18 Reacties
2 jaar geleden
Dit is bij ons dag …. 40? Alleen avondeten, voor de rest eet ze goed? Blijven aanbieden zegt het CB. We eten gevarieerd genoeg, dingen die ze voorheen ook gewoon af en echt lekker vond. T is een fase 🫠
Succes meid!
2 jaar geleden
Wij hadden het ook met onze dochter. Ook van alles geprobeerd, variatie aan eten aangeboden, dwingen om te eten, etc.
Uiteindelijk was ze ziek aan het worden. Ik werd ook ziek en was ook mijn eetlust ook kwijt - toen begreep ik dat ze dit waarschijnlijk had.
Het kan van alles zijn, kiezen die doorkomen, ziekte, zelf willen eten... Nu we de regie aan haar hebben gegeven, ze zich weer beter voelt en we het maar loslaten hoeveel ze eet bunkert ze er op los.
Als ze gewoon goed aankomt in gewicht is er niets om je zorgen om te maken.
2 jaar geleden
onze dochter wil niet eten als we haar voeren. Dan word ze boos en drukt ze de lepel weg en draaid haar hoofd weg. Als ze het zelf mag doen eet ze wel. Eerst mochten we nog helpen met het eten op de lepel doen en dan de lepel voor haar neerleggen. Nu mag dat ook niet meer. Ze wil nu ook zelf scheppen.
Het word een kliederboel maar het gaat opzich redelijk goed.
2 jaar geleden
Ik gaf eerst een boterham of 2 als alternatief. Maar daardoor leert ze alsnog niet om haar avondeten te eten. Dus als ze haar prak/ avondeten niet eet dan maar zonder eten naar bed. Cb gaf aan dat het wel verstandig is om een toetje te geven (wij geven yoghurt met soms nog iets van los fruit) omdat ze dan 1. iets in haar buik heeft en 2. anders die voedingsstoffen ook misloopt.
Onze dochter eet overdag wel goed (2 boterhammen in de ochtend + 2 met de lunch en dat de gebruikelijke tussendoortjes) dus ze komt niks te kort.
Inmiddels eet ze wat pasta met een beetje saus en geruld gehakt. Rijst en mais ging er altijd al in en komkommer en paprika ook. Maar vandaag ook weer zonder prak naar bed. Vooralsnog wordt ze ‘s nachts niet wakker van de honger. 👍🏻
2 jaar geleden
Mijn zoontje wil al enkele dagen alleen maar ontbijt en that’s it!
En hij wijst elke keer naar de koektrommel maar dan kom ik met een cracker en zegt hij ‘nee’.
Ook avond eten en lunch wil hij niet meer. Gisteren een droog broodje gegeten. Ik denk dat er toch iets meer aan de hand is? Klinkt dit bekend bij jullie?
2 jaar geleden
Bij ons was dit ook zo. Echt eten geweigerd en wat bleek meneer wou het zelf doen.
Hij eet nu zelf met een lepel (of zijn handen) en alles gaat op.