36 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Manu26
Dat is toch niet ongezond? Broodje knakworst ? ( oprechte vraag)
Krijgt ...
Knakworst bevat heel veel zout en vet. Bevat eigenlijk ook geen goede voedingsstoffen omdat het zo bewerkt is. Vandaar dat het ongezond is. Wat in mijn ogen niet meteen een grote ramp is, maar goed om te weten.
Ander feitje: wist je dat knakworsten erg gevaarlijk zijn? Door de vorm, het formaat en omdat ze een beetje meeveren is er een groot risico dat het in de luchtpijp glibbert en daar niet meer zomaar uitgaat. Dus als je het eet, in de lengte in vieren snijden. Net als cherry tomaatjes en druiven.
één jaar geleden
Reactie op Manu26
Ja ik snij ze wel altijd door binnen en dan in stukjes.. net als druiven e ...
😂
Hier probeer ik elke keer weer de gezonde dingen te geven, maar jeetje dat kind wilt alleen maar koek hahaha. Knakworst al een tijdje niet meer gedaan niet zozeer vanwege de ongezondheid hoor. Wist ik ook niet echt!
één jaar geleden
Fruit wilt hij hier niet, groente ook niet echt ja gepureerd hahaha. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij stukjes groenten gaat eten etc? Want hij heeft liever dat het dus gepureerd is net zoals een baby hapje! En wie geeft af en toe nog eens zo potje? En hij vind het ook helemaal prima dat papa en mama hem eten geven...wij proberen zeker hem zelf te laten eten maar meestal wordt het dan niet echt eten, maar klooien 😂 misschien moeten wij het loslaten en het maar vies laten worden? Help! ;)
één jaar geleden
😂
Hier probeer ik elke keer weer de gezonde dingen te geven, maar jeetje d ...
Ooh hier ook hoor.. geen fruit, alleen een fruitzakje.. geen tomaat geen komkommer paprika ect.. wil die allemaal niet eten. 😅
En momenteel eet hij heel weinig tot niets.. gelukkig drinkt hij nog 2 flesjes ( neocate )
één jaar geleden
Reactie op Manu26
Ooh hier ook hoor.. geen fruit, alleen een fruitzakje.. geen tomaat geen k ...
Ja fruit zakje/yoghurt zakje inderdaad wel hahaha. Maar man man man.
één jaar geleden
Fruit wilt hij hier niet, groente ook niet echt ja gepureerd hahaha. Hoe ka ...
Ik zal het in stukjes en gepureerd aanbieden.. en lekker met zijn handen laten eten als die dat wilt.. dan maar even een bende.. vooral beginnen met de groente die ze het lekkerst vinden is wel handig.. en anders veel stamppotten maken? Dan is de groente ook meer verstopt en fijner? Of pasta? Dan zit het allemaal in de saus en valt het minder op?
Potjes? Ja hier heel af en toe als ik een avond moet werken en ze bij mijn schoonmoeder is.. dan neemt ze wel die van de pasta of risotto want dat eet onze dochter wel want lijkt op 1 pans gerecht😉
één jaar geleden
Hier eten ze alles met de pot mee en dat betekent ook pizza, friet en pannenkoeken en dat soort dingen. Ook tijdens feestje gewoon taart en chips. In het weekend mogen ze hagelslag of chocopasta op brood. En ze krijgen ook wel eens een koekje of snoepje. Alles met mate natuurlijk maar dat is met alles in het leven. Alleen met frisdrank ben ik streng, verder niet zo, zie daar het nut niet zo van in. Kan ze beter leren hoe je een goede balans zoekt in eten dan dat niks mag.
één jaar geleden
Iets ongezonds moet zeker een keer kunnen. Mijn zoontje eet wat wij eten, dus als het een groentestoof is eet hij dat maar als het pizza is dan ook. Fruit blijft hij gelukkig wel het lekkerst vinden, dus daar gaat mijn voorkeur dan ook naar uit.
één jaar geleden
Hier helaas ook veel te veel ongezond. Heb eigenlijk best spijt dat we hem dat al geleerd hebben. Maar is nu heel vaak zijn gezond eten aant laten staan of uitspuwen eet heel vaak enkel de vleesjes en niet de groenten en aardappels.
Fruit lukt soms heel goed maar dikwijls ook niet. Boterham met choco eet hij wel andere dingen zoals kaas of hesp eet hij enkel het beleg op. Met Pasen heel wat chocolade eitjes gegeten🤭
Heel de dag vraagt hij hmm njam njam en wijst dan naar de kast met koekjes. Krijgt er wel niet telkens eentje maar hij is dus helemaal verzot van ongezonde dingen😅
één jaar geleden
Nah… jaa denk ik? Ze krijgt zoete aardappel frietjes uit de airfryer als ze echt te weinig heeft gegeten over de dag heen 😅. Verder geen koek/snoep/chocolade maar dat hebben we sowieso nooit in huis dat scheelt een hoop… de fruitlade is overigens niet veilig 😂 ze eet het liefste de hele dag door appels en druifjes. Ze heeft wel eens chocolade gehad oid maar dan bij oma 😅 dus heilig zijn we ook niet 🤪
één jaar geleden
Hier waren we tot 1 jaar wel iets strenger, daarna langzaam los gaan laten. Ze eet gezonde dingen ook heel goed, keurig haar fruit. Haar groente ook! Rauwkost wisselt enorm als we dat aanbieden. Maar een speculaasje bij de thee in de middag of stukje taart of iets bij een feestje, vinden we dat kan. Verder eet ze ook patatjes , pizza etc mee ! Maar proberen we haar als we dat eten soms ook eerst groente te laten eten en dan later met ons mee nog wat frietjes te snoepen. Ze weet inmiddels wat het is, en wilt het dan ook. Zolang er een goede balans in is, vinden wij het prima ! ☺️
één jaar geleden
Hij eet gewoon mee met ons. Een frietje of een stukje pizza heeft hij zeker meermaals gegeten maar voor de rest eten we toch gezond of toch de gewone dagelijkse kost. We zijn wel streng met frisdrank,hij mag alleen water drinken. Het enige waar ik soms met tegenzin aan toegeef zijn sauzen. Als hij op ons bord eender welke saus ziet, meestal mayonaise, dan wil hij dit ook. Dus ik probeer de pot niet op tafel te zetten en wat op mijn bord te verstoppen haha