22 Reacties
één jaar geleden
Ik heb het toen gedaan toen hij net 1 jaar was. Als er wat is dan loopt hij naar onze kamer.
In de ochtend als hij wakker is geworden komt hij ook naar ons toe.
Maar verder loopt hij niet uit bed.
Geen probleem gehad met de overstap
Straks voor zijn verjaardag krijgt hij een auto bed. Hij is helemaal weg van auto's.
één jaar geleden
Wij gaan met zijn 2de verjaardag ook een groter bed kopen. Het wordt stilletjes aan tijd. Dan kan mama ook bij op bed zitten om een verhaaltje voor te lezen. Momenteel staat er een stoel naast zijn bedje om voor te lezen. Maar ik kijk er al naar uit om dit samen met hem in zijn bedje te kunnen doen, en er samen een momentje van te maken. 🥰
één jaar geleden
Wij hebben sinds een paar weken het peuterbed huisje Cabane van Leen Bakker. Overstap ging super, mijn dochter was helemaal enthousiast voor haar nieuwe bed. Inmiddels wel een zijsteun eraan🙈 ze lag er nog wel eens (half) naast te slapen.
Ze blijft er gelukkig ook in liggen, want ze kan er natuurlijk zelf uit komen. Als wij s ochtends haar deur open zetten, mag ze eruit komen. En daar luistert ze heel goed naar.
Super schattig als ze zelf naar bedje gaat, op haar kussen gaat liggen en dekentje over doet🥰 ze vind het zelf ook super leuk dat ze het zelf kan, vooral nu we in de 'zelf doen!' fase zitten😅
één jaar geleden
Met 16/17 maanden is onze dochter over gegaan naar haar petit amelie peuterbed! Goed voorbereid erop (het bed heeft eerst 4 dagen in de hal gestaan) en echt nul problemen mee gehad, denk eerder dat het heeft geholpen, t was een slechte slaper en deed het vanaf toen een stuk beter!
Succes ✨
één jaar geleden
In oktober verwachten we een broertje dus krijgt ons oudste zoontje voor zijn verjaardag in juli een nieuwe grote jongenskamer met groot bed (Kura bed van Ikea, gebruiken hem eerst als vloerbed)🤭 Zijn broertje kan dan op de babykamer😊
één jaar geleden
Wat zijn jullie kindjes al ver! Onze meid ligt nog in haar slaapzak in haar ledikantje 🥹
één jaar geleden
Wat zijn jullie kindjes al ver! Onze meid ligt nog in haar slaapzak in haar ...
Hier ook hoor. Wij hebben nu wel een nieuw bedje (peuterbed petite amelie) besteld omdat z'n zusje er in september aankomt en dan wisselen we.
één jaar geleden
Ik zit ook een beetje in dit dilemma. Onze zoon ligt nog in zijn ledikant en probeert niet eens om eruit te komen. Maar ik ben toch bang dat hij wel gaat rondspoken vanuit een laag bed
Daar komt bij dat we lage vensterbanken hebben (in alle slaapkamers, dus kamerwissel lost het ook niet op) en ik me echt zorgen maak dat hij erop klimt en tegen het klapraam gaat hangen... Iemand die hier een handige tip voor heeft?
één jaar geleden
Onze dochter word half juli 2 maar ligt nog prima in haar ledikant in een slaapzak. Hebben wel een ombouw ledikant die naar peuterbed kan, dus is iets groter. Ze komt graag in ons bed zitten in het weekend en gaat dan ook liggen, dekentjes over dr heen en dan snurken. Wat dat aangaat denk ik dus dat we best haar bed kunnen opbouwen alleen loop ik dan tegen van alles aan wat niet zo zeer met het slapen zelf te maken heeft.
Bijvoorbeeld het raam inderdaad, de deur, haar kasten met deurtjes en lades, speelgoed dat er staat in haar kamertje.. zo veel dingen om rekening mee te houden die kunnen gebeuren als ze dus niet in haar bedje ligt. Nu kan ze alleen maar alsnog gaan slapen want ze kan haar bed niet uit😅 Ik zie hier toch zo tegenop🙈
één jaar geleden
Onze dochter ligt sinds 2 maanden in een bed van 1,60m.
Ze vindt het geweldig ❤️.
Het geeft haar regie om zelf in en uit het bed te gaan. De stap naar een groter bed is alleen maar positief geweest.
één jaar geleden
Ik zit ook in dubio.. wij hebben op zolder een fijn 1 persoonsbed. Ik kan wel een peuterbed aanschaffen maar dan ben je makkelijk weer 200 euro kwijt. En anders 3 tientjes voor een bedhekje. Wat denken jullie?
één jaar geleden
Ik zit ook in dubio.. wij hebben op zolder een fijn 1 persoonsbed. Ik kan w ...
Eenpersoonsbed lijkt me een goede optie. Gaat onze zoon binnenkort ook op over. Zie de voordelen van eerst peuterbed niet zo. Je hebt mogelijk wel twee bedhekjes nodig. Onze zoon wist afgelopen week op vakantie toch uit bed te vallen op de enige plek waar geen hekje zat. Hij rolt snachts heel z’n bedje door.
één jaar geleden
Wij zijn inmiddels over gegaan op een eenpersoons bed! We hebben hem voor z’n verjaardag een “grote jongens” kamer gegeven, ben zo extreem blij met de keuze en zijn reactie daar deden we het echt voor hij keek z’n ogen uit, het gaat super goed we hebben wel gekozen voor een soort bed huis met opstaand randje voor de helft. Nu alles zo is en zijn kamer veranderd is ook met een speelhoek ben ik zo blij met de keuze hij is er echt aan toe.
één jaar geleden
Vandaag zijn nieuwe bed neergezet en zijn ledikant laten staan. Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt 🥰
De komende nachten in z’n ledikant en overdag het grote bed proberen. Wij hebben een Kura bed van Ikea gekocht en de lattenbodem om de grond gezet. Zo heeft hij nog een hoge bedrand. Kukelt hij er niet uit 😅
één jaar geleden
Ik heb een vraag! Volgende week komt er voor onze meid (2 jaar en 2 maanden) een mooi eenpersoons bed binnen. Maar ik zit zo in twijfel over het dekbed voor erbij, hebben jullie nog de peutermaat of al 1 persoons ? Vind de eenpersoons 140x200 nog zo groot lijken voor onze mini met net maatje 92 😂