5 Reacties

10 maanden geleden

Ik zou even langs de huisarts gaan en dan het verhaal uitleggen. Dan kunnen ze gelijk even meedenken. Onze dochter heeft steeds een cyclus van niet willen poepen tot buikkramp en dan komt het wel alleen duurt te lang. En dan doet het zeer. (Lang verhaal kort haha) Dus wij waren doorgestuurd naar de urotherapeut' . Denk dat mijn dochter niet hetzelfde heeft als je zoontje maar zou misschien wel een idee zijn.

10 maanden geleden

Ik herken ons zoontje hier helemaal in. Hij is ook ver in zijn ontwikkeling en slim en poept ook alleen thuis, soms direct al zodra we de deur uitlopen bij het kinderdagverblijf. Hier speelt dit nog maar enkele weken, ik hoop daarom nog steeds dat het een fase is en weer over gaat. Maar vind het wel fijn om te lezen dat er meer zijn die dit probleem hebben. Wij vertellen ook dat het normaal is en dat alle kindjes poepen bij het kdv. Daarnaast zetten we ook geen druk op het zindelijk worden. Verder weet ik ook niet wat we nog meer kunnen doen.

10 maanden geleden

Bellenblazen bleek bij het zoontje van een vriendin de oplossing. Hij vond het heel spannend steeds. Het bellenblazen zorgde voor ontspanning (in en uit ademen natuurlijk) en binnen 1 week ging hij zonder probleem een prachtig poepje doen. Hopelijk werkt dit voor meer mensen 😇

10 maanden geleden

Ik ging vroeger ook alleen onder de trap poepen in mn luier. Op het kdv is àlles natuurlijk zo out en in the open. Niet alle kindjes vinden dat prettig. Misschien kunnen ze hem toch even apart nemen in een kleinere knussere ruimte met een boekje. Meestal zijn de slaapkamers aangrenzend aan de speel-/ opvangruimte ook vrij.

10 maanden geleden

Och die lieve schat 😞 ik heb helaas geen tips voor je. Ik hoop dat je een oplossing vindt.