36 Reacties
één jaar geleden
Alles in balans toch 😀 moet zeker een keer kunnen, met mate! Ze moeten ook alles ervaren toch! (Wat kan natuurlijk).
één jaar geleden
Heyey, tot 1 jaar echt strikt gehouden aan hoe wij t wilde (geen suiker etc) nu inmiddels is de basis wel gezond maar ook zo nu en dan echt wel frietjes mee eten, of saus erbij. Hij eet gewoon brood, vlees, vis groentes etc. Dus daarom word ik er wel wat makkelijker in. Chocolade en snoep eet hij niet (voor volwassenen) voel me er geen slechte moeder bij of iets. Hij ontwikkelt zich goed op zijn manier.
één jaar geleden
Moet kunnen hoor!.
Hier ook gewoon regelmatig een patatje met een frikadel en lekker veel saus !
En tegenwoordig is hij z'n moeilijke eter, dat hij overal mayonaise bij wil.. gisteren zelfs bij zijn broodje appelstroop 😅🤣
Ach ja als die dan maar eet.
Chocolade mag hij niet ivm met koemelkallergie, maar hij eet wel eens een snoepje (biggenkoppen) En chips ect..
één jaar geleden
Onze zoon eet altijd met de pot mee. En ja, dat is 99% van de tijd gezond, maar als ik ooit tussendoor een koekje eet of als we frietjes eten, dan mag hij daar ook iets van. Meestal is dat dan een stukje. Bij frietjes geef ik het dan wel zonder zout en zonder saus. Dat vind ik dan weer niet nodig en dat mist hij ook niet. En ik geef er dan wat groente bij.
Ik ben er zelf van overtuigd dat we de beste eter krijgen als hij van alles wat mag proeven en ook echt mee mag eten met ons. Dat vindt hij tot nu toe ook fantastisch. 😉
één jaar geleden
Zeker. Hou altijd een regelmatig gezond schema aan van brood fruit avond eten en dergelijke. Maar ze krijgt ook echt wel eens frietjes, frikandelletje, pannenkoeken, mayonaise is ze dol op als ze dat ziet staan dan moet ze het hebben. En ook echt wel eens snoepjes/koekje/chippie tussendoor. Je kunt wel alles gaan verbieden maar dat heeft echt geen nut. Vroeg of laat gaan ze het toch eten. En als je gewoon met mate wat geeft een bakje met wat chippies of 3 snoepjes en niet 10 en verder een gezonde voedingsstijl heb is dat echt niet erg.
één jaar geleden
Wij houden bij ongezonde dingen aan: zo lang hij er zelf niet om vraagt geven we het niet. Dus hij krijgt wel eens een koekje of een paar hapjes taart als wij dat eten, maar hij heeft nog nooit snoep, chips, chocoladepasta, etc gehad omdat hij het ons niet ziet eten en wij het hem niet zelf aanbieden. Er komt zeker een moment dat hij het wel leert kennen en dan vind ik het prima, zo lang het met mate is.
één jaar geleden
Mijn zoontje lust geen frietjes, alleen de kroket of frikadel..🤔
Maar hij krijgt dan altijd eerst groente en dan gaat mijn man friet halen.
Verder geen snoep, koekjes of chocola, heeft hij ook nog niet gehad. Hij is dol op fruit en zeurt eerder om een appel of peer 😊
één jaar geleden
Frietje mag wel hoor op z'n tijd, ik probeer het zelf niet al te zout te geven en zonder saus. Chocola of chips vind ik echt overbodig om te geven.
één jaar geleden
Haha nou zeker wel hoor. Al meerdere keren patat met frikandel, pizza, pannenkoeken, soms een snoepje en in het weekend geregeld een taartje. Ze is alleen meer van de hartig, dus die gaat er meestal maar een heel klein stukje in.
En ondanks dat ze dit allemaal krijgt, is ze gek op tomaatjes, paprika, komkommer, blokjes kaas, etc. Dus niks verkeerds aan om af en toe wat anders te geven hoor!
één jaar geleden
Zeker.. we gaan regelmatig uiteten en dan heb je weinig keus voor echt gezond bij de kleintjes.. wel als zonder saus, daar vind ik nog niet nodig en zolang ze er niet om vraagt die ik dat niet.. hier krijgt ze dan wel altijd groente of tomaat en komkommer oid bij.. verder eet ze bij opa en oma soms een koek(ik eet geen koek dus niet in huis) en is ze gek van fruit.. chips en chocolade gaat er niet in, vind ik nog niet nodig.. op verjaardagen wilt ze ook liever de worst en kaas😉 snoep heb ik ook niet in huis en familie ook niet.. dus dat krijgt ze ook niet.. 1x per maand eten we (volkoren)pannenkoeken die vind ze heerlijk.. hier doe ik verder niets op.. want ook hier.. zolang ze er niet om vraagt geef ik het niet.. ook hier geef ik tomaatjes en komkommer los bij in een bakje.. tijdens het wachten op de volgende kan ze dat eten😉
Maar je moet vooral doen wat in je eigen huishouden werkt.. met een tweede zou het ook zo anders zijn bij ons en ieder kind is ook anders met eten.. hier lust ze alles en eet goed en vind ook alles goed wat ik haar ook geef.. dus dat is wel makkelijk
één jaar geleden
Weekends een schaaltje beertjes Chips. Wil popcorn proberen (zelf maken zonder zout).
Frietje nu 3 x gehad, zonder saus.
Hagelslag een paar stukjes bij pake en beppe. Eten we thuis niet meer.😇
Pannekoeken (zelf gemaakt) met een beetje appelstroop.
Smiddags mag hij best een Maria biscuit maar vaak wordt het een rijst wafel of rozijnen.
Ik probeer er soepel mee om te gaan. hoe minder meuk hoe beter. Of ik probeer de beste optie te kiezen. Snoep probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen
één jaar geleden
Hier krijgt ie geregeld wat ongezonds. Chips of frietjes. Daarin tegen eet ie bij de lunch vaak avocado/ tomaatjes/ komkommer enZ. Hij krijgt z’n vitamines dus zeker wel binnen. Ik vind dat dan een keer friet eten of in t weekend wat chips prima moet kunnen. Zelf vind ik een stukje chocola soms ook wel lekker. En denk dat die kleintjes dat net zo hebben.
één jaar geleden
Hier krijgt ze ook wat frietjes als wij die eten maar zonder zout en maar enkele frietjes meer hoeft ze nooit 🙈 chips ziet ze ons nooit eten en zouden we ook niet geven, dat vind ik te zout. Rozijntjes zijn snoepjes voor haar, ander snoep heeft ze nog nooit op. Alleen koekjes en cakejes eet ze regelmatig omdat we die voor de herintroductie van koemelk ivm allergie moesten geven en ze alles na 2x eten niet meer wilde dus gingen we steeds ongezondere dingen aanbieden in de hoop dat ze het zou eten.. 😅
één jaar geleden
Reactie op Manu26
Dat is toch niet ongezond? Broodje knakworst ? ( oprechte vraag)
Krijgt ...
Bewerkt vlees is niet zo goed voor je ☺️ kan je darmkanker van krijgen.
Was ook onderzoek gedaan en ze zeggen dat een knakworst 35 minuten van je leven kost 😅 ach, misschien zijn die 35 minuten wel mega saai, dan mis je niks 🤣