8 Reacties

één jaar geleden

Onze dochter zegt ook nog niks, ook geen papa of mama idd.. Ben bij het cb geweest en heb voor de zekerheid een doorverwijzing gekregen voor een logopedist. Maar ze zeiden ook dat ze tot 2 jaar ‘de tijd’ hebben… Moet zeggen dat wij ons ook zorgen maken hoor maar weet wel dat we dus niet de enige zijn haha. Heb toevallig gister contact gehad met een logopedist en kan over 3 weken terecht..

één jaar geleden

Hier heb ik ook al zitten denken dat het nu toch wel heel erg lang duurt voor hij meer begint te zeggen. Het enige wat er uit komt is 'bumba' en 'eten'. Af en toe zegt hij zo wel eens uit het niks mama of papa. Maar hij zegt het heel weinig tot bijna niet. Ik vind dit ook heel erg. Ik kijk er zo erg naar uit om gesprekken met mijn zoon te kunnen voeren. Want hij lijkt ons wel mondig. Hij brabbelt veel. En legt het wel graag uit. Maar we verstaan er geen woord van jammer genoeg. Ik ga bij de volgende consultatie bij het cb toch ook eens naar raad vragen.

één jaar geleden

Onze dochter zegt ook amper wat, tot nu toe hou ik mij vast aan hoe mijn zusje vroeger was😂 Die zei geen woord tot 2 jaar en daarna kwam alles🙊 Mocht dit rond onze dochter haar verjaardag niet zo zijn dan gaan wij ook eens informeren. Een bezoekje aan het consultatiebureau kan natuurlijk nooit kwaad als je je teveel zorgen maakt!

één jaar geleden

Hier ook helemaal niks.... Lijkt ook niks te begrijpen qua opdrachtjes zoals pak maar een bal. Hier overal zelf achteraan gegaan door lange wacht lijsten.. Staan nu op de wachtlijst bij audiologisch centrum en logopedie

één jaar geleden

Ik vind het vervelend om te horen dat er dus genoeg zijn die zich zorgen maken betreft spraak. Mijn zoontje leert bijna elke dag wel weer een nieuw woordje of hij verbetert. Ik kan dan als tip meegeven alles blijven benoemen en vooral goed kijken waar de interesse ligt. Wat wordt en gebrabbeld, waar lijkt het op? En wanneer wordt er gebrabbeld? Is er genoeg tijd en ruimte om hier mee bezig te zijnm Mijn zoontje is of thuis bij mij (en papa) of bij opa en oma, er is dus naar mijn mening meer persoonlijke aandacht fan bij een opvang bijvoorbeeld die daar veel minder tijd voor hebben om met de kinderen woordjes te leren. Kan allemaal echt schelen. Maar ook kan het echt komen door interesse misschien is hij of zij sneller met andere dingen? Je kan altijd het cb raadplegen natuurlijk maar ik vind dat het cb echt alleen maar voor advies is. Liefs en veel geluk!

één jaar geleden

Mijn oudste (van juni 2020, dus nu bijna 3) zei ook nog niks rond die leeftijd. Ik heb toen hij 2 jaar en drie maanden ong was een verwijzing gekregen voor logopedie en zelfs voor onderzoek TOS. Ivm wachttijden konden we daar niet gelijk terecht. Echter begon hij toen al met wat woordjes en ineens maakte hij een mega spurt. Hadden we echt niet verwacht ook. Hij kletst nu de oren van ons hoofd en zijn woordenschat etc is nu leeftijdsadequaat. Het is altijd goed om in de gaten te houden en evt alvast aan de bel te trekken, maar het kan dus ook echt gewoon normaal zijn en straks helemaal goed komen. Hij begreep overigens wel echt bijna alles wat wij zeiden alleen zijn taalproductie bleef achter. Het is een observerend kind die graag eerst de kat uit de boom kijkt, dus dat heeft er wsl voor gezorgd dat hij pas ging praten toen hij het een beetje kon. Mijn jongste zoontje is al veel vlotter qua taal en daarin zie je echt zo een verschil tussen kindjes (uberhaupt 1ste vs de 2de denk ik) Dingen als gehoor worden uiteraard ook eerst uitgesloten. Lezen en alles benoemen is ook belangrijk voor de taalontwikkeling, maar dat deden wij dus juist allemaal al.

één jaar geleden

Hier ook nog geen woord... wij zijn al bij de logopedist geweest en die was ook van mening dat hij al iets achter was in zijn taal spraak ontwikkeling. Wegens onze zorgen en het niet ontwikkelen van nieuwe klanken werden wij doorgestuurd door het CB. Ik ben blij dat wij nu bij een logopedist zitten omdat die mijn zorgen bevestigd heeft en met haar expertise ons nog net wat beter kan helpen dan wij zelf kunnen.

één jaar geleden

Mijn zoontje zegt ook niets, nu 21 maanden. Hij brabbelt de oren van je kop. Blijkt hij 2 slijmoren te hebben (al lang), dus moet buisjes krijgen. Hij hoort alsof hij onder water zit.