35 Reacties
2 jaar geleden
Elk kindje zijn eigen ontwikkeling 😉 onze dochter is een poepschuiver en zal het kruipen overslaan denk ik. Sinds 1 week zet ze enkele stapjes alleen.
Heb me ook zorgen gemaakt toen ik kindjes in de omgeving zag die rond 9—12 maanden konden kruipen of lopen. Maar zie, nu doet ze het op korte tijd ook.
Wat zegt het adviesbureau? Of een osteopaat?
Onze dochter zou problemen hebben met de coördinatie handen-beentjes tijdens het kruipen en het daardoor nog niet doen/overslaan.
2 jaar geleden
Dit heeft met 2 hersen helften te maken. Laat dit aub nakijken en laat je niet wegsturen met “ieder z’n eigen tempo” dat is zo maar niet zo lang.
Het is misschien niks ergs maar laat er wel naar kijken
2 jaar geleden
Het CB zei vorige week (mijn man was gegaan omdat ik zelf niet kon) dat het niks was en ieder kind het op zijn eigen tempo doet..
2 jaar geleden
Reactie op messymommy
Dit heeft met 2 hersen helften te maken. Laat dit aub nakijken en laat je n ...
Volgens mij is het meer dat als je kindje kruipt de samenwerking tussen beide hersenhelften beter is. Het hoeft niet zo te zijn dat we wat met de hersenen aan de hand is als je kindje niet kan of gaat kruipen. Echter kan het gebeuren dat een kindje kruipen overslaat en direct gaat staan en lopen.
TS probeer je kruipen te oefenen? Toch even in die houding zetten bijv en de knietjes bewegen? Als je je er echt niet fijn bij voelt zou je met het CB kunnen overleggen of ze een verwijzing voor de kinderfysio kunnen geven. Overigens bedenk ik mij nu, misschien kan het ook wel zonder verwijzing, maar dan zou je de fysio direct even moeten bellen 😊
Denk in het algemeen dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken hoor. Echt elk kindje heeft zijn eigen tempo. Ik begrijp dat het lastig is als je alle andere kindjes al ziet kruipen, lopen, etc, maar blijkbaar heeft die van jou er nog geen zin in. Succes ❤️
2 jaar geleden
Oudste was 15 maanden. Maar was toen wel al flink aan het babbelen en praten.
Bij ons werd er gezegd “alle energie gaat naar het koppie”. Nu met 2.5 blijkt hij hypermobiel te zijn en overal dus meer kracht voor op te moeten bouwen omdat hij de stevigheid in z’n gewrichten mist.
2 jaar geleden
Momenteel hetzelfde probleem hier… hij is nu 14 maanden maar hij tijgert echt alleen.. en gebruikt maar één been helaas moeten we dinsdag naar de kinderfysio en ook de kinderarts voor onderzoeken omdat hij dus maar een been gebruikt verdenken ze hem misschien op Eds 😫
2 jaar geleden
Hier binnen 2,5 maand van niks naar bilschuif naar aan een hand lopen. Kan dus heel snel gaan. Je kent je kind zelf het beste en zou je niet gek laten maken door CB
2 jaar geleden
Vorige week was onze meid 14 maanden. Toen waren we op vakantie en kroop ze 3 passen bij het zwembad en op het strand. Nu weer thuis en wil ze wel, maar vloer lijkt te glad. Ze loopt wel al een tijdje langs de bank. Sinds woensdag loopt ze achter haar loopkar, blijft kort zelf staan en ze probeert nu zelf te gaan staan.. dus ik zou het nog even tijd geven..
2 jaar geleden
Reactie op messymommy
Dit heeft met 2 hersen helften te maken. Laat dit aub nakijken en laat je n ...
Ach wat een onzin.
2 jaar geleden
Reactie op lovemyboy💙
Momenteel hetzelfde probleem hier… hij is nu 14 maanden maar hij tijgert ec ...
Wat is eds?
2 jaar geleden
Reactie op messymommy
Vertel dat de artsen die ervoor gestudeerd hebben😊
Toevallig gesprekken mee gehad ja. En zolang je kind zichzelf voortbeweegt en met +/- 2 jaar loopt is er niks aan de hand qua zorgen / ontwikkeling. Ze hoeven met 14 maand niet te kunnen kruipen + lopen.
Het schijnt beter te zijn als je kind kruipt zodat de 2 hersenhelften samenwerken maar als je kind nooit gaat kruipen wil dat niet zeggen dat er iets mis is.
Het is zeker goed om te oefenen met kruipen/lopen etc. Als ouder zijnde weet je zelf wel of je je zorgen moet maken om je kind of dat het gewoon wat langzamer / later is.
2 jaar geleden
Vraag voor de TS, kan je kindje wel staan als je haar helpt? Of handjes vasthoud?
2 jaar geleden
Wat is eds?
Ehlers Danlos Syndroom. ( vergeef het me als het over een andere EDS gaat 😊)
2 jaar geleden
Hier 13,5 maanden.
Tot vorige week was het ook alleen nog maar tijgeren en wilde niet kruipen. Als we haar in die positie zette, liet ze zich gelijk weer op haar buik glijden, wilde niet op de knietjes zitten. Ook optrekken was er nog niet bij. Nu vanaf vorige week kruipt ze ineens op haar knieen en trekt ze zichzelf overal aan op en staat ze (nog wel lekker wiebelig).
Het was hier van de 1 op andere dag ineens anders. Ik dacht ook dat het bij haar lang duurde dat ze met 13 maanden nog niet ging kruipen of optrekken, maar ineens doet ze het wel. Ik denk maar zo, ze zal er nu pas klaar voor geweest zijn. Nu ze het doorheeft wil ze ook heel de dag kruipen en optrekken haha