden. Ze overdag het raam open. Maar zodra de kleine gaat slapen doe ik die dicht. Slaapt in een romper met korte mouwen en een pyjamaatje en een vrij dike slaapzak zonder mouwen, een heel dun dekentje en een laken. Daar doet hij het prima in.
3 jaar geleden
Reactie op Preitaart
Niet lullig bedoeld, maar ehm dit noem je luchtig kleden? 😳
Bedenk dat h ...
Nee, nu kleed ik haar niet luchtig. Als ik die TOG adviezen zou volgen dan wel. Dan zou ze dus alleen maar romper korte mouwen en dun slaapzakje mogen
3 jaar geleden
Bij ons is het boven snachts 16 graden. Mijn zoontje slaapt zonder rompertj ...
De deuren staan bij ons ook open zodat we hem horen en wij hebben op onze slaapkamer twee ramen open.
Als het gaat vriezen dan doen we de ramen op een kiertje of 1 raam dicht.
3 jaar geleden
Wij wonen ook in nieuwbouw, maar zonder warmtepomp. Het is boven niet lager te krijgen dan 19 graden.
Bij ons slaapt hij volgens het TOG schema; korte mouwen romper, lange mouwen shirt, broek en een slaapzak van ong 1.2 TOG.
Soms zijn z’n handjes en wangen een beetje koud, maar z’n nekje voelt wel lekker warm :)
3 jaar geleden
Ik merk dat mijn baby’s wakker worden als het wat frisser wordt. Ik kleed ze best goed aan en meestal is het rond de 20 graden in hun kamer. Zodra het wat kouder wordt dan worden ze erg snel wakker heb ik gemerkt. Misschien wordt zij veel wakker omdat ze het warm heeft? Zo zie je maar dat elke baby anders is.
3 jaar geleden
Hier ook een nieuwbouw woning waar het nooit kouder is dan 21 graden Celsius. Ons zoontje (bijna half jaar oud) slaapt in een korte mouwen romper en een slaapzak met lange mouwen. Is volgens de tog schema's te warm, maar in een dunnere slaapzak slaapt hij niet en hij voelt niet te warm aan.. Vertrouw op je gevoel, als je kindje het te warm of koud heeft denk ik dat je het wel merkt!
3 jaar geleden
Reactie op Mndy21
Wij wonen ook in nieuwbouw, maar zonder warmtepomp. Het is boven niet lager ...
Ik denk dat ik het op gevoel doe want ik heb geen idee wat een TOG advies of schema is 😅😅
3 jaar geleden
Ik denk dat ik het op gevoel doe want ik heb geen idee wat een TOG advies o ...
Het is niet moeilijk hoor 😉 Als je op Pinterest of google kijkt, dan krijg je plaatjes waarop ze het per temperatuur laten zien.
Bij de meeste slaapzakken staat het aantal TOG in het label of op internet erbij ;)
Ik hou het als richtlijn en voel altijd aan hun nekjes 😉
3 jaar geleden
Reactie op Mndy21
Het is niet moeilijk hoor 😉 Als je op Pinterest of google kijkt, dan krijg ...
Oh nou ik ga me daar niet in verdiepen 😂 hij slaapt altijd prima dus ik denk dat het wel goed zit
3 jaar geleden
Ik denk dat dit wel een beetje te veel laagjes zijn voor 21 graden. Hier is het 18-20 graden in de nacht en hebben de kindjes beiden romper en dun pyjamapakje aan met een slaapzak zonder mouwen van tog 1. Voor de baby is dat goed, voor de dreumes vaak nog te warm. Probeer anders eens een laagje minder en kijk of ze beter slaapt? Je kan idd nekje voelen of ze warm genoeg blijft. Ik vind dat ze niet snel een klam nekje krijgen bij te warm, wel vaak hele rode wangen, daar merk ik het eerder aan.
2 jaar geleden
Een heel oud topic, maar ben benieuwd wat jullie kindjes nu aan hebben ‘s nachts in de huizen met warmtepomp (waar het ‘s nachts dus ook 20-21 graden is) . Blijf het heel lastig vinden!
2 jaar geleden
Hier ook warmtepomp, 21 is beneden maar boven heb ik de ventilatie roosters open voor frisse lucht. Kleintjes dragen beide een romper en lange mouwen lange broek pj. De grootste slaapt in puckababy slaapzak 3 jarigen zonder mouwen met een dekentje en de kleinste in de puckababy alle seizoenen slaapzak de dikste uitvoering.
Denk dat ik kou kleumen heb hihi
2 jaar geleden
Reactie op mamavanevi
Een heel oud topic, maar ben benieuwd wat jullie kindjes nu aan hebben ‘s n ...
Hier een korte mouw romper en dan een dikke slaapzak. Circa 20a21 graden.