13 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg even, wij willen in de vakantie voor een peuterbed kijken en dan weer oefenen met terug in zijn eigen bed. Paar maanden geleden had hij een slechte week en sindsdien slaapt hij bij ons😅 vinden het wel erg fijn en gezellig maar zal toch weer keer terug moeten alleen wil hij absoluut niet meer in z'n ledikantje🤣

2 jaar geleden

Toevallig willen we vanavond van het ledikantje een peuterbedje maken, onze zoon slaapt dus al een hele poos tussen ons in. Hij begint in zijn eigen bed, maar dan rond 11/12 uur of later komt hij tussen ons in.. Heel gezellig. Maar daardoor kunnen mijn man en ik niet heel vaak meer intiem zijn..😅 We hopen door dit, dat hij dan in zijn eigen bedje blijft..🙈😅

2 jaar geleden

Gek is dat he, dat ze dan niet meer in hun ledikant willen haha. Maar hopelijk werkt een peuterbedje. Hier slaapt hij wel echt goed in zijn eigen bed echt afkloppen, Alex heeft nog nooit bij ons geslapen.

2 jaar geleden

Nou daar ligt tie in zijn grote peuterbedje🤭 Na het boekje lezen, ging die mooi liggen en tot nu toe is hij er nog niet uit geweest.. en is hij lekker in slaap gevallen. Ben benieuwd hoe het vanacht gaat.

2 jaar geleden

Hier was het echt een goede stap in beter slapen toen we overstapte.. wij hadden een petit amelie bedje, heel handig en mooi, maar ben er wel 2x doorheen gezakt toen ik erbij ging liggen😬 nu gaan we na onze vakantie op zoek naar een ander.. nog geen flauw idee welke

2 jaar geleden

Reactie op Manu26

Nou daar ligt tie in zijn grote peuterbedje🤭 Na het boekje lezen, ging d ...
Ik ben benieuwd! Hij ligt natuurlijk ook al een tijdje onder een dekbed toch? Misschien is het dan een stap makkelijker richting peuterbed bij hem. Succes en hopelijk een rustige nacht haha

2 jaar geleden

Ik ben benieuwd! Hij ligt natuurlijk ook al een tijdje onder een dekbed toc ...
Ja klopt, en bij ons in bed ligt hij natuurlijk ook onder een dekbed. Zou morgen een update plaatsen

2 jaar geleden

Wij zijn sinds deze week de middag slaapjes in het grote eenpersoonsbed met bedbumper als verkleiner aan gaan bieden. Wij hebben een bedhuisje met een hoge spijlen rand voor 3/4 van het bed. Onze zoon van 17 maanden klimt zelfs met slaapzak uit zijn ledikant en ben als de dood dat hij z’n nek breekt ofzo. Zijn middag slaapjes wakker weggelegd en totaal geen problemen mee gehad. Hij slaapt gewoon 1,5 uur of 2 uur en een kwartier. Vanavond voor het eerst de nacht proberen in zijn grote bed. Ook bij ons werd hij vaak wakker oma 01:00 en wilde dan alleen in ons grote bed en niet in de ledikant liggen. Dan klom hij er dus uit. Misschien dat hij al meer ruimte nodig heeft. Hij is vrij ondernemend. Ben benieuwd naar de nacht 🤞🙈

2 jaar geleden

Reactie op Manu26

Toevallig willen we vanavond van het ledikantje een peuterbedje maken, onze ...
Dit hebbe wij dus ook voor geen probleem met slapen leggen maar paar uur later wene wene en bij ons nomen liggen en we weten ni wa te doen

2 jaar geleden

Reactie op Manu26

Toevallig willen we vanavond van het ledikantje een peuterbedje maken, onze ...
Hier precies hetzelfde! Ben benieuwd of een peuterbedje bij jullie de oplossing is

2 jaar geleden

Tot nu toe nog niet.. hij blijft wel liggen en gaat eerst slapen.. maar in de nacht wordt hij toch weer wakker en wil dan bij ons liggen. En nu die zelf uit bed kan staat hij met zijn doekjes en kussen naast ons bed haha 🙄😅

2 jaar geleden

Hier slaapt ons zoontje, 17 maanden, sinds een paar weken in een peuterbedje (ikea minnen peuterbed). Dit gaat heel goed! Op de kleinste stand zitten die stalen stukjes aan de zijkant zo dicht op elkaar dat een hekje niet nodig is. Wel was ik bang dat hij misschien zou gaan staan en lopen en dan over de zijkant heen zou vallen, aangezien hij in zijn ledikant ook ging staan. Daarom heb ik voor mijn rust (er kan dan niks mis gaan)een los 1 persoon matras naast peuterbed gelegd. Ik merk dat hij wel in zn bedje gaat staan, maar er niet uitvalt. Hij gaat dan direct huilen (zelfde in ledikant) en dan ga ik uiteraard naar hem toe. Zijn ledikant staat er ook nog, ik merk dat hij daar over het algemeen wel iets beter in doorslaapt. Hij wordt nu 1x per nacht kort wakker, maar dat vind ik super goed! Als hij een hele onrustige nacht heeft leg ik hem halverwege over in z'n ledikant. Je kan het evt ook rustig opbouwen, eerst alleen boekje lezen enz in bedje, dan middagdutje, dan in de avond en als je naar bed gaat overleggen in ledikant enz. Het matras naast zijn peuterbed gaf mij het meeste rust! Op die manier wist ik dat er niks mis kon gaan en mocht hij toch staan en vallen (wat nog niet is gebeurd) dan is er nog steeds niks aan de hand.

2 jaar geleden

Reactie op Manu26

Tot nu toe nog niet.. hij blijft wel liggen en gaat eerst slapen.. maar in ...
Ja dit vraag ik me dus ook af met de overstap. Wij willen voor een vloerbed gaan, voor haar zelfstandigheid. Als ze 's nachts of vroeg zelf naar ons toe komt, is het natuurlijk heel gezellig... Maar onze slaap is ook wat waard... 🥲🥹☺️